وضعیت تجارت ایران و هند ؛ صادرات بیشتر ، واردات کمتر

ژیوار

گزارش معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران، وضعیت تجارت کالایی ایران و هند را طی 9 ماهه سال جاری مورد بررسی قرار داده است. طبق این گزارش میزان صادرات ایران به هند 74 درصد بالا رفته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، معاونت بررسی‌های اقتصادی اعلام کرده که صادرات تجاری ایران به هند افزایش داشته، در واقع طی مدت 9 ماهه امسال تراز تجاری حدودا 296 میلیون دلار به نفع ایران مثبت شده است. ضمن اینکه میزان واردات از هند هم کمتر از مدت مشابه در سال گذشته به نظر می‌رسد.

طبق آمار موجود از معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی، هند در میان طرف‌های تجاری ایران طی 9 ماهه سال جاری در حوزه صادرات رتبه ششم و در خصوص واردات مقام هفتم را به دست آورده است. این در حالی است که وزارت اقتصاد هند اعلام کرده که صادرات ایران به هند در سال 2020 نسبت به سال گذشته کمتر شد و تقریبا به 409 میلیون دلار رسید.

دریان سفر امید

اخبار مرتبط را بخوانید:

نظر وزارت اقتصاد هند درباره تجارت با کشور ایران

البته وزارت اقتصاد هند هم کاهش میزان واردات به ایران را تایید کرده است. به این ترتیب با اطلاعات وزارت اقتصاد هند تراز تجاری واردات و صادراتی ایران درباره کشور هند، کلا به زیان طرف ایرانی به نظر می‌رسد. طبق اطلاعات وزارت اقتصاد هند، قبل از تحریم‌های نفتی آمریکا و در سال 2018، صادرات هند به ایران حدودا 2.8 میلیارد دلار و وارداتش از این کشور 14.8 میلیارد دلار بود. اما این مقدار در سال 2020 بسیار کاهش پیدا کرده و طبق اطلاعات موجود سهم ایران از تجارت خارجی هند به کمتر از 0.5 درصد رسیده است.

نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز