همکاری ایران و چین برای ساخت ترمینال فرودگاه بین المللی امام

ژیوار

سرپرست شرکت فرودگاهی از مذاکره با شرکت چینی برای ساخت ترمینال 410 هزار نفری خبر داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سعید چلندری گفت: درباره ساخت ترمینال 410 هزارنفری در فرودگاه امام با یک شرکت چینی مذاکره شده و قرار است وزارت راه 2.5 تا 3 میلیارد یورو  بپردازد که این کار به صورت نقدی یا تهاتر با پیمکاران چینی خواهد بود.

چلندری اشاره کرد: در رابطه با ساخت ترمینال 410 هزار نفری، ساختمان‌های جانبی، برج مراقبت تکنیکال بلاک و تکمیل باندهای جنوبی مطالعه صورت گرفته و با سرمایه‌گذارهای داخلی و خارجی صحبت شده که آخرین مذاکره با یک شرکت چینی بوده و تا ظرف دو ماه گذشته نیز ادامه داشته است.

دریان سفر امید

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام افزود: اطلاعات لازم به شرکت چینی داده شده و اعلام آمادگی کرده‌اند که ارقام از سوی شرکت شهر فرودگاهی امام اعلام شود. از لحاظ منابع مالی وزیر راه‌وشهرسازی موافقت کرده که کار توسط شرکت چینی صورت گیرد.

چلندری افزود: قرار است کار با شرکت چینی جلو رود و وزارت راه 2.5 تا 3 میلیارد یورو بپردازد که این کار از طریق پرداخت نقدی یا تهاتر با پیمانکاران چینی صورت خواهد گرفت. هر رقمی برای سرمایه‌گذاری توافق شود وزیر راه تضامین پرداختی را انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

براساس گزارش منتشر شده در ایسنا، سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام درباره چگونگی هزینه‌کرد شرکت چینی اظهار کرد: برای ساخت ریل راه‌آهن، خرید هواپیما و پروژه فرودگاه امام یک اعتبار ارزی به وزارت راه‌وشهرسازی اختصاص داده شده که تقسیم اعتبار در اختیار وزیر این وزارتخانه خواهد بود. شرکت چینی نیز از هیمن محل سرمایه‌گذاری می‌کند و بازپرداخت سرمایه از طریق این اعتبار دیده شده است.

وی ضمن اشاره به امیدواری برای نهایی شدن این پروژه تا پایان سال گفت: ترمینال 410 هزار متری دارای بخش‌های مختلف است که بررسی ارقام آن از نطر ریالی زمان‌بر خواهد بود و امیدواریم که تا پایان سال پروژه به قرارداد برسد.

چلندری اظهار کرد: احتمال دارد بخشی از این ترمینال تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد که تکمیل فاز دو به 90 میلیون مسافر خواهد رسید.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز