همه چیز درباره نرم افزار حسابداری فروشگاهی

تور لحظه آخری-کاماپرس

افزایش تعداد مشتریان، کسب و کارها و فروشگاه‌ها را با حجم بالایی از تراکنش‌ها روبه‌رو کرده است. با پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن کامپیوتر، نرم افزار حسابداری فروشگاهی با قابلیت‌ها و امکانات گوناگون، برای انجام امور جامع مالی و جسابداری به کمک مدیران این حوزه از کسب و کارها آمده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ تکنولوژی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امور مالی و حسابداری یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر فروشگاه است که نقش قابل توجهی در کسب سود و جلوگیری از زیان دارد. مدیریت و محاسبه دقیق امور مالی در فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای مستلزم ثبت، طبقه‌بندی و ارائه گزارش‌های مالی سازمان و تفسیر نتایج حاصل از بررسی آن‌ها است. نرم افزار حسابداری فروشگاهی با ارائه امکانات متنوع، موجب تسهیل این امور و اتوماسیون فرایندهای مالی می‌شود. کاماپرس در ادامه به معرفی نرم افزار حسابداری، مزایا و راهنمای خرید آن می‌پردازد.

آَشنایی با نرم افزار حسابداری فروشگاهی

نرم افزار حسابداری فروشگاهی ، یک نوع نرم افزار جامع مالی و فروشگاهی است که به عنوان بخشی از سیستم مدیریت فروشگاهی ، وظیفه ثبت و بررسی اطلاعات مالی خرید و فروش فروشگاه ها و شعب و مدیریت امور مالی آن ها را بر عهده دارد.

نرم افزار حسابداری فروشگاهی خدمات متنوعی از جمله مدیریت انواع فاکتورهای صادر شده در فروشگاه مانند فاکتورهای خرید و فروش، پیش فاکتورها، فاکتورهای برگشتی، مدیریت چک‌های دریافتی و پرداختی،  محاسبه سود و زیان، انبار و انبارگردانی، حساب‌های بانکی، پرینت و چاپ‌های متنوع، کنترل و مدیریت سال مالی، ویزیتورها، مدیریت حساب و اعتبار مشتریان، اقساط، چاپ چک و غیره را به مدیران فروشگاه‌های کوچک و بزرگ ارائه می‌کند.

راز آسمان پایتخت

در حال حاضر استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی برای دریافت مجوز و راه‌اندازی کسب و کار در برخی اصناف از جمله سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر، تالار پذیرایی، رستوران‌ها، داروخانه‌ها و غیره ضروری اعلام شده است.

اهمیت نرم افزار حسابداری فروشگاهی

اهمیت انواع نرم افزار جامع مالی و خزانه داری مانند نرم افزار حسابداری فروشگاهی در فروشگاه‌ها و مغازه‌های کوچک و بزرگ تا حدی است که مدیریت و محاسبه امور مالی یک فروشگاه بدون استفاده از آن‌ها، امکان‌پذیر نیست. برخی از دلایل اهمیت نرم افزار حسابداری فروشگاهی در ادامه آمده است؛

صرفه‌جویی در زمان مشتری

یکی از مزیت‌های استفاده از این نرم افزارها که تاثیر قابل توجهی بر وفادارسازی مشتریان و در نتیجه کسب سود بیشتر دارد، انجام سریع تراکنش و کنترل و محاسبه اعتبار مشتریان خطا است.

کاهش ضریب خطای محاسباتی

جایگزینی نرم افزار جامع مالی و خزانه داری با روش‌های قدیمی ( دفتر نویسی )، ضریب خطای محاسبات را تقریبا به صفر رسانده است. چرا که این نرم‌افزارها با استفاده از محاسبات مبتنی بر ماشین اطلاعات را پردازش کرده و با استفاده از ابزارهای نرم‌افزاری خود گزارش های لازم را ارائه می‌دهند.

دریافت گزارش‌های متنوع

نرم افزار حسابداری فروشگاهی تمام اطلاعات دریافتی را پس از پردازش ذخیره کرده و در هر زمان که مدیر فروشگاه بخواهد، گزارش‌های متنوعی را براساس پارامترهای گوناگون ارائه می‌کند.

نرم افزار حسابداری خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

امروزه انواع نرم افزار جامع مالی و خزانه داری توسط شرکت‌های گوناگون تولید و عرضه می‌شود؛ با وجود این، در هنگام تهیه این نرم افزار، توجه کنید که محصول مورد نظر برخی از قابلیت‌های کاربردی را دارا باشد. این قابلیت‌ها در ادامه معرفی شده است؛

کاربری آسان

نرم افزار حسابداری‌ای که تهیه می‌کنید باید برای عملیات ثبت اسناد مالی و دسترسی به این اسناد امکانات ساده و سریعی داشته باشد. چرا که کاربران این حوزه معمولا با حجم زیادی از اسناد و اطلاعات مواجه هستند..

سرعت بالای برنامه

برخی عملیات مالی مانند محاسبه بهای تمام شده، فرایندی حساس و زمانبر است. نرم افزار حسابداری که تهیه میکنید باید بتواند چنین پردازش هایی را با نهایت دقت و صحت در سریعترین زمان ممکن انجام دهد.

قابلیت پاسخگویی به الزامات قانونی

نرم افزار حسابداری که مناسب شما است، باید پاسخگوی الزامات قانونی نهادهای قانون گذار و بخصوص سازمان امور مالیاتی باشد و استانداردها و قوانین مربوط به حوزه مالی را رعایت کرده و پاسخگو باشد. از اینرو این نرم افزارها حتما باید تاییدیه سازمان امور مالیاتی و شورای عالی انفورماتیک را داشته باشند.

دیگر ویژگی‌های نرم افزار حسابداری خوب

نرم افزار حسابداری کیان با برخورداری از متخصصین مجرب، برای تسهیل فرایند فروش و کمک به مدیران فروشگاه‌ها، به ارائه راهکارها و نرم افزارهایی با قابلیت‌ها و امکانات گوناگون از جمله نرم افزار حسابداری می‌پردازد. تمامی نرم افزارهای این مجموعه مبتنی بر آخرین دستاورهای صنعت نرم افزار بوده و برای تهیه و سفارش نرم افزار کیان ، می‌توانید با کارشناسان فروش مجموعه نرم‌افزاری کیان تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : نرم افزار کیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز