همسان سازی بازنشستگان ؛ گمانه زنی ها در آستانه انتخابات

همسان سازی بازنشستگان ؛ گمانه زنی ها در آستانه انتخابات-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

وزیر تعاون، کا و رفاه اجتماعی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پیش‌بینی شده و قرار است از محل سهام پرداخت شود. بخشی از این منابع ریال بوده و به محض تامین و پرداخت، اجرا خواهد شد.

به گزارش کاماپرس، صولت مرتضوی در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییر مجلس و دولت تا چند روز آینده، در مورد موضوع همسان‌سازی در میان بازنشستگان نگرانی ایجاد شده که نکند این مساله به ماه‌های آینده و بعد از استقرار دولت چهاردهم موکول شود، اظهار کرد: منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پیش‌بینی شده که از محل سهام پرداخت شود. بخشی از آن ریال است که آن بخش به محض این که ریال‌اش تامین و پرداخت شود، اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: بخش دیگری هم سهام است؛ سهام کارخانه باید در تملک صندوق‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد و سپس تبدیل به نقدینگی و ریال شده و پرداخت شود. این فرآیند مقداری طولانی‌تر است و در حال حاضر ما به دنبال اخد سهام هستیم.

ویز کار با بیان اینکه باید پیش‌بینی کنیم که دولت چه سهامی برای واگذاری دارد، افزود: منظور از سهام، سهامی است که قدرت نقدشوندگی داشته باشد. به این معنی ما بتوانیم آن را تبدیل به ریال کنیم وگرنه سهامی که قدرت نقدشوندگی نداشته باشد اساسا خیلی به درد ما نمی‌خورد. ما برای تحقق این امر در حال تلاش هستیم و امیدواریم اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید:

به نقل از ایلنا، مرتضوی در پاسخ به این سوال که با این تفاسیر آیا نیمی از این مساله در این دولت اتفاق خواهد و نیم دیگری در دولت بعدی، گفت: دعا کنید بشود، بیشترش بشود.

انتهای پیام

روکش مارال
آریاپی
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز