یک خودروساز چینی تسلا را کنار زد (ویدیو)

تورهای مسافرتی لحظه آخر

به تازگی خبری منتشر شده است که هواداران دنیای خودرو را بسیار شگفت زده کرده و خبر این است که شرکت خودروسازی بی وای دی موفق شده است تسلا را کنار بزند و عنوان پرفروش ترین خودروساز برقی جهان را از آن خودش بکند. بهتر است بدانید شرکت آمریکایی تسلا در سه سال گذشته پرفروش ترین خودروساز برقی جهان بود ولی پس از اعمال قرنطینه در شانگهای که منجر به تعطیلی کارخانه اش در چین شد حدود 80 تا 100 هزار خودرو کمتر تولید شد و به این ترتیب از رقیب چینی اش جا ماند. در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که در آن یکی از سدان های برقی پرطرفدار بی وای دی به شما معرفی می شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، آمار تولید شرکت بی وای دی (BYD) در نیمه اول سال 2022 بیش از 300 درصد افزایش یافته و موفق شده است 641000 دستگاه خودرو برق را بفروشد که 77000 دستگاه بیشتر از آمار فروش تسلا در همین بازه زمانی است. آن طور که پیداست BYD برنامه هایی بسیار بلندپروازانه برای صادر کردن محصولاتش به اروپا در سر دارد و می خواهد با خودروهای برقی فولکس واگن نیز به رقابت بپردازد. شرکت بی وای دی در دهه نود میلادی با هدف تولید باتری های قابل شارژ تأسیس گردید و در سال 2002 با خریدن یک شرکت خودروسازی ورشکسته تولید خودرو را آغاز و در کمتر از ده سال به یکی از ده خودروساز برتر چین تبدیل شد.

از طرفی کمپانی فولکس واگن اعلام کرده است قصد دارد بزرگ ترین تولید کننده خودروهای برقی در جهان باشد و جنرال موتورز و استلانتیس نیز تمایل خودشان را برای کسب این عنوان اعلام کرده اند.

راز آسمان پایتخت

پربازدیدترین ویدیوها را ببنید:

انتهای پیام

مرتبط با : بی وای دی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز