هوش مصنوعی کتاب می‌نویسد

لست سکند

اخیرا با شکوفایی هوش مصنوعی، ردپای این تکنولوژی شگفت‌انگیز در جای جای زندگی انسانی دیده می‌شود. انتشارات کتاب نیز از این موضوع مستثنی نیستند. در حال حاضر وب‌سایت آمازون پر از کتاب‌هایی است که تماما توسط هوش مصنوعی نوشته شده است.

به گزارش کاماپرس، این اتفاق نگرانی بسیاری از نویسندگان را در پی داشته است، چرا که در برخی موارد تشخیص نویسندگان واقعی از هوش مصنوعی بسیار دشوار است.

یکی از ناشران کتاب‌های هوش مصنوعی WaPo است که تاکنون ده‌ها کتاب با موضوعات عجیب و غریب را در سایت‌ آمازون منتشر کرده که بسیاری از آن‌ها دارای امتیاز ۵ ستاره هستند.

بیشتر بخوانید:

فروش این کتاب‌ها در آمازون تنها گوشه‌ای از ماجراست. گفته شده انتشار بیش از حد آثار تولید شده توسط هوش مصنوعی در سراسر اینترنت، ممکن است باعث پخش اطلاعات نادرست و عجیب شود.

راز آسمان پایتخت

اخیرا بیش از ۴۹ وب‌سایت بزرگ کشف شدند که عمده مطالب آن‌ها توسط هوش مصنوعی تولید می‌شود. این موضوع باعث ایجاد شک و تردید نسبت به برخی ناشران و سایت‌ها شده، چون تنها بخشی از آن‌ها به استفاده از هوش مصنوعی اعتراف کرده‌اند.

رئیس انتشارات WaPo در واکنش اظهار داشت: “ما بابت هیچ چیز شرمنده نیستیم و در واقع با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مولد به مردم لطف می کنیم.”

انتشارات دیگری مانند CNET و BuzzFeed نیز در حال استفاده از این فناوری هستند. حتی تولید تصاویر هنری با این تکنولوژی مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. اما برخی کارشناسان هنوز معتقدند این الگوریتم می‌تواند به سردرگمی منجر شود و حقیقت را غیرقابل دسترسی می‌کند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز