همه‌چیز درباره خرید سوغاتی های معروف شهر شیراز

تورهای مسافرتی لحظه آخر

همزمان با آغاز مسافرت‌ها و گردشگری در ایام تعطیلات نوروزی، کسب و کار مراکز خرید برای تهیه انواع سوغاتی رونق مجددی می‌گیرد. معمولا هر شهری انواع سوغاتی‌های مخصوص خودش را دارد. اما برای خرید سوغاتی خوب و مناسب باید مراکز خرید و مکان‌‌های مناسب را شناخت. شیراز یکی از شهرهای مسافرپذیر ایران با فرهنگ غنی است که مسافران از این شهر امکان خرید انواع سوغاتی‌ها را دارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار تفریح و گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شهر شیراز انواع خوراکی‌ها و صنایع دستی مخصوص به خود را دارد و مسافران برای خرید سوغاتی دچار مشکل نمی‌شوند. اما انواع محصولات این شهر را باید از مکان‌های مختلف خریداری کرد. اگر فردی به شیراز سفر کند و قصد خرید سوغاتی‌های مختلف را داشته باشد، باید مکان‌های مناسب خرید هر نوع از محصولات این شهره را بشناسد. کاماپرس در این گزارش برای کمک به مسافران نوروزی، مکان‌های مناسب برای خرید هر نوع از سوغاتی‌های شیراز را معرفی می‌کند؛

اخبار مرتبط را بخوانید:

خوراکی‌های معروف شیراز

اگر مسافران قصد داشته باشند تا خوراکی‌های معروف شیراز را به عنوان سوغاتی انتخاب کنند، نان یوخه، کلوچه مسقطی، عرقیات و بهار نارنج انتخاب‌های مناسبی هستند. نان یوخه شیراز به شیرینی کاک کرمانشاه شباهت دارد. این نان از مکان‌های مختلفی در خیابان لطفعلی خان زند، حافظ و … قابل تهیه است.

راز آسمان پایتخت

کلوچه مسقطی هم از خوراکی‌های معروف شیراز است که در اصل به لارستان استان فارس مربوط می‌شود. مسافرانی که قصد خرید این شیرینی نشاسته‌ای را دارند به راحتی از بازار وکیل می‌توانند آن را تهیه کنند.

اما دیگر سوغاتی‌های معروف شیراز بهار نارنج و عرقیات این شهر است. مسافران برای خرید بهار نارنج خوب بهتر است به سه راه احمدی شیرازی مراجعه کنند. انواع عرقیات هم از باغ ارم قابل تهیه است.

صنایع دستی

این شهر با برخی از صنایع دستی خاص هم شناخته می‌شود. مسافران با گشت و گذار در این شهر زیبا متوجه خواهند شد که قالی، گبه و گلیم، ظروف خاتم کاری، پارچه و نقره کاری شیراز هم منحصر به فرد هستند و گزینه مناسبی برای سوغاتی دادن محسوب می‌شوند.

افرادی که خواهان خرید سوغاتی‌های این چنینی هستند، به نظر به بازار وکیل شیراز سر بزنند. در این بازار انواع قالی، گبه و گلیم و همچنین پارچه در نقش‌ها و رنگ‌های مختلف به چشم می‌خورد. نقره کاری‌های شیرازی هم از بازار وکیل قابل تهیه است. ضمن اینکه سرای مشیر شیراز و مغازه‌های اطراف آرامگاه حافظ هم گزینه‌های مناسبی برای خرید نقره کاری مرغوب و مناسب هستند.

آریاپی
روکش مارال
آهن رویال
رایانه کمک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز