کاربرد ورق استیل در صنعت معماری و ساختمان

ورق استیل - کاماپرس
ژیوار

ورق استیل یکی از پرکاربردترین مقاطع استنلس استیل است که به واسطه برخورداری از ویژگی‌های متعدد، اعم از مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی و همچنین ظاهر زیبا و درخشان، در صنعت معماری و ساختمان‌سازی کاربرد بسیاری دارد.

به گزارش کاماپرس، استفاده از ورق استیل در صنایع ساختمان‌سازی برای حفظ ایمنی، طول عمر و حتی ظاهر و زیبایی ساختمان بسیار اهمیت دارد. از انواع کاربرد ورق استیل در ساختمان سازی می‌توان به استفاده از آن در جای جای ساختمان‌ها مانند نمای ساختمان، در‌ها، پنجره‌ها، آسانسور، روکش دیوارها، سقف، نرده‌ها و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

این گزارش به بررسی کاربرد انواع ورق استیل در ساختمان سازی ‌پرداخته است.

ورق استیل - کاماپرس

دلیل محبوبیت ورق استیل در صنعت معماری و ساختمان

ورق استیل یا همان استنلس استیل که در فارسی به آن فولاد ضد زنگ می‌گوییم، یکی از متریال‌های مورد توجه معماران و فعالان صنایع ساختمان سازی است. کاربرد ورق استیل در ساختمان سازی بیش از هر چیز به ویژگی‌های منحصر به فرد این آلیاژ بازمی‌گردد. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های ورق استیل در ادامه معرفی شده است.

دریان سفر امید
  • مقاومت در برابر خوردگی: از دیگر ویژگی‌های ورق استیل، مقاومت بالای آن در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی است. این ویژگی، استنلس استیل را به گزینه‌ای ایده‌آل برای مواردی همچون نمای بیرونی ساختمان، سقف، روکش دیوارها تبدیل کرده است. چراکه این فضاها در معرض نور مستقیم آفتاب، رطوبت و انواع عوارض محیطی می‌باشند و استفاده از ورق استیل که مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد می‌تواند سالها دوام داشته و باعث کاهش هزینه‌های تعمیرات و نگهداری گردد.
  • ظاهر زیبا و جذاب: از دیگر دلایل محبوبیت ورق استیل در صنایع معماری، ظاهر زیبا و جلای فلزی آن است؛ به طوری که معماران و طراحان از این آلیاژ برای نماهای بیرونی ساختمان و حتی دکوراسیون داخلی استفاده می‌کنند. تنوع رنگ و پرداخت‌های سطحی در ورق استیل، طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها و امکان طراحی‌ خلاق را در اختیار معماران قرار می‌دهد.
  • پایداری و تطبیق با محیط زیست: ورق استنلس استیل یکی از انواع فولاد است که کاملا با محیط زیست سازگار بوده و بدون افت کیفیت، از قابلیت بازیافت و استفاده مجدد برخوردار است. از طرفی طول عمر و دوام بالای این نوع از فولاد، میزان پایداری آن را افزایش داده و هزینه‌های تعمیر و نگهداری و مواد اولیه را کاهش می‌دهد.

کاربردهای ورق استیل در ساختمان سازی

ورق استیل به واسطه ویژگی‌های منحصر به فرد خود به یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر صنایع معماری و ساختمان سازی تبدیل شده است و نقش استیل در زیباسازی ساختمان را نمی‌توان نادیده گرفت. رایج‌ترین کاربردهای ورق استیل در ساختمان سازی در ادامه اشاره شده است.

  • نمای ساختمان: بارزترین کاربرد ورق استیل در ساختمان سازی استفاده از این متریال باکیفیت در نمای ساختمان است. آسمان خراش‌هایی با نماهای شیشه‌ای و استیل تصویری آشنا از منظره شهرهای مدرن است. ورق استیل تمام شاخص‌های مورد نظر معماران از نظر ظاهری و کاربردی را در بر دارد و طراحی خلاق و منحصر به فرد را در کنار طول عمر بالا، مقاومت و وزن مناسب را ممکن می‌سازد.
  • سردر، در و سقف‌ها: از انواع ورق استیل با توجه به مقاومت بالای آن در برابر شرایط جوی و دماهای متفاوت، در ساخت نمای داخلی ساختمان‌ها اعم از ورودی‌های ساختمان، سقف و دیوارهای ساختمان‌های مختلف استفاده می‌شود.

ورق استیل - کاماپرس

 

  • پلکان و نرده‌ها: مقاومت در برابر زنگ زدگی، جذابیت ظاهری و استحکام بالا، ورق استیل را به یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای ساخت انواع پلکان‌ و نرده‌های ساختمانی در راه پله‌ها، بالکن‌ها و نیم‌طبقه‌ها تبدیل کرده است.
  • فضای داخلی آسانسور: ورق استیل با توجه به ویژگی‌های بهداشتی آن، قابلیت شست‌وشوی آسان و سطح درخشان و زیبا، در ساخت فضای داخلی آسانسورها اعم از پانل‌های کنترل، پوشش در، دیوار و چارچوب درها بسیار کاربرد دارد.
  • فضای آشپزخانه‌ها: انطباق با الزامات بهداشتی، ظاهر لوکس و زیبا، استحکام و مقاومت در برابر گرما و خوردگی، ورق استیل را به یکی از گزینه‌های محبوب معماران برای ساخت وسایل آشپزخانه اعم از سینک و کانتر تبدیل کرده است.

ورق استیل - کاماپرس

  • کاربردهای دیگر: کاربرد ورق استیل در ساختمان سازی، تنها به نمونه‌هایی که در بالا اشاره شد محدود نمی‌شود. این ورقه‌ها به واسطه ویژگی‌های مهمی که دارند، در طیف گسترده‌ای از پروژه‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ساخت یراق‌آلات ساختمان همچون دستگیره درها، تابلوها، سایبان‌ها، سیستم‌های نورپردازی، ساخت پل‌ها، سیستم‌های ایمنی آتش‌نشانی، لوازم سرویس بهداشتی، تاسیسات تهویه مطبوع و بسیاری دیگر از جمله این موارد هستند.

نکات مهم در خرید ورق استیل برای صنایع ساختمانی

خرید ورق استیل برای استفاده در صنایع مختلف و به ویژه صنعت ساختمان سازی نیازمند آشنایی با برخی نکات فنی با اهمیت است. از جمله این نکات می‌توان به انتخاب گرید مناسب ورق استیل، آشنایی با انواع پولیش ورق استیل و انتخاب نوع و ابعاد مناسب آن، وزن ورق استیل و همچنین پیش‌بینی و محاسبه قیمت روز آن اشاره کرد. در مطلب راهنمای خرید ورق استیل به تمامی این نکات اشاره کرده‌ایم.

آلیاژهای پر کاربرد ورق استیل در ساختمان سازی

گرید یا آلیاژ ورق استیل متناسب با کاربرد آن تعیین می‌گردد. اما بطور کلی گریدهای 304، 316 و 430 پرکاربردترین آلیاژها در ساختمان سازی می‌باشند. گرید 304 بعلت مقاومت مطلوب در برابر در خوردگی و زنگ زدگی گزینه‌ای مناسب برای نمای ساختمان در شهرهای غیر ساحلی و خشک می‌باشد.

در شهرهای ساحلی و مرطوب و همچنین در سیستم‌های تهویه که در معرض رطوبت بالا هستند، پیشنهاد می‌شود از ورق استیل 316 که مقاومت به خوردگی بسیار بالایی دارد استفاده ‌شود. در کاربردهای فضاهای داخلی، نظیر آسانسور یا تجهیزات آشپزخانه از گریدهای اقتصادی‌تر مثل 430 و 201 نیز استفاده می‌شود.

در نمای داخلی ساختمان نظیر اتاقک آسانسورها، لابی ساختمان و راهروها، تنوع رنگی و پرداخت سطوح ورق استیل گزینه‌های متنوعی را در اختیار طراحان داخلی قرار می‌دهد.

ورق استیل - کاماپرس

نحوه محاسبه قیمت ورق استیل

یکی از نکات مهم در خرید ورق استیل، اطلاع از قیمت و عوامل موثر بر آن است؛ چرا که معماران و فعالان صنعت ساختمان سازی به این ترتیب می‌توانند قیمت روز ورق استیل را محاسبه و پیش‌بینی کرده و با اتخاذ بهترین تصمیم، هزینه‌های ساخت و ساز را نیز کاهش دهند.

قیمت ورق استیل با توجه به مولفه‌های گوناگونی همچون قیمت جهانی مواد اولیه مانند نیکل، نرخ ارز و دلار، میزان عرضه و تقاضا برای هر آلیاژ، کیفیت آلیاژ، ابعاد و اندازه، وزن ورق استیل، برند و کشور تولید کننده ورق و بسیاری موارد دیگر تعیین می‌شود.

استیل رخ

استیل رخ یکی از مجموعه‌های معتبر و با تجربه در حوزه تامین ورق، لوله، پروفیل و سایر مقاطع استنلس استیل است که از سال 1387 با بهره‌مندی از نیروهای متخصص و تجهیزات پیشرفته به ارائه محصول و خدمات ویژه به مشتریان خود می‌پردازد. از جمله خدمات مجموعه استیل رخ می‌توان به مشاوره فنی، خدمات تکمیلی ورق استیل، ساخت و اجرا و نصب نرده استیل، استعلام آسان و سریع قیمت روز، مشاوره رایگان پیش از خرید، تضمین کیفیت محصولات و پشتیبانی اشاره کرد.

متقاضیان خرید انواع ورق استیل برای ساختمان سازی، جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت رسمی مجموعه استیل رخ به آدرس اینترنتی steelrokh.com مراجعه نموده و استعلام قیمت و نیز آشنایی با سایر محصولات و خدمات آن داشته باشند و یا از طریق شماره تلفن 02167265 با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشند.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

مرتبط با : استیل رخ
نهال گشت
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز