واکنش بازار ارز به صحبت های پزشکیان در نیویورک

ژیوار

نوسان بازار ارز ادامه دار شده است و برخی برای ثبات نسبی این بخش به نشست مجمع عمومی سازمان ملل چشم امید دارند. کارشناسان سیاسی سخنان مسعود پزشکیان، رئیس جمهور فعلی ایران، را مثبت برای بازارهای مختلف و وضعیت کشور قلمداد کرده‌اند.

به گزارش کاماپرس، به گفته کارشناسان سیاسی، سخنان پزشکیان پیام‌های صریحی برای دولت‌های غربی داشت و مثبت بود. اما تجربه سال‌های گذشته درباره مجمع عمومی سازمان ملل، معامله گران بازارهای مختلف را بی‌اعتماد کرده است و چه بسا آن‌ها به خبرهای مثبت چندان دل نبندند. علاوه بر سخنرانی مثبت و حاوی پیام پزشکیان، سخنان رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، هم برای کارشناسان و فعالان بازارهای مختلف، امیدبخش بود.

بیشتر بخوانید:

گروسی دو روز پیش مطالبی را درباره تمایل دولت ایران برای افزایش همکاری‌ها با آژانس بین المللی انرژی اتمی بیان کرد. وی اعلام کرد که در ماه اکتبر به ایران سفر خواهد داشت و با پزشکیان در حاشیه این سفر گفت و گو خواهد کرد. به نظر کارشناسان و فعالان سیاسی و اقتصادی، این سخنان گروسی هم برای بازارهای مختلف ایران، به خصوص بازار ارز، مثبت خواهد بود.

دریان سفر امید

پزشکیان در نیویورک با چه کسانی دیدار کرد؟

مسعود پزشکیان در حاشیه سفر خود به نیویورک با دبیر کل سازمان ملل، رئیس شورای اروپا، رئیس جمهور فرانسه، پادشاه اردن، ولیعهد کویت، رئیس جمهور سوئیس، نخست وزیر نروژ، نخست وزیر لبنان و رئیس جمهور صربستان دیدار داشت. همچنین وی با رئیس جمهور بلغارستان و ترکیه، نخست وزیر پاکستان، رئیس شورای حاکمیتی سودان و وزیر خارجه چین دیدار و درباره وضع منطقه و جهان گفت و گو کرد.

انتهای پیام

بیمه دات کام-کاماپرس
سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان