وکیل اداره کار چه خدماتی ارائه می ‌دهد؟

وکیل اداره کار - کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

در حال حاضر بسیاری از وکلا به صورت تخصصی مشغول فعالیت هستند و به همین دلیل در یک حوزه خاص تجربه بیشتری دارند. وکیل اداره کار نیز در زمینه قوانین اداری و حقوق کاری مشغول فعالیت است و به حل اختلافات بین کارگران و کارفرمایان کمک می‌کند.

به گزارش کاماپرس، وکلا اداره کار به طور کلی دارای اطلاعات و دانش کافی درباره قوانین کاری، بیمه‌ و همه بخش‌نامه‌ها هستند و به همه شعبه‌های اداره کار دسترسی دارند. بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که دعاوی اداره کار آسان است؛ در حالی که این حوزه از پیچیدگی‌ها و دشواری‌های خاصی برخوردار است.

این گزارش به بررسی نکاتی درباره خدمات وکیل اداره کار پرداخته است.

خدمات وکیل اداره کار

وکلا اداره کار در زمینه‌های مختلفی تخصص داشته و در زمینه دعاوی مربوط به کار و امور مرتبط با آن تجربه دارند. کارفرمایان و کارگران برای دریافت مشاوره درباره تعهدات و حقوق خود به وکیل اداره کار مراجعه می‌کنند. وکلا اداره کار مراجعان را درباره قوانین و مقررات مربوط به کار راهنمایی می‌کنند و به سوالات حقوقی آنان درباره روابط کار پاسخ می‌دهند.

یکی از اصلی‌ترین خدمات وکیل اداره کار، قبول وکالت کارگران در زمینه دعاوی مربوط به مطالبه مزد، اخراج، بیمه و بازنشستگی است. همچنین وکلا اداره کار دعاوی کارفرمایان در زمینه قراردادهای کاری، تخلفات کارگران و دعاوی با مراجع دولتی را نیز قبول می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین و پر متقاضی‌ترین خدمات وکیل اداره کار، تنظیم و نگارش قراردادهای کاری است. وکلا اداره کار با داشتن تخصص، بهترین قراردادهای کاری را متناسب با شرایط و نیازهای کارفرمایان و کارگران تنظیم و نگارش می‌کنند تا حقوق طرفین به خوبی رعایت شود. در بسیاری از موارد، افراد برای تفسیر قراردادهای کاری به وکیل اداره کار مراجعه می‌کنند. به طور کلی وکیل اداره کار به عنوان داور و میانجی‌گر در بسیاری از دعاوی مربوط به کار ایفای نقش می­‌کند.

وکیل اداره کار بعد از قبول پرونده، باید مراحل آن را در مراجع اداره کار، دیوان عدالت و مراجع قضایی به خوبی پیگیری کند. در طی دعاوی، وکلا اداره کار موظف به تنظیم و ارائه لایحه دفاعیه و حضور در جلسات رسیدگی هستند.

وکیل اداره کار - کاماپرس

مهارت های وکیل اداره کار

وکیل اداره کار باید به جدیدترین تغییرات مربوط به قوانین و مقررات مربوط به اداره کار، تامین اجتماعی، بیمه و قراردادهای کاری تسلط داشته باشد. همچنین وکیل اداره کار ماهر باید توانایی تجزیه و تحلیل بالایی در پرونده‌ها داشته باشد تا بتواند بهترین راه‌حل ممکن را به موکل خود ارائه دهد. یکی دیگر از مهارت‌های ضروری وکیل اداره کار، توانایی نگارش لایحه‌ها و دادخواست‌های قانونی به صورت اصولی و دقیق است.

علاوه بر این موارد، وکیل اداره کار باید دارای مهارت فن بیان بالایی باشد تا بتواند در جلسات رسیدگی به خوبی از موکل خود دفاع کند. در بسیاری از موارد، مشکلات حقوقی مربوط به قوانین کاری دشوار هستند و وکیل حرفه‌ای باید با ابتکار عمل و خلاقیت بیشتری اقدام به حل مشکلات حقوقی موکل خود کند.

نقش وکیل اداره کار در دعاوی حقوقی بین کارفرما و کارمند

کارمندان و کارفرمایان باید در وهله اول از تعهدات و حقوق خود آگاهی داشته باشند؛ چرا که در غیر این صورت ممکن است در ادامه مسیر با مشکلات حقوقی مواجه شوند. کارفرمایان موظف به پرداخت حقوق و مزایای کارکنان خود بر اساس قوانین کار هستند و همچنین باید شرایط کاری سالم و ایمنی برای آنان فراهم کنند. کارفرمایان حتما باید قوانین مربوط به ساعت کار و مرخصی کارکنان را رعایت کنند. همچنین کارفرمایان حق دارند که کارمندان خود را با رعایت تشریفات قانونی اخراج کنند.

در مقابل نیز کارکنان موظف هستند که وظایف خود را مطابق با قرارداد کاری و شرح وظایف انجام دهند و دستورات کارفرمان را در چارچوب قانونی رعایت کنند. حفظ نظم و انضباط در محیط کاری نیز ضروری است و کارکنان در صورت لزوم با رعایت تشریفات قانونی می‌توانند استعفا دهند.

در این راستا وکیل اداره کار به مشاوره در مسائل قانونی و رفع اختلاف‌های کاری می‌پردازد. همچنین وکیل اداره کار بر رعایت قوانین کاری نظارت می‌کند و در صورت لزوم به نگارش یا بررسی قراردادهای کاری می‌پردازد.

اصلی ترین دلایل مراجعه به وکیل اداره کار

بسیاری از کارگران به دلیل عدم پرداخت حقوق یا مزایا در زمان مقرر، عدم عقد قرارداد کاری توسط کارفرما، پرداخت نشدن حق بیمه یا اخراج شدن بی‌دلیل به وکیل اداره کار مراجعه می‌کنند. عدم تامین امنیت شغلی، درخواست اجباری برای امضای قرارداد سفید و سفته تضمین و فسخ یک طرفه قرارداد از طرف کارفرما از سایر دلایل مراجعه کارکنان به وکیل اداره کار است.

انتخاب بهترین وکیل اداره کار با «دادپویان»

موسسه حقوقی دادپویان توسط سید محمد صادقی با هدف ارائه خدمات حقوقی تخصصی در سال 1391 تاسیس شده است. در حال حاضر بیش از 31 وکیل تخصصی و 14 مشاور حقوقی در این مجموعه مشغول فعالیت هستند. امکان بررسی مدارک قبل از مشاوره نیز وجود دارد و افراد می‌توانند متناسب با شرایط خود اقدام به دریافت مشاوره حقوقی حضوری، تلفنی و تصویری کنند. این مجموعه در تمامی فرآیند حقوقی، همراه افراد است و در کل مسیر آنان را یاری می‌کند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت https://dadpouyan.vip مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02191690950 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه حقوقی دادپویان
روکش مارال
آهن رویال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز