همه آنچه باید درباره نان رضوی بدانید

ژیوار

نواحی مختلف استان خراسان همواره، عرصه رویش انواع نباتات مناطق سردسیری و گرمسیری نظیر گندم، برنج، بادام، سیب، انگور و .. بوده است. تا آنجا که این استان به عنوان یکی از انبارهای غلات کشور به حساب می‌آید. شرکت «نان رضوی» نیز یکی از صنایع وابسته به همین غلات است که در مزارع این استان تولید و روانه‌ی بازار می‌شود.

کاماپرس در ادامه به برشمردن نکاتی درباره نان رضوی پرداخته است که دانستن آنها برای مصرف‌کنندگان و علاقمندان به صنعتِ صنایع‌غذایی خالی از لطف نیست؛

۱. استان خراسان، از قدیم بستر فعالیت‌های بشری، معیشتی، بازرگانی و نظامی بوده است و به دلیل موقعیت جغرافیایی، کهن‌ترین، معروف‌ترین و طولانی‌ترین راه ارتباطی بین شرق و غرب یعنی همان جاده تاریخی ابریشم محسوب می‌شود.

۲. خراسان به دلیل وجود تنوع جغرافیایی با آب و هوای کویری در بخش جنوبی، معتدل و کوهستانی در شمال استان، و ارتفاعات در مرکز نظیر هزار مسجد، بینالود، کپه داغ، قهستان و … است. خراسان رضوی با ۵.۶۱ واحد صنعتی فعال و سرمایه‌گذاری تقریبا ۱۲ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۱۸۵نفر از نظر تعداد اشتغال پس از استان های تهران و اصفهان در رتبه سوم و از حیث سرمایه‌گذاری در رتبه ششم کشور قرار دارد.

۳. شرکت نان قدس رضوی در ابتدا و در سال ۱۳۴۶، به صورت یک نانوایی کوچک در گوشه‌ای از بیمارستان امام رضا، برای پرسنل و بیماران وظیفه پخت نان داشت که مورد قبول عامه مردم شد. در ادامه و با حمایت اولیای استان و با سرمایه گذاری، پروژه‌های متعددی اجرا شد و در نهایت برای توسعه بیشتر این گروه، زمینی در ابتدای ورودی شهر مشهد به این کار اختصاص داده شد و از سال ۱۳۶۴، تجهیزات و ماشین‌آلات تولید نیز به این منطقه منتقل شد.

دریان سفر امید

۴. محمدصادق مروارید به عنوان مدیرعامل و عضو هیئت مدیره، به همراه غلامحسین شیبانی، محمدجواد وریدی و دو تن دیگر، اعضای هیئت مدیره شرکت نان قدس رضوی را تشکیل می‌دهند.

۵. از سال ۱۳۷۱، مجموعه نان رضوی با اجرای طرح‌هایی به سرعت در بین شرکت ‌های تولیدی صنایع غذایی دارای نام شد. یکی از طرح‌های اجرایی این گروه، خطِ نان لایه‌ای مغزدار یا اشترودل است که آن را در سال ۱۳۸۳ خریداری کرد و یک سال بعد با هدف نوآوری در محصولات در سطح کشور، افتتاح کرد، این خط تولید کاملا اتوماتیک است و از تکنولوژی روزِ دنیا استفاده می‌کند، تا آنجا که نان اشترودل و کراواسان از محصولات با کیفیت و به‌نام این مجموعه هستند.

۶. نان قدس رضوی، با ظرفیت سالیانه بیش از ۴۴ هزار تن محصولات مرغوب و بیش از ۱۳۰ نوع محصول تولیدی مصارف داخلی و صادرات، یکی از بزرگترین کارخانه‌جات صنایع غذایی در زمینه «صنعت کیک، کلوچه و نان» در کشور است.

۷. شرکت نان قدس رضوی در حال حاضر در ورودی جاده مشهد-قوجان با بیش از ۱۴ خط تولید در کارگاه‌های رضوی، دونات، اشترودل نان مشغول است. همچنین خطوط اسفنجی، روغنی، مارش‌مالو، خط بیسکوئیت مستقر در کارگاه رضوی، خط نان صنعتی و دونات کاملا اتومات در کارگاه دونات و در نهایت خط نان، ویفر و قنادی در کارگاه نان از جمله فعالیت‌های این مجموعه است. انواع پودر کیک با طعم‌های مختلف، روغن کنجد، نی نباتی زعفرانی، نان کاک با شیره انگور و … از دیگر محصولات این شرکت به شمار می‌روند.

۸. مجموعه نان رضوی در کشورهایی نظیر آمریکا، افغانستان، امارات، پاکستان، تاجیکستان و … دفاتر نمایندگی فروش محصول دارد.

۹. شرکت نان قدس رضوی برای توسعه و رشد مجموعه ‌اش، تصمیم به گسترش جغرافیایی گرفت.

۱۰. گروه نان رضوی با توجه به حجم تولیدات و تنوع در محصولات، به فکر سرعت در رسیدن هرچه زودتر آنها به دست مشتری افتاد. بر همین اساس، نمایندگانی عمده در استان‌ها، مراکز توزیع در شهرستان‌ها، فروشگاه‌های عرضه مستقیم و توزیع مویرگی، سازماندهی کرد. علاوه بر این‌ها، حدود ۱۰۰ کیوسک عرضه مستقیم محصولات نیز فراهم شده است.

۱۱. اهمیت به کیفیت و مشتری‌مداری، یکی از مهمترین اصول شرکت نان رضوی است.

۱۲. شرکت نان رضوی، محصولات خود را به نام برندهایی نظیر ویفر، سوپرکیک، شیرینی رضوی، نان زائر و تبسم روانه بازار می‌کند.

۱۳. گروه نان رضوی به منظور خدمت به بیماران، اقدام به تهیه و عرضه آرد فاقد گلوتن‌ جهت استفاده بیماران سلیاکی در سال ۱۳۹۸ کرده است.

۱۴. مجموعه نان رضوی در صفحه مجازی خود در برنامه اینستاگرام مدعی شد که کلیه مواد اولیه این شرکت با دقت و حساسیت از مواد غیرتراریخته تولید می‌شود و گواهی و مجوز بهداشتی آن به معاوانت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشی خراسان داده شد.

۱۵. شرکت نان قدس رضوی از سال ۱۳۸۰، دارای پروانه تایید صلاحیت در زمینه فرآورده‌های آردی دارد و به عنوان آزمایشگاه همکار اداره استاندار و تحقیقات صنعتی استان مشغول به فعالیت است. ارائه تنایج آزمون‌ها با بالاترین سطح اعتمادپذیری، افزایش رضایت مشتریا ن، بهبود مستقر سیستم مدیریت کیفیت از جمله خط مشی آزمایشگا نان رضوی است.

۱۶. شرکت نان قدس رضوی، به عنوان واحد تولیدی نمونه استان در صنعت غذایی در سال‌های ۱۳۹۵ و ۹۶ شناخته شد. همچنین در سومین دوره جایزه ملی تعالی و پیشرفت در سال ۱۳۹۷، تندیس دریافت کرد و در همین سال، موفق به دریافت لوح برند برتر در ششمین همایش برندینگ و عنوان صادرکننده برتر از طرف بانک توسعه صادرات شد.

۱۷. مجموعه نان رضوی با عنوان تور مجازی در سایت شرکت، امکان بازدید از سالن تولید اشترودل، دونات، قنادی و فروشگاه رضوی را فراهم کرده است.

مرتبط با : نان رضوی
نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز