واکنش عبدالرضا داوری به انفجار پیجرها

انفجار پیجرها در لبنان-کاماپرس
ژیوار

امروز عبدالرضا داوری، فعال سیاسی در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس در رابطه با انفجار پیجرها در لبنان به موضوع جالبی پرداخت.

به گزارش کاماپرس، او در توییتی نوشت که: اگر گزارش‌های نیویورک تایمز و ادوارد اسنودن درباره انفجار پیجرهای حزب الله لبنان، درست باشند، یعنی در این فقره با برتری تکنولوژیک اسرائیل روبه‌رو نیستیم.

او همچنین به این نکته نیز اشاره کرده است که انفجار پیجرهای خریداری شده از یک شرکت تایوانی که در آنها مواد منفجره تعبیه شده، نشانه نفوذ در سیستم تامین تجهیزات حزب‌الله است.

توییت داوری-کاماپرس

آیا شرکت تایوانی در انفجار پیجرها دست داشته؟

این توییت در حالی نوشته شد که پیش از آن هم زمزمه‌هایی در مورد جاساز شدن مواد منفجره در پیجرها شنیده می‌شد. بعد از وقوع انفجار‌های متعدد روز گذشته در لبنان از طریق وسایل الکترونیکی، مقامات آمریکایی و سایر مقاماتی که در جریان این اتفاق بودند تایید کردند که  مقادیر کمی از مواد منفجره در پیجر‌هایی که حزب‌الله لبنان تهیه کرده بود وجود داشت. آنطور که از شواهد برمی‌آید این پیجرها از یک شرکت تایوانی به نام «گلد آپولو» سفارش داده شده است و قبل از رسیدن به لبنان دستکاری شده و ماده منفجره در آن کار گذاشته شده بود.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

نیویورک تایمز: مواد منفجره کنار باتری‌ها جاسازی شده بود

روزنامه نیویورک تایمز هم به نقل از دو نفر از مقامات نوشته است که مواد منفجره به وزن 1 تا 2 اونس در کنار باتری‌های این پیجرها جاسازی شده و با یک سوئیچ کنترل از راه دور فعال شده است.

نیویورک تایم/ انفجار پیجرها-کاماپرس

احتمال بیشتر شدن کشته‌ها وجود دارد

آنطور که  وزیر بهداشت لبنان به رسانه‌های دولتی گفته تا کنون دست‌کم ۱۱ نفر کشته  و بیش از ۴۰۰۰ نفر هم زخمی شده‌اند. با این حال ممکن است بر تعداد کشته‌ها افزوده شود چرا که حال ۴۰۰ نفر از آسیب دیدگان وخیم گزارش شده است.

با اینکه حزب‌الله، اسرائیل را مسئول این اتفاق میداند اما اسرائیل هنوز اظهار نظری در این رابطه نکرده است.

انفجار پیجرها-کاماپرس

در پی این اتفاق مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان هم زخمی شد .برخی رسانه‌های داخلی از جمله مشرق نیوز خبر داده‌اند که سفیر ایران در لبنان دچار آسیب چشمی شده است.

انتهای پیام

تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان