کرونای هندی چه علائمی دارد؟

مسئولان وزارت بهداشت اعلام کرده اند در حال حاضر هیچ نمونه ای از ابتلا به کرونا هندی در کشور دیده نشده است، اما بهتر است با علائم این بیماری که کشور بزرگ هندوستان را فلج کرده است، آشنا شوید.

به گزارش کاماپرس، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده ویروس کرونای هندی به دلیل جهش مضاعف به مراتب از دیگر گونه‌های این ویروس مسری‌تر است. این ویروس جدید باعث فروپاشی نظام سلامت هند و البته مرگ و میر هزاران هندی در چند روز گذشته شده است.

کرونای هندی در سراسر این کشور شیوع پیدا کرده و جایی برای بستری بیماران نیست. این کشور با بحران اکسیژن هم مواجه شده است و دیروز تانکرهای اکسیژن از سنگاپور به هند ارسال اکسیژن شد. اما این ویروس جدید چه تفاوتی با ویروس کرونا دارد و با چه علائمی شناخته می شود؟

کرونای هندی چیست؟

حسن رودگری، متخصص ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مدیر پژوهش سازمان نظام پزشکی کشور درباره علائم کرونای هندی می گوید: اصلی‌ترین علائم کرونای هندی مثل اجداد چینی این ویروس شامل تب، سرفه ممتد و از دست دادن بویایی وچشایی است. معمولا یکی از این‌ علائم در مبتلایان وجود دارد البته علائم دیگر مثل گلودرد، سردرد، راش پوستی، اسهال، قرمزی چشم و دردهای شکمی شامل ناراحتی،درد، سوزش معده، تهوع و استفراغ نیز ممکن است بروز کند.

آریاک سفر

به گفته متخصص ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، برخی گزارش‌ها حاکی از انتقال سهل و سریع‌تر کرونای هندی به کودکان و افراد جوان است که تعدادی از آنان با علائم جدی بستری می‌شوند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

خبر خوب این است که هنوز کرونا هندی وارد ایران نشده است، اما علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا معتقد است اگر این ویروس وارد ایران شود ماهم سرانجامی مثل هندوستان خواهیم داشت.

او به باشگاه خبرنگاران جوان می گوید: باید بسیار مراقبت کنیم و وقت بخریم تا ورود کرونای هندی به ایران به تاخیر بیفتد و این نکته را که فکر کنیم ویروس هندی وارد کشور نمی‌شود باید از ذهنمان بیرون کنیم.

بر اساس رفتار شناسی ویروس سه ماه طول می‌کشد تا ویروسی وارد یک کشور و همه گیر شود، اکنون سوش غالب در ایران کرونای انگلیسی است و دنبال تزریق واکسن هستیم تا از پیک کنونی عبور کنیم اگر کرونای هندی روی این پیک سوار شود ما هم سرانجامی مانند هندوستان خواهیم داشت.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بهداشت و سلامت، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز