هود توکار بخریم یا شومینه‌ ای؟ + قیمت

هود_کاماپرس
ژیوار

امروزه انواع متفاوتی از هودهای آشپزخانه در بازار موجود است که با توجه به ویژگی‌ قیمت‌های متفاوتی دارند. در آشپزخانه‌های جدید بیشتر از کابینت‌های یکپارچه استفاده می‌شود به همین دلیل هودهای توکار می‌توانند انتخاب مناسبی برای این فضاها باشند.

به گزارش کاماپرس، هود توکار که این روزها به‌وفور در آشپزخانه‌های مدرن دیده می‌شود، یکی از انواع هود است که بدنه آن داخل کابینت قرار می‌گیرد. درواقع شما تنها دریچه ورودی یا پنل کنترلی آن را می‌بینید. به دلیل نصب راحت و مخفی این هوده،ا اغلب در طراحی داخلی آشپزخانه‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود.

هود_کاماپرس

ویژگی‌های هود توکار

  • اندازه هود توکار باید متناسب با سایز اجاق‌گاز باشد، در غیر این صورت مکش موردنیاز را ایجاد نمی‌کند.
  • بهتر است که هود آشپزخانه دارای تایمر دیجیتال باشد. این تایمر می‌تواند زمان روشن و خاموش شدن و تنظیم سرعت موتور را کنترل کند.
  • هود توکار آشپزخانه باید سنسور دود و گاز داشته باشد ؛ این قابلیت به هودهای توکار کمک می‌کند تا در صورت مشاهده دود و گاز زیاد، سرعت موتور را افزایش داده و آلارم را فعال کند.
  • هود توکار مخفی است. یکی از بهترین فاکتورها که باعث می‌شود خریداران هود توکار را بیشتر بخرند، مخفی بودن آن‌ است. درواقع چون در بین کابینت‌ها مخفی می‌شوند، ظاهری یکپارچه داشته و جلوه زیبایی به آشپزخانه می‌دهند.
  • هودهای توکار در قیاس با هودهای معمولی در زاویه بهتری روی گاز قرار می‌گیرند. همین مورد باعث می‌شود تا میزان مکش هود بهتر شود.
  • اغلب هودهای توکار را از شیشه سکوریت یا استیل می‌سازند که طرح و رنگی ساده دارند. به همین دلیل برای ساده جلوه دادن فضا بهتر است که از این موارد بهره گرفته شود.

هود شومینه ای چیست؟

هود شومینه‌ای که به آن هود تخت یا فلت نیز گفته می‌شود، یکی از پرکاربردترین انواع هود در آشپزخانه است که پس از مکش هوای نامناسب و فیلتر کردن آن مجدد به محیط بازگردانده می‌شود.

ازآن‌جاکه هود شومینه‌ای با یک دودکش به دیوار متصل می‌شود، عملکرد بهتری در آشپزخانه‌های بزرگ‌تر و دارای سقف بلندتر از خود نشان می‌دهد.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

تفاوت اصلی هود توکار و شومینه‌ای

بر اساس جستجوی انجام‌شده، تفاوت اصلی هود توکار و شومینه‌ای در عملکرد آن‌ها است که در ادامه تشریح شده است:

مکش و پوشش سطح: هود شومینه‌ای به دلیل نصب در بالای اجاق‌گاز، معمولاً دارای مکش قوی‌تر و پوشش سطح بیشتری نسبت به هود توکار است. هود توکار به دلیل نصب در کابینت، ممکن است مکش پایین‌تری داشته باشد و تمام سطح اجاق‌گاز را پوشش ندهد.

فیلتر و نگهداری: فیلتر هود شومینه‌ای به دلیل قرارگیری در معرض مستقیم دود و چربی، زودتر کثیف می‌شود و نیاز به تعویض و نگهداری بیشتری دارد. ولی فیلتر هود توکار به دلیل قرارگیری در کابینت، کمتر در معرض آلودگی قرار می‌گیرد.

هود_کاماپرس

صدا: هود شومینه‌ای معمولاً صدای بیشتری نسبت به هود توکار دارد. این موضوع به دلیل قرارگیری موتور هود در بالای اجاق‌گاز و نزدیکی آن به محیط آشپزخانه است.

نصب و طراحی: هود توکار به دلیل نصب در کابینت، ظاهر مخفی‌تری دارد. درحالی‌که هود شومینه‌ای به دلیل نصب در بالای اجاق‌ گاز، نصب سخت‌تر و ظاهر باز و نمایان‌تری دارد.

قیمت انواع هود

هود مخفی اخوان مدل H-۲۰۶ سایز ۷۰ با کلید لمسی به قیمت 4 میلیون تومان قابل خریداری است؛ اما مدل هود مخفی اخوان مدل H-۲۲۰ سایز ۷۰ بازهم با پنل لمسی قیمت بالاتری دارد و قیمت آن 5 میلیون و 468 هزار تومن است.

از طرف دیگر هود شومینه‌ای ۵۰ در ۹۰ سانت اخوان مدل H۲۷ در بازار 5 میلیون و 400 هزار تومان؛ اما سایز ۶۰ در ۵۰ همین مدل 4 میلیون و 320 هزار تومان است.

انتهای پیام

مرتبط با : اخوانانتخاب سنترشهر لوازم‌ خانگی
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز