هیچ حکم تخلیه‌ ای در تابستان امسال برای مستاجران صادر نشد

ژیوار

یک مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی مدعی شد تابستان امسال هیچ حکم تخلیه ای برای مستاجران صادر نشده است.

به گزارش کاماپرس، اواخر بهار امسال ستاد ملی کرونا مصوبه ای درباره موجران و مستاجران داشت که جنجال های زیادی در پی این مصوبه ایجاد شد. بر اساس این مصوبه موجران حق افزایش بیش از 25 درصد اجاره بها را نداشتند و نمی توانستند مستاجران را به دلیل عدم موافقت با افزایش 25 درصدی اجاره، وادار به تخلیه ملک کنند.

این مصوبه از سوی برخی موجران به شدت مورد انتقاد قرار گرفت چرا که مستاجران خود را به سوء استفاده و  نپرداختن اجازه و تخلیه نکردن ملک متهم می کردند. برخی مستاجران نیز مدعی شدند موجران برخلاف این مصوبه توانسته اند حکم تخلیه آنها را از مراجع قضایی بگیرند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی امروز از این مصوبه دفاع کرده و گفته است: هیچ حکم تخلیه‌ای در تابستان امسال برای مستاجران صادر نشد.

بازار اجاره از بازار مسکن پیروی نکرد

دریان سفر امید

وی افزود: با مصوبه‌ای که امسال از ستاد ملی کرونا گرفتیم توانستیم برای نخستین بار قیمت اجاره بها را کنترل کنیم و اجاره نامه‌هایی که قرار بود تمدید شود حداکثر ۲۵ درصد افزایش قیمت یافت در حالی که اگر قرار بود مطابق بازار افزایش قیمت داشته باشیم رشد بالاتری را شاهد بودیم.

خانم اصلانی از همه موجر‌هایی که این طرح را رعایت کردند، تشکر کرد و گفت: از قوه قضائیه نیز که به جز موارد استثنائی که در مصوبه ستاد کرونا آمده است حکم تخلیه‌ای صادر نکرد، تشکر می‌کنیم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: این اقدام یکی از مهمترین عوامل پیروی نکردن قیمت بازار اجاره از بازار مسکن بود. این سخن خانم اصلانی به این معنی است که اجاره به اندازه قیمت خانه گران نشد.

خانم اصلانی اضافه کرد: همه جابجایی‌ها براساس توافق موجر و مستاجر صورت گرفته و آمار نشان می‌دهد قیمت رشد اجاره بهاء نسبت به رشد قیمت مسکن، کاهش داشته که حاکی از تاثیر مصوبه ستاد کروناست.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار مسکن، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز