آغاز موج پنجم کرونا در ایران با ویروس هندی

موج پنجم کرونا در تیرماه 1400
لست سکند

بر اساس اعلام یک مقام مسئول در نظام سلامت کشور موج پنجم کرونا در ایران آغاز شده و این بار شاهد شیوع ویروس جهش یافته هندی هستیم.

به گزارش کاماپرس، همان طور که پیشتر نیز هشدارهایی درباره آغاز موج پنجم کرونا در ایران داده شده بود وقوع موج تازه ای از بیماری کرونا قطعی شده است. فاز جدید بیماری کرونا می تواند بسیار مهلک تر و شدیدتر از موج های قبلی باشد چرا که ویروس شایع در این موج، ویروس هندی است. توضیح این که ویروس هندی در برابر واکسن هایی که تاکنون در جهان ساخته شده مقاومت نشان می دهد.

اظهارات مسئولان بهداشتی همچون دکتر رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نشان می دهد ویروس هندی کرونا غیرقابل مهار نیست و این ویروس واکسن پذیر است اما سازمان جهانی بهداشت به افرادی که واکسن زده اند هم توصیه کرده است که برای جلوگیری از شیوع ویروس هندی کرونا حتما از ماسک استفاده کنند.

تهران در آستانه وضعیت قرمز کرونایی

در آخرین تحول نیز رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری به صراحت اعلام کرده که موج پنجم کرونا در کشور شروع شده است. به گفته وی، فیروزکوه و دماوند که در همسایگی تهران هستند قرمز هستند و تهران هم نمی‌تواند وضعیت عادی داشته باشد. در یک تا دو هفته آینده با موج جدیدی از بیماری در تهران مواجه خواهیم شد.

راز آسمان پایتخت

این مقام مسئول در نظام سلامت کشور تاکید کرده است که ویروس جدیدی که در حال چرخش است ویروس هندی دلتا است و سرایت پذیری آن بسیار شدید بوده و هر شخص بیمار می‌تواند ۸ تا ۱۲ نفر را درگیر کند.

وی یادآور شد: در حال حاضر ویروس هندی، ویروس غالب در کشورهایی مثل روسیه و بسیاری از کشورهای اروپایی است. در جنوب ایران هم این ویروس ردیابی شده است و مطمئنا در تهران و شهرهای دیگر هم وجود دارد. ویروسی که شهرها را قرمز کرده ویروس هندی است.

اخبار مهم را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز