همه چیز درباره اخذ ویزای روسیه برای ایرانیان

ژیوار

روسیه به عنوان کشوری وسیع با تاریخ کهن و معماری‌های بی نظیر، سالانه پذیرای گردشگران زیادی از سراسر جهان است. ایرانیان زیادی نیز برای مقاصد مختلف مانند کار، تحصیل یا سفر به روسیه می‌روند.

کاماپرس در این گزارش انواع ویزای روسیه و شرایط اخذ آن را بررسی کرده است.

انواع ویزای روسیه

ویزای تحصیلی: این ویزا همان‌طور که از نامش پیداست، مخصوص کسانی است که از دانشگاه‌های روسیه پذیرش تحصیلی گرفته باشند. ویزای تحصیلی برای افرادی که به قصد ادامه تحصیل به این کشور می‌روند، قابل استفاده بوده و قابل تمدید است. این ویزا به صورت یک یا دو بار ورود صادر می‌شود و به مدت 950 روز اعتبار دارد.

ویزای تجاری: کسانی قادر به دریافت این ویزا هستند که از سمت شخص حقیقی یا حقوقی برای امور تجاری، دعوت‌نامه دریافت کرده باشند. از جمله این امور می‌توان به معاملات، سخنرانی، قرارداد و بازدید از نمایشگاه اشاره کرد.

دریان سفر امید

ویزای ترانزیت: ویزای ترانزیت در زمانی استفاده می‌شود که افراد قصد سفر به کشوری دیگر از خاک روسیه داشته باشند. هنگام اخذ این ویزا باید نوع سفر به صورت زمینی یا هوایی مشخص باشد. با دریافت ویزای ترانزیت اگر سفر به صورت زمینی باشد، 10 روز و اگر به صورت هوایی باشد، سه روز به افراد اجازه حضور در خاک روسیه داده خواهد شد. البته کسانی که بخواهند کمتر از 24 ساعت در خاک روسیه حضور داشته باشند، نیازی به دریافت ویزای ترانزیت روسیه نخواهند داشت.

ویزای کاری: این ویزا تنها در صورتی قابل اخذ است که افراد از طریق کارفرما یا شرکتی در روسیه پیشنهاد کار داشته باشند. هرچند که مدت اعتبار ویزای کاری 90 روزه است، اما در صورت تجربه و مهارت بالا و تشخیص این موضوع از نظر اداره کار روسیه، افراد می‌توانند این ویزا را به مدت قرارداد کاری دریافت و تمدید کنند.

ویزای الکترونیکی: این ویزا به ایرانیان اجازه اقامت در مناطق مختلف روسیه از جمله کالینینگراد، سن‌پترزبورگ و لنینگراد می‌دهد و افراد می‌توانند هشت روز و تنها در این مناطق اقامت داشته باشند. مدت اعتبار این ویزا 30 روز است.

ویزای بشردوستانه: این ویزا بابت اهداف خاصی مانند تحکیم روابط علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، فعالیت‌های ورزشی، مذهبی یا خیرخواهانه صادر می­شود و حداکثر تا پنچ سال اعتبار دارد.

نکات مهم درباره ویزای روسیه

قبل از دریافت ویزای روسیه بهتر است که افراد نکات مهمی درباره آن بدانند. ویزاهای کاری، تحصیلی و بشردوستانه را می‌توان در خاک روسیه تمدید کرد، اما امکان تمدید ویزاهای تجاری و توریستی در این کشور وجود ندارد.

ویزاهای روسیه معمولا ریجکت یا باطل نمی‌شود، اما موارد استثنا نیز وجود دارد. در صورت تخلف مهاجرتی در سفرهای قبلی یا نقص مدارک، امکان ریجکت ویزا وجود خواهد داشت.

ممکن است افرادی قصد سفر گروهی به این کشور داشته باشند که در این صورت نیازی به دریافت ویزای روسیه ندارند و اعلام درخواست به آژانس مسافرتی کفایت می‌کند، اما برای سفر انفرادی می‌بایست ویزای روسیه را دریافت کرد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای روسیه

سفر به روسیه مستلزم آماده کردن مدارکی برای دریافت ویزا است. اول از همه می‌بایست فرم درخواست ویزا را پر کرد. پاسپورت هم باید به مدت شش ماه اعتبار داشته باشد. هم‌چنین داشتن بلیط رفت و برگشت، بیمه مسافرتی، واچر هتل و عکس از جمله مدارک مهم برای اخذ ویزای روسیه به شمار می‌آید.

برای دریافت ویزای کاری، داشتن دعوت‌نامه رسمی و برای ویزای تحصیلی، داشتن برگه پذیرش از دانشگاه و ارائه آن الزامی است.

اخذ ویزای روسیه برای ایرانیان با «سفر هالیدی»

وبسایت سفر هالیدی، شرایط آسانی را برای دریافت خدمات گردشگری، سفر و اخذ ویزا فراهم کرده است. این مجموعه دارای تیمی متشکل از برنامه‌نویسان، افراد کارآزموده و باتجربه در حوزه‌ صنعت گردشگری بوده و مجوزهای لازم را از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و همچنین مرکز فناوری اطلاعات و رسانه­های دیجیتال تحت مدیریت شرکت ندای سفر آریا کسب‌ کرده است.

علاقه‌­مندان برای دریافت مشاوره از کارشناسان سفر هالیدی می­‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱۲۱۰۰۰۱۴۰ تماس بگیرند یا به صورت حضوری به نشانی تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفا‌منش، نبش آزادی، ساختمان ایلیا، پلاک ۶۲، طبقه ۲، واحد ۹ مراجعه کنند. همچنین برای تسهیل روند اخذ ویزا می‌توان به نشانی اینترنتی https://safar.holiday مراجعه کرد‌.

انتهای پیام

مرتبط با : سفر هالیدی
نهال گشت
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز