هشدار / مراقب باشید با خرید از آنلاین‌ شاپ‌ مجرم شناخته نشوید!

آنلاین‌شاپ/ کاماپرس
ژیوار

در روزهای اخیر خبری مثل بمب سروصدا کرد؛ یک بانک خصوصی حساب فردی که از یک صفحه اینستاگرامی خرید کرده بود را مسدود کرد؛ اما دلیل این اتفاق چه بود؟

به گزارش کاماپرس، گزارش‌ها حاکی از آن است که شعبه این بانک خصوصی به دلیل ظن به‌کاربر بانکی درخصوص ورود به سایت‌های شرط‌بندی و قمار، حساب وی را پس از دو ماه فعالیت مسدود کرده است.

بانک این اقدام را بر اساس مصوبه پیشگیری و مقابله با قمار در فضای مجازی، مصوب دی ماه 1401 شورای عالی مجازی انجام داده، اقدامی که انتقاداتی به دنبال داشته است.

تعهدنامه بانکی/ کاماپرس

شرایط رفع مسدودی حساب بانکی

در این میان سوالی که مطرح می‌شود این است که کاربران بانک چگونه باید نسبت به رفع مسدودی حساب خود اقدام کنند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که کاربران بانک در صورت مواجهه با این اتفاق باید برای رفع مسدودی حساب بانکی خود، در صورتی‌که شاغل باشند، مدارک شغلی و در غیر‌این‌صورت باید تعهد نامه‌ای شامل بندهای زیر را امضا کند.

دریان سفر امید

چه بر سر حساب کاربران قربانی می‌آید؟

شاید رفع مسدودی حساب بانکی با امضای تعهدنامه‌ای اتفاق بیافتد، اما همچنان در پرونده فرد ظن شرکت در سایت‌های قمار ثبت می‌شود که این رخداد می‌تواند تبعاتی درخصوص گزینش و اعتبارسنجی افراد در آینده داشته‌ باشد.

در مورد مذکور گویا فرد فروشنده در سایت‌های قمار شرکت داشته، اما شعبه‌ای که خریدار در آن حساب فعال داشت تصمیم گرفته حساب خریدار را به‌جای حساب فروشنده مسدود کند.

رئیس شعبه برای باز‌کردن حساب، فرمی مطابق فرم بالا را در اختیار این کاربر قرارداده و از او خواسته تا با پر‌کردن فرم تعهدنامه منتظر باز‌شدن حساب خود باشد. این تعهدنامه از کاربر بانک خواسته تا در سایت‌های قمار و شرط‌بندی شرکت نکند. با این حال این کاربر به شعب دیگری مراجعه کرد و با ارائه برخی از مدارک شغلی خود قادر به رفع مسدودی حساب شد.

بیشتر بخوانید:

اتفاقی که رخ داد منجر به انتقادات زیادی از سوی افراد و مشتریان این بانک شد. منتقدان بر این باورند که در صورت ابلاغ چنین دستورالعمل‌هایی، باید اطلاع‌رسانی جامع و کاملی نیز در این خصوص انجام می‌شد.

از طرفی باید این پرسش را مطرح کرد که چرا به جای حساب فروشنده، حساب خریدار مسدود شده و  چرا مطابق فرم بالا این فرد مجرم شناخته شده است. این در صورتیست که شهروندان قادر به استعلام حساب هنگام انتقال وجه نیستند. همچنین اگر مدارکی مبنی بر عدم ارتکاب به جرم از سوی خریداران به بانک ارائه شده، چرا باید چنین اتفاقی در پرونده اعتبارسنجی آن‌ها تاثیر بگذارد؟

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز