وام 400 میلیون تومانی شهرداری برای برقی کردن تاکسی ها

ژیوار

علیرضا زاکانی در جلسه علنی شورای تهران و جمع خبرنگاران از پرداخت وام 400 میلیون تومانی به رانندگان تاکسی برقی خبر داد. این وام با سود 8 درصدی و بازپرداخت مناسب به رانندگان واجد شرایط تهرانی تعلق می‌گیرد.

به گزارش کاماپرس، به نقل از ایمنا، زاکانی دهم مهرماه، در جلسه علنی شورای شهر تهران حضور پیدا کرد و جزئیات سفر تیم مدیریت شهری به سوریه و شرایط ارائه وام 400 میلیونی به رانندگان تاکسی را تشریح کرد.

به گفته وی تسهیلات 400 میلیون تومانی به منظور کمک به رانندگان تاکسی برقی در نظر گرفته شده است. بازپرداخت این وام از محل ماده 12 قانون رفع موانع تولید خواهد بود. زاکانی بیان کرده است که متوسط قیمت هر خودرو برقی به 1 میلیارد و 300 میلیون تومان می‌رسد که از این رقم بخشی توسط راننده و مقداری با وام شهرداری پرداخت می‌شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

چرا پرداخت وام برای برقی کردن خودروها در اولویت قرار گرفته است؟

زاکانی بیان کرده است که برقی سازی تهران باید اتفاق بیفتد و برگشتی ندارد. به گفته وی، وزیر صمت هم با این مورد موافق است و بیان کرده که راهی جز برقی سازی نداریم.

دریان سفر امید

در ادامه زاکانی افزود که برقی سازی باعث رفع ناترازی انرژی کشور خواهد شد و به ایجاد زیرساخت‌ها برای از بین رفتن آلودگی و ترافیک تهران کمک خواهد کرد.

زاکانی بیان کرده است که به منظور اجرای قانون هوای پاک اقدامات زیادی صورت گرفته است که از جمله آن می‌توان به توسعه حمل و نقل عمومی با خرید داخلی و خارجی و فراهم کردن زیرساخت‌ها اشاره کرد.

به گفته شهردار تهران قرار بر استفاده و شارژ خودروهای برقی در ساعات پرمصرف نیست و سیستم هوشمندانه مانع از شارژ خودرو در ساعات پیک خواهد شد.

انتهای پیام

تورهای مسافرتی لحظه آخر
فروشگاه اینترنتی فرنا
آهن ملل اصفهان
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان