چطور در نوبت واکسن کرونا قرار بگیریم؟

اول هفته آینده سامانه رسمی واکسیناسیون راه اندازی می‌شود و افراد می‌توانند در این سامانه برای تزریق واکسن ثبت نام کنند و نوبت بگیرند.

به گزارش کاماپرس، طبق اعلام علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا سامانه جامع واکسیناسیون کرونا محلی برای ثبت نام و نوبت گیری واکسن کروناست و افراد می‌توانند در این سامانه شغل و بیماری خود را ثبت کنند و از زمان تزریق واکسن خود مطلع شوند.

برای ثبت نام به مراجعه حضوری نیازی نیست، بیش از ۸۰ درصد اطلاعات ایرانیان در پرونده الکترونیک آن ها موجود بوده و فقط برای تزریق نیاز به حضور است.
فاز اول واکسیناسیون دوشنبه برای کادر بهداشت و درمان به پایان می رسد و از سه شنبه واکسیناسیون افراد ۶۵ سال به بالا و بیماران زمینه ای شروع می شود که تا آخر تیر ماه ادامه دارد.

ثبت نام در سایت واکسیناسیون چگونه است؟

در سایت واکسیناسیون کرونا همه افراد می‌توانند ثبت نام و خود اظهاری کنند. به طور مثال شغل و بیماری زمینه‌ای خود را در سایت مشخص می‌کنند. این موارد استعلام شده و راستی آزمایی می‌شود. سپس این سایت به افراد اعلام می‌کند که در فاز چندم واکسیناسیون هستند.

راز آسمان پایتخت

به گفته سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا از اواخر تیر و مرداد سال ۱۴۰۰ نیز حدود زمانی تزریق واکسن هم به افراد اعلام می‌شود. به طور مثال به فرد اعلام می شود که در نیمه دوم تیر ماه یا نیمه اول مرداد ماه نوبت واکسیناسیون دارد.

در مرحله بعدی، مراکزی که نزدیک محل زندگی فرد است به او اعلام می شود و خود فرد می‌تواند یکی از این مراکز را انتخاب کند و بعد آن مرکز با فرد در ارتباط خواهد بود و می‌گوید که فرد در تاریخ و ساعت مشخص می‌تواند برای واکسیناسیون مراجعه کند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

پس از تزریق دوز اول واکسن کرونا، پیامکی به تلفن شخص ارسال شده و می‌گوید که شما واکسن را دریافت کرده و اگر عارضه داشتید با شماره مشخصی تماس بگیرید. همچنین قبل از تزریق دوم به شخص اعلام می‌شود که باید برای تزریق دوم مراجعه کند.

مدتی قبل از تزریق دوم واکسن کرونا از فرد استعلام می‌شود که اگر می‌خواهد مراجعه کرده یا تزریق را به زمان دیگری موکول کند، وضعیت خود را مشخص کند. پس از تزریق دوز دوم نیز به فرد پیامک ارسال شده و اعلام می‌شود که جهت صدور کارت واکسیناسیون به کجا مراجعه کند.
سامانه رسمی واکسیناسیون همان سامانه وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بهداشت و سلامت، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز