واکسن برکت بر کرونای هندی موثر است؟

واکسن برکت

واکسن برکت در برابر دو نوع ویروس جهش یافته کرونا موسوم به کرونای آفریقایی و کرونای هندی تست شده و در برابر ویروس آفریقایی موفق بوده است. تست این واکسن بر کرونای هندی هنوز ادامه دارد.

به گزارش کاماپرس، موج پنجم کرونا در ایران با خیز ملایم آغاز شده و طبق تجربه قبلی در هفته های پیش رو شاهد تند شدن شیب این موج و افزایش شمار مبتلایان و موارد مرگ و میر خواهیم بود.

واکسن برکت یا همان واکسن «کوو ایران برکت» اخیرا مجوز ورود به چرخه تزریق را دریافت کرده و امید فراوانی به تاثیر این واکسن بر کنترل کرونا وجود دارد.

تازه ترین تحقیقات نیز نشان می دهد این واکسن در برابر یکی از موتاسیون های جدید و جهش یافته کرونا که از آن به عنوان کرونای آفریقایی یاد می شود، موثر است.

واکسن برکت ویروس آفریقایی و انگلیسی کرونا را مهار کرد

آریاک سفر

شرکت دارویی شفا فارمد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام اعلام کرد: با انجام آزمایش برروی خون 10 نفر از افرادی که در فاز اول و 30 نفر از کسانی که در فاز دوم مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت داوطلب شده بودند، ثابت شد آنتی بادی تولیدشده در بدن این افراد قادربه شکست واریانت آفریقایی کووید 19 است.

این گزارش می‌افزاید : تحقیقات و تست خنثی‌سازی برروی خون این داوطلبان پس از آن صورت گرفت که نمونه‌ای از سویه آفریقایی ویروس در اختیار دانشمندان دارویی ستاد اجرایی فرمان امام قرار گرفت و این ویروس پس از انتقال به سلول برروی خون این افراد که دو دوز از واکسن را دریافت کرده بودند تست شد و نهایتا آنتی‌بادی خون این افراد موفق به مهار ویروس شد.

در ادامه آمده: پیش از این نیز آنتی‌بادی خون داوطلبان تزریق این واکسن برروی واریانت انگلیسی کرونا تست و مؤفقیت این واکسن درآنجا هم ثابت شده بود.

شرکت دارویی شفا فارمد درخصوص عملکرد واکسن کوو ایران برکت برروی کرونای هندی نیز خاطرنشان کرده است: نمونه سویه هندی ویروس هم به تازگی به دست محققان این مجموعه رسیده و درحال انتقال آن برروی سلول و انجام تست خنثی‌سازی برروی آن هستند که پس از پایان تحقیقات ، نتیجه به اطلاع مردم خواهد رسید.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز