همه چیز درباره خانه هوشمند و امکانات آن

خانه هوشمند-کاماپرس
ژیوار

خانه هوشمند، پدیده دنیای مدرن و نتیجه پیشرفت‌های روزافزون تکنولوژی است که نقش بسیار مهمی در افزایش رفاه، ایمنی و آسایش ساکنان منزل داشته و موجب کاهش قابل توجه هزینه‌های مصرف انرژی می‌شود.

به گزارش کاماپرس، خانه هوشمند به ‌معنای داشتن خانه‌ای است که با استفاده از دستگاه‌های متصل به اینترنت، امکان کنترل و مدیریت از راه دور تمامی اجزا و دستگاه‌های منزل از جمله سیستم‌های سرمایشی، گرمایشی و اجاق گاز را به ساکنان آن می‌دهد. تجهیزات و امکانات مورد استفاده در خانه هوشمند بسیار متنوع و کاربردی بوده و آشنایی با آن‌ها برای هوشمندسازی خانه و ساختمان ضروری است.

این گزارش به معرفی خانه هوشمند و تجهیزات موردنیاز برای هوشمندسازی خانه ‌پرداخته است.

خانه هوشمند چیست؟

خانه هوشمند(Smart Home)، ساختمانی است که از سیستم‌های خودکار و پیشرفته برای کنترل و نظارت بر عملکرد هر یک از اجزای خانه تشکیل شده است. با داشتن یک خانه هوشمند می‌توان در هر زمان و مکانی تنها با اتصال با اینترنت، بخش‌های مختلف خانه از جمله روشنایی، دما، امنیت، عملکرد در و پنجره، کیفیت هوا و بسیاری از موارد دیگر را کنترل کرد.

هوشمندسازی خانه براساس فناوری اینترنت اشیا صورت گرفته و به این صورت است که تمامی دستگاه‌های موجود در یک خانه به صورت یک شبکه به یکدیگر متصل شده و وظایف خود را در ارتباط با یکدیگر انجام می‌دهند.

دریان سفر امید

تجهیزات و امکانات خانه هوشمند

برخی از مهم‌ترین تجهیزاتی که در پروسه هوشمندسازی خانه و ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، در ادامه بررسی شده است.

روشنایی هوشمند: سیستم روشنایی هوشمند، یکی از بخش‌های اصلی در هوشمندسازی خانه است. با استفاده از سنسورهای روشنایی در خانه هوشمند، می‌توان روشن یا خاموش بودن چراغ‌ها را از راه دور کنترل کرد. با پیاده‌سازی قابلیت روشنایی هوشمند، می‌توان میزان نور محیط را تنظیم کرد که این ویژگی در کاهش مصرف انرژی نقش به‌سزایی دارد.

سیستم گرمایشی و سرمایشی هوشمند: هوشمندسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی خانه به ساکنان آن، این امکان را می‌دهد که به راحتی و از راه دور دمای محیط را تنظیم کرده یا حتی وسیله‌های سرمایشی و گرمایشی را خاموش و روشن کنند.

سیستم امنیتی هوشمند: سیستم امنیتی هوشمند، یکی از مهم‌ترین امکانات خانه هوشمند است که نقش مهمی در حفظ امنیت ساکنان آن دارد. از جمله این امکانات می‌توان به در هوشمند، پنجره هوشمند، دزدگیر و دوربین اشاره کرد. به‌عنوان مثال شما در هر کجا که باشید، می‌توانید به‌صورت آنلاین و از طریق دوربین‌های مداربسته، محیط خانه و اطراف آن را زیر نظر داشته باشید و حتی آژیر خطر را روشن کنید.

سایر امکانات خانه هوشمند: از دیگر امکانات خانه هوشمند می‌توان به پرده هوشمند، تلویزیون هوشمند و سیستم اعلام و اطفای آتش‌سوزی اشاره کرد.

خانه هوشمند-کاماپرسدر هوشمندسازی خانه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اگر قصد هوشمندسازی خانه خود را دارید و نگران هزینه‌ها و دردسرهای آن هستید، بهتر است که پیش از هرگونه اقدام، با نکات مهم برای داشتن خانه هوشمند آشنا باشید که برخی از این نکات در ادامه بررسی شده است.

از وسایل کوچک شروع کنید: سعی کنید ابتدا از هوشمندسازی وسایل کوچک مانند تلویزیون، پرده یا چراغ‌ها شروع کنید، زیرا این کار از تحمیل هزینه‌های اضافی و سنگین جلوگیری می‌کند.

توجه به زیرساخت‌ها: اینترنت، مهم‌ترین عنصر در خانه هوشمند است؛ از این رو پیش از اقدام به هوشمندسازی خانه، زیرساخت‌های آن برای اتصال به اینترنت را در نظر داشته باشید.

آشنایی با اجزای خانه: پیش از اقدام به هوشمندسازی خانه دقت کنید که اشیا و اجزایی که قصد هوشمندسازی آن‌ها را دارید، از قابلیت اتصال به فناوری‌های هوشمند برخوردار باشند.

بررسی نیازهای اعضای منزل: هدف از طراحی خانه هوشمند، آسان‌تر کردن زندگی ساکنان یک خانه است؛ از این رو پیش از هوشمندسازی هریک از اجزا در نظر بگیرید که فناوری موردنظر با نیازهای اعضای خانه سازگاری دارد یا تنها یک وسیله فانتزی و سرگرم کننده است؟!

داشتن خانه هوشمند چقدر هزینه دارد؟

قیمت خانه هوشمند با توجه به فاکتورهای متعددی همچون سابقه شرکت اجرایی، گارانتی محصولات، تعداد محصولات هوشمندسازی، کیفیت محصولات، اعتبار فروشگاه و شرکت خانه هوشمند، داشتن نمایندگی و پشتیبانی، خدمات پس از فروش، قیمت تجهیزات و نصب و راه‌اندازی بستگی دارد.

خانه هوشمند-کاماپرس

خانه هوشمند هانتا

شرکت دانش بنیان “خانه هوشمند هانتا” به‌عنوان نخستین شرکت ایرانی ارائه دهنده BMS (سیستم مدیریت یکپارچه ساختمان) در ایران، خدمات ویژه‌ای در حوزه هوشمندسازی ساختمان و سیستم مدیریت هوشمند برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

این مجموعه با برخورداری از پرسنل متخصص، کامل‌ترین پکیچ محصولات خانه هوشمند و همچنین کسب چندین گواهینامه ثبت اختراع در این زمینه، از ابتدا تا انتهای هوشمندسازی خانه و ساختمان در کنار شما خواهد بود. از مزایای هوشمندسازی خانه با مجموعه هانتا می‌توان به وجود بخش‌های مشاوره، طراحی، نظارت، ارائه تجهیزات و نصب و راه‌اندازی سریع و آسان اشاره کرد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند به وبسایت این شرکت به آدرس hantaibms.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : هانتا
نهال گشت
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز