خبر خوش درباره واکسیناسیون کرونا افراد 65 سال به بالا

لست سکند

سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: با ورود واکسن برکت به چرخه واکسیناسیون و ورود محموله‌های جدید واکسن وارداتی در مقایس میلیونی، واکسیناسیون افراد 65 سال به بالا این هفته با شتاب بیشتری انجام می شود.

به گزارش کاماپرس، واکسیناسیون کرونا برای افراد مسن در هفته گذشته به دلیل اتمام ذخیره واکسن ، با کندی مواجه شده و در برخی مراکز نیز کاملا متوقف شده بود. اخبار نگران کننده ای نیز درباره توقف تزریق دوز دوم واکسن به افرادی که دوز اول را دریافت کرده بودند منتشر می شد.

در تازه ترین تحول یک مقام مسئول بهداشتی از شتاب گرفتن روند تزریق واکسن در هفته جاری خبر داده است.

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: با توزیع واکسن برکت و ورود محموله‌های واکسن وارداتی، واکسیناسیون عمومی با اولویت گروه‌های سنی ۶۵ سال به بالا از این هفته با شتاب بیشتری آغاز می‌شود.

بنا به اعلام خبرگزاری میزان وی افزود: روز پنجشنبه یک میلیون دُز واکسن کرونا وارد کشور شد و آن‌طور که مقامات هلال احمر اعلام کردند، یک میلیون دُز واکسن هم تا یکشنبه به کشور خواهد رسید.

راز آسمان پایتخت

ورود واکسن برکت به چرخه تزریق با تعداد میلیونی از تیرماه

ایسنا نیز از قول دکتر رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نوشت : از فردا – یکشنبه – دُز دوم واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال و همچنین افراد بالای ۷۰ سالی که جا مانده بودند را تکمیل خواهیم کرد.

رئیسی گفت: روز پنجشنبه هم محموله جدید واکسن به دستمان رسید. اما خبر خوب بحث مجوز اضطراری داوطلبانه استفاده از واکسن کووایران برکت است که از این هفته میزان تولید این واکسن در کشور افزایش خواهد یافت و از تیرماه حجم انبوهی از این واکسن به دستمان خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: واکسن انستیتو پاستور هم مراحل فاز سوم را طی می‌کند و کمیته‌های علمی و اخلاق در پژوهش و بالینی آن را بررسی می‌کنند و اگر مجوز دهند، این واکسن هم این هفته یا هفته آینده به واکسیناسیون عمومی کشور اضافه می شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز