رقابت ترسناک هوش مصنوعی و هوش انسانی در آینده

مدیر عامل آزمایشگاه اصلی تحقیقاتی هوش مصنوعی گوگل می گوید که این فناوری می تواند در چند سال آینده با هوش انسانی رقابت کند. اخیرا هوش مصنوعی ChatGPT توجهات زیادی را به خود جلب کرده و نوید انقلابی در دنیای تکنولوژی را می‌دهد. با این حال رفته رفته فکرها به زمانی کشیده می‌شود که ربات‌ها بتوانند جهان را به خوبی یک انسان درک کند. به این فناوری هوش مصنوعی عمومی (AGI) گفته می‌شود.

به گفته بسیاری از کارشناسان رسیدن به چنین مرحله‌ای چند سال تا چند دهه طول می کشد، اما رئیس آزمایشگاه هوش مصنوعی گوگل معتقد است این اتفاق بسیار زودتر از این حرف‌ها اتفاق خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید:

به گزارش کاماپرس، دمیس حسابیس، مدیرعامل گوگل دیپ مایند، روز سه‌شنبه طی کنفرانسی به میزبانی وال استریت ژورنال اظهار داشت: “من فکر می‌کنم در چند سال آینده سیستم‌های بسیار توانمندتر خواهیم داشت .”او در ادامه افزود: “پیشرفت در سال‌های گذشته باورنکردنی بوده و من هیچ دلیلی برای کند شدن این روند نمی‌بینم.”

بخش عمده‌ای از سرمایه گذاری‌ شرکت‌ها بر روی الگوریتم‌هایی که می توانند متن و تصاویر درخواستی تولید کنند، بوده است. با این حال به گفته دانشمندان، هوش مصنوعی عمومی با هوش مصنوعی معمولی بسیار متفاوت خواهد بود و اشتباهات احتمالی هوش مصنوعی را نخواهد داشت.

راز آسمان پایتخت

شرکت دیپ مایند که در سال ۲۰۱۴ توسط گوگل خریداری شد با ارائه AlphaFold مشهور شد. این سیستم قادر است ساختار هر پروتئین شناخته شده در ژنوم انسان را پیش بینی کند. از دیگر فناوری‌های دیپ مایند میتوان به ساخت هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری های پیچیده چشم و نرم افزار تبدیل متن را به گفتار اشاره کرد.

با تمام این پیشرفت‌ها، توسعه سریع AGI منتقدان خاص خود را دارد. بسیاری معتقدند این تکنولوژی می‌تواند تمدن انسانی را نابود کرده و باعث یک فاجعه شود‌. برخی از محققان نیز می‌گویند استفاده غیر اخلاقی از آن در آینده پایان دموکراسی را در پس خواهد داشت .از جمله این منتقدان می‌توان به ایلان ماسک و استیو وزنیاک، بنیانگذار اپل، اشاره کرد.

حسابیس در سخنان خود ادعا کرد در حال حاضر تمرکز اصلی شرکت بر روی هوش مصنوعی معمولی (A.I) است و توسعه هوش مصنوعی عمومی (AGI) نیز محتاطانه انجام خواهد شد.

انتهای پیام

مرتبط با : گوگل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز