هزینه مهاجرت تحصیلی به ارمنستان چقدر است؟

مهاجرت تحصیلی به ارمنستان-کاماپرس
ژیوار

از ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل که از نظر مسافتی فاصله نزدیکی هم به ایران دارد، ارمنستان است. کیفیت بالای آموزشی در رشته‌های حقوق، داروسازی و علوم تجارت، شرایط مناسب کار چه در زمان دانشجویی و چه بعد از فارغ التحصیلی، داشتن محیطی امن برای زندگی و تحصیل این کشور را به خصوص در چند سال اخیر به یکی از کشورهای محبوب مهاجرتی تبدیل کرده است.

اما این سوال که هزینه مهاجرت تحصیلی به ارمنستان چقدر است؟ شاید پرسش خیلی از متقاضیان باشد و در پاسخ باید گفت هزینه زندگی در ارمنستان برای یک نفر ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار در ماه در می‌آید. همچنین هزینه شرکت در کالج زبان پیش از ورود به دانشگاه برای شروع دوره اصلی در حدود 1900 تا 2500 دلار برای یک سال است.

هزینه صدور ویزای تحصیلی ارمنستان حدودا 40 هزار درام (۹۶ دلار) است. البته هزینه تحصیل در ارمنستان در مقاطع مختلف متفاوت است که در ادامه گزارش به آن اشاره می‌کنیم.

به گزارش کاماپرس، هزینه درخواست ویزای تحصیلی ارمنستان، با توجه به دانشگاه و شرایط تحصیلی متفاوت است و هزینه صدور و یا تعویض انواع ویزای ارمنستان تقریبا ۱۳۵ دلار ( در لحظه تنظیم این گزارش ) اعلام شده است.

هزینه تحصیل در ارمنستان

البته اگر بخواهید برای اخذ پذیرش تحصیلی با دریافت ویزای توریستی به این کشور سفر کنید، باید درخواست ویزای بازدید کننده دهید که هزینه ویزای بازدید کننده 21 روزه 6 دلار آمریکا، 120 روزه 31 دلار و ویزای بازدید کننده چند بار ورود 42 دلار آمریکا خواهد بود.

دریان سفر امید

در مجموع هزینه تحصیل در ارمنستان پایین است و متوسط شهریه در دانشگاه‌های ارمنستان 3 هزار و 900 دلار آمریکا است. شهریه تحصیلی سالانه برای دانشگاه‌های دولتی هزار و 200 تا دو هزار و 500 دلار و برای دانشگاه‌های خصوصی دو هزار تا 6 هزار دلار محاسبه می‌شود. در خصوص معتبر بودن دانشگاه‌های این کشور هم نگران نباشید، ارمنستان ۵۹ موسسه آموزش عالی با سطح کیفی بالا دارد و برخی از دانشگاه‌های این کشور، مورد تائید وزارت علوم ایران قرار گرفته است.

مهاجرت تحصیلی به ارمنستان-کاماپرس

هزینه زندگی ماهانه در ارمنستان

دانشجویانی که قصد اقامت در خوابگاه‌های دانشگاه‌های ارمنستان را دارند، باید ماهانه بین 100 تا 200 دلار بپردازند، اگر خانه و یا آپارتمانی اجاره کنند، بین 200 تا 500 دلار پرداخت خواهند کرد و هزینه غذا، حمل و نقل و سایر هزینه ها نیز بین 200 تا 400 دلار در می‌آید. هزینه بیمه درمانی هم سالانه بین 100 تا 300 دلار محاسبه می‌شود.

دانشجویان مهاجر در ارمنستان امکان کار کردن دارند؟

یکی از مزیت‌های مهاجرت تحصیلی به ارمنستان اجازه کار کردن در حین تحصیل است و همین موضوع نگرانی برخی دانشجویان بین المللی این کشور را برای هزینه‌های زندگی مرتفع کرده است. در واقع متقاضیان با دریافت ویزای تحصیلی ارمنستان، اجازه کار دانشجویی به مدت ۲۰ ساعت در هفته را دارند. البته باید متذکر شویم درآمد کار دانشجویی در این کشور زیاد نیست، اما به هزینه‌های غذا و حمل‌ونقل دانشجویان کمک می‌کند. اگر هم قصد داشتید در تعطیلات تابستان در ارمنستان بمانید، می‌بایستی به‌صورت کار تمام‌وقت و بخشی از هزینه‌ ترم بعدی خود را تأمین کنید و در تعطیلات آخر هفته به‌صورت تمام‌وقت مشغول به کار شوید.

بیشتر بخوانید:

زبان تحصیل در ارمنستان چیست؟

زبان تحصیل در دوره‌های تحصیلی دانشگاه‌های این کشور معمولا به زبان ارمنی است با این وجود امکان تحصیل به زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی روسی نیز وجود دارد. افرادی هم که تسلط به زبان تحصیلی ندارند، با توجه به سطح آمادگی خود می‌توانند در کالج‌های زبان شرکت کرده و سپس برای کورس‌های اصلی اقدام کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : اصطهباناتیحامی مهاجرویزا موندیال
بیمه دات کام-کاماپرس
سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان