یک هکر مدیر ارشد توییتر شد

لست سکند

یکی از بهترین هکرهای جهان مدیر امنیت توییتر شد.
به گزارش کاماپرس، توییتر غول رسانه های اجتماعی هم از تهدیدهای امنیتی در امان نیست. به همین دلیل مسئولان توییتر تصمیم گرفتند با دست پر به جنگ رخنه های امنیتی و تهدید هکرهای حرفه ای بروند. حالا یکی از بهترین هکرهای دنیا مدیر امنیت توییتر است.

پیتر زاتکو با اسم مستعار هکری ماج به عنوان مدیر امنیت توییتر معرفی شده است. به زاتکو اختیارات گسترده ای برای توصیه تغییرات در ساختار و شیوه های فعالیت این شرکت داده شده است. زاتکو به جک دورسی، مدیرعامل توییتر پاسخ داده و انتظار می رود پس از یک بازبینی ۴۵ تا ۶۰ روزه، مدیریت وظایف امنیتی مهم را بدست بگیرد.

توییتر و چالشهای امنیتی

گفته می شود توییتر با چالشهای امنیتی متعددی مواجه است. سال گذشته دولت آمریکا دو نفر را به جاسوسی برای عربستان سعودی متهم کرد که سالها پیش در توییتر کار می کردند و اعلام کردند که اطلاعات خصوصی مخالفان را در اختیار دولت عربستان سعودی قرار داده اند.

راز آسمان پایتخت

گروهی از هکرهای جوان هم در ژوئیه کارمندان توییتر را فریب داده و به ابزارهای داخلی این شبکه اجتماعی دسترسی پیدا کردند و موفق شدند تنظیمات حسابهای کاربری را تغییر دهند و توییتهایی از حساب جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا، بیل گیتس، موسس مایکروسافت و ایلون ماسک، مدیرعامل تسلا ارسال کنند.

به گزارش ایسنا این هکر معروف اخیرا بر امنیت در سیستم پرداخت الکترونیکی استرایپ نظارت داشته است و پیش از آن روی پروژه های ویژه ای در گوگل کار کرده است. همچنین بر اعطای کمک برای پروژه های حوزه امنیت سایبر در آژانس پروژه ها و پژوهش پیشرفته دفاعی پنتاگون نظارت داشته است.
زاتکو در دهه ۱۹۹۰ یکی از سران گروه هکری “فرقه گاو مرده” بود که ابزارهای هک ویندوز را منتشر می کردند تا مایکروسافت را وادار کنند امنیت ویندوز را بهبود دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز