همه چیز درباره نسل جدید هوش مصنوعی جمنای

تورهای مسافرتی لحظه آخر

شرکت گوگل در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان به نام I/O،  هوش مصنوعی جدید خود را موسوم به ۱.۵ Flash AI Gemini که سبک‌تر و در دسترس‌تر از مدل Gemini Pro است، معرفی کرد.

به گزارش کاماپرس، گوگل در این کنفرانس، از به‌روزرسانی‌های مدل‌های مختلف هوش مصنوعی جمنای خبر داد.

به ادعای گوگل این مدل جدید، به کاهش هزینه توسعه دهندگانی منجر خواهد شد که برای ساخت اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی از مدل‌های گوگل استفاده می‌کنند.

مدیر عامل «گوگل دیپ‌مایند» دلیل ایجاد Gemini ۱.۵ Flash را نیاز توسعه‌دهندگان به مدلی سبک‌تر و ارزان‌تر از نسخه Pro معرفی شده در فوریه، دانست.

مدل Gemini ۱.۵ Pro از مدل اصلی Gemini که گوگل آن را در اواخر سال گذشته معرفی کرد قدرت و کارآیی بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید:

ویژگی های جدید هوش مصنوعی جمنای

مدل جمنای  ۱.۵ Flash علی‌رغم سبک‌تر بودن از Gemini Pro، قدرتی برابر با آن دارد. این یعنی Gemini ۱.۵ Flash همان توانایی‌های چندبعدی مدل Pro را دارا است و همان مقدار توانایی را در پردازش همزمان ارائه می‌دهد.

به ادعای گوگل، این یعنی که Gemini ۱.۵ Flash می‌تواند یک سند ۱۵۰۰ صفحه‌ای یا یک پایگاه کد با بیشتر از ۳۰ هزار خط را به‌صورت هم‌زمان تجزیه و تحلیل کند.

لازم به ذکر است که طراحی جمینای  ۱.۵ Flash یا هرکدام از مدل‌های ذکر شده، در اصل برای مصرف کنندگان معمولی صورت نگرفته‌، بلکه راهی سریع‌تر و با هزینه کمتر برای توسعه‌دهندگان ساخت محصولات و خدمات هوش مصنوعی، با استفاده از فناوری طراحی شده گوگل است.

گوگل در کنار راه‌اندازی Gemini ۱.۵ Flash ارتقای مدل Gemini ۱.۵ Pro را نیز در دست دارد. این شرکت اعلام کرد که قابلیت‌های کدنویسی، استدلال و تحلبل تصویر و صدا را در مدل جدید بهبود بخشیده‌ است.

در عین حال به نظر می‌رسد بزرگترین به‌روزرسانی گوگل در راه باشد. احتمالاً گوگل تا پایان امسال قدرت این مدل را به 2 برابر افزایش دهد. بدین‌ترتیب این هوش مصنوعی قادر خواهد بود که 2 ساعت ویدیو، 22 ساعت صوت ، بالای ۶۰ هزار خط کد یا بیشتر از ۱.۴ میلیون واژه را به شکل هم‌زمان پردازش کند

این شرکت همچنین از نسخه جدید مدل باز جما (Gemma) موسوم به جما ۲ (Gemma ۲) رونمایی کرد. اما چنان‌چه ذکر شد این به‌روزرسانی‌ها برای توسعه دهندگان برنامه‌ها و خدمات هوش مصنوعی در نظر گرفته شده و مناسب مصرف کنندگان عادی نیست.

انتهای پیام

مرتبط با : گوگل
آریاپی
رایانه کمک
روکش مارال
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز