ويژگي خاص ورق استیل نسوز 310 و هرآنچه باید درباره آن بدانید!

ورق استیل - کاماپرس
ژیوار

ورق استیل 310 یک آلیاژ «زنگ نزن» از زیر مجموعه های فولادهای ضد زنگ آستنیتی است. کاربرد این ورق‌ها استفاده در دمای بالاست. ورق استیل 310 «استیل نگیر» هم به حساب می‌آید؛ به این دلیل که تحت تاثیر میدان‌های مغناطیسی قرار نمی‌گیرد و دلیل آن ریز ساختار آستنیتی‌اش است.

اين نوع از ورق استیل به دلیل ترکیب شیمیایی خاص خود دارای ویژگی‌های منحصر به فردی در مقاومت در برابر حرارت است كه از جمله آن می‌توان به محتوای بالای کروم (24-26 درصد) و نیکل (19-22 درصد) در ساختار آن اشاره كرد. اين درصد بالای كروم و نيكل باعث می‌شود تا اين ورق در برابر اکسیداسیون و خوردگی در دماهای بالا تا 1100 درجه سانتی‌گراد  مقاوم باشد. به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت، استیل 310 عمدتاً در صنایع با دمای بالا مانند کوره‌ها، مبدل‌های حرارتی و صنایع پتروشیمی استفاده می‌شود. اما ورق استیل 304 و 316 در کاربردهای عمومی‌تر مانند آشپزخانه‌ها، ساختمان‌ها و صنایع غذایی کاربرد دارند.

كاماپرس در اين گزارش ويژگی‌ها و كاربردهای ورق استيل 310 را بررسی می‌كند.

ورق استیل 310، از مقاومت بالا تا شکل پذیری عالی

درصد بالای کروم در ورق‌های استیل 310 باعث شده تا از مقاومت ساختاری بالایی برخوردار شوند. همین امر ورق استیل 310 را برای استفاده در صنایع متنوع مناسب کرده است. البته از شکل پذیری بالا و مقاومت آن در برابر دمای بالا هم نباید به راحتی گذشت.

همان‌طور که به آن اشاره شد ورق استیل 310 از جمله آلیاژهای ضدزنگ است که در استاندارد DIN آلمان به نام استیل 1.4841 هم شناخته می‌شود. مقاومت به اکسیداسیون و دمای بالا بیشتر مرتبط با میزان کرومی است که در این ورق‌ها به کار می‌رود؛ یعنی هرچه میزان کروم ورق استیل 310 بیشتر باشد، مقاومت آن هم بیشتر می‌شود. ورق استیل 310 تا دمای 1100 درجه سانتی گراد در کاربردهای چرخه‌ای ملایم در مقابل اکسیداسیون مقاومت می‌کند و به همین دلیل است که به آن ورق نسوز هم گفته می‌شود.

دریان سفر امید

ورق استیل - کاماپرس

کاربرد ورق استیل 310

خاصیت ضدزنگ بودن ورق استیل 13 آن را برای تولید انواع لوله‌های تاسیساتی ایده‌ال کرده است. همچنین می‌تواند گزینه خوبی برای مبدل‌های حرارتی هم باشد؛ اما کاربرد ورق های استیل 310 اینجا تمام نمی‌شود و برای استفاده در دیگ بخار، موتور جت و هواپیما، توربین‌های گازی، الکترود و فیلر، تجهیزاتی که در ریخته‌گری مورد استفاده قرار می‌گیرند و انواع کوره‌ها مناسب است.

کاربردهای استثنایی دیگری هم می‌توان برای ورق های استیل 310 برشمرد؛ از جمله استفاده در تجهیزات فرآوری مواد غذایی، لوله‌کشی و رکوپراتورها در کوره‌های معمولی، مشعل‌ها و فن‌ها، سیستم احتراق زغال سنگ، لوله‌ها و جعبه های هوا در کوره‌های بستر سیال، تجهیزات خردایش، ذوب فولاد و ریخته گری مداوم در فرآوری سنگ معدن و کارخانه های فولاد، اجزاء تجهیزات برودتی، ، سیستم‌های بازیابی کاتالیزوری، فلرها، سیستم‌های تغذیه و تخلیه، جعبه‌های هوا در کارخانه‌های سیمان، جعبه‌ها و پوشش‌های آنیل بخشی از کاربردهای بیشمار ورق استیل 310 نسوز است. با این حساب ورق استیل 310 با توجه به قابلیت و کاربردی که دارد در صنایع زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت ورق استیل 310

اگر بخواهید از قیمت دقیق ورق استیل 310 بدانید، باید بگویم که قیمت آن به شرایط و نوسانات بستگی دارد. وجود نیکل که عنصری گران‌قیمت است، باعث شده تا قیمت ورق استیل 310 بالا باشد و با این توضیح بالا بودن قیمت آن منطقی و نرمال به نظر می‌رسد. ورق استیل 310 در انواع سطوح مات صیقلی (2B) و زبر تک پولیش (No.1) در ضخامت‌های 1 تا 50 میلیمتر در قالب رول، پلیت، شیت برشی و شیت فابریک قابل عرضه است.

گروه فلز، مجموعه‌ای متخصص و پیشگام در زمینه واردات و عرضه انواع ورق استیل است که نزدیک به سه دهه فعالیت مستمر دارد. اولویت این شرکت ارائه خدمات در زمینه انواع ورق استیل در استاندارد بین‌المللی، با بالاترین میزان کیفیت و از همه مهم‌تر، مشتری‌مداری است. مجموعه گروه فلز می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. برای اطلاع از قیمت ورق استیل 310 به سایت https://felez.ir مراجعه کنید با شماره تلفن 02135089 تماس حاصل نمایید.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه فلز
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز