هر آنچه باید درباره گوشی پرچمدار 2024 هوآوی بدانید

گوشی هوآوی_کاماپرس
ژیوار

اگر می‌خواهید با 100 میلیون تومان هم صاحب یک دوربین حرفه‌ای شوید و هم موبایل خوبی تهیه کنید، می‌توانید گوشی‌های جدید هوآوی را انتخاب کنید. این گوشی پرچم‌دار 2024 شده و جدیدترین نسخه گوشی‌های هوآوی در بازار است. این گوشی را هم اکنون می‌توانید با 99 میلیون و 990 هزار تومان از سایت‌های فروش اینترنتی خریداری کنید.

کاماپرس در این گزارش این گوشی با دوربین عکاسی حرفه‌ای‌اش را بررسی کرده است.

بررسی هوآوی Pura 70 Ultra از نظر طراحی و کیفیت ساخت

هوآوی طی سال‌ها ثابت کرده که در بخش طراحی پیرو برندهای دیگری نیست. پنل پشت این گوشی که بسیار جذاب ارائه‌شده، به‌نوعی از پرچم‌داران سال‌های قبل خود این برند الهام گرفته‌ است. این مدل گوشی در چهار رنگ به بازار عرضه‌شده: مشکی، سفید، قهوه‌ای و سبز. هوآوی برای ساخت پنل پشتی که به شکل ستاره است به‌جای تیتانیوم یا شیشه از چرم مصنوعی استفاده کرده و این انتخاب به کم شدن وزن گوشی کمک زیادی کرده است. استفاده از چرم باعث می‌شود گوشی در برابر خط و خش آسیب‌پذیر نباشد و این هم مزیت دیگری برای پرچم‌دار جدید هوآوی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

طراحی جالب پنل جلوی گوشی

نمایشگر 6.8 اینچی درصد زیادی از پنل جلو را فراگرفته و حاشیه‌های خیلی کمی دارد. این نمایشگر از هر چهار طرف کمی انحنا دارد که باعث می‌شود حاشیه‌ها کمتر از چیزی که واقعاً هستند به نظر بیایند. البته این انحنا بسیار کم است و اگر طرفدار نمایشگرهای تخت هستید احتمالاً از این نمایشگر هم خوشتان می‌آید.

دریان سفر امید

استفاده از لایه محافظ Kunlun گلس در پنل جلو

لایه محافظتی این گوشی گوریلاگلس نیست و هوآوی از لایه محافظ خود یعنی کونلون گلس (Kunlun Glass) استفاده کرده است. به گفته این کمپانی محافظت در برابر افتادن از ارتفاع را تا 100 درصد و محافظت در برابر خط و خش را تا 300 درصد افزایش داده و این سطح جدیدی از مقاومت خواهد بود.

بررسی طراحی دوربین‌ها

خاص‌ترین قسمت در طراحی گوشی فرم قرار گرفتن دوربین‌ها کنار یکدیگر است. این گوشی سه دوربین دارد که یکی از آن‌ها اندازه بسیار بزرگ‌تری نسبت به دو دوربین دیگر دارد و همه لنزها در یک قاب مثلثی شکل کنار هم قرارگرفته‌اند. در پایین سمت راست دوربین‌ها هم فلش ال ای دی کار گذاشته‌شده است که یک بخش جداگانه به آن اختصاص داده‌اند. نکته جالب در این دوربین‌ها متحرک بودن دوربین اصلی است. موقع عکس‌برداری دوربین اصلی مقداری از جای خود خارج می‌شود و به‌محض بستن برنامه دوربین، به‌جای خود برمی‌گردد.

رزولوشن نمایشگر بزرگ پرچم‌دار هوآوی 1260 در 2844 پیکسل است. این صفحه‌نمایش توانایی به تصویر کشیدن یک میلیارد رنگ مختلف را دارد و در کنار استاندارد HDR رنگ‌ها را با دقت بالایی به زیبایی خلق می‌کند. تمامی قابلیت‌هایی که از یک پرچم‌دار انتظار می‌رود مثل کیفیت بالا، بازتولید دقیق رنگ‌ها و نرخ نوسازی داینامیک در این دوربین وجود دارد و گوشی جدید هوآوی پابه‌پای رقبای خود عملکرد بی‌نظیری را ارائه می‌دهد.

عملکرد دوربین‌های هوآوی

هوآوی این پرچم‌دار را با تمرکز بر دوربین ساخته است و با در نظر گرفتن این نکته، موفق شده با کنار زدن رقبایی مثل آیفون 15 پرومکس، S24 اولترا و آنر مجیک 6 پرو به رتبه اول برترین دوربین‌های موبایل دست پیدا کند.

گوشی هوآوی_کاماپرس

Pura 70 Ultra به سه دوربین اصلی و یک سلفی مجهز شده است.

دوربین اصلی: سنسور واید یک اینچی 50 مگاپیکسلی

دوربین فوق عریض: سنسور 40 مگاپیکسلی

دوربین تله فوتو: سنسور 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3.5 برابری

دوربین سلفی: سنسور اولتراواید 13 مگاپیکسلی

عملکرد دوربین اصلی: دوربین اصلی یک سنسور 50 مگاپیکسلی دارد که ویژگی جالب آن باز و بسته شدن در زمان عکاسی است. توانایی دوربین در حفظ تعادل بین جزئیات تصویر و کاهش نویزها بسیار عالی اعلام‌شده و دامنه دینامیکی هم در تمام تصویر گستردگی زیادی دارد. رنگ‌ها با دقت در تصاویر ثبت می‌شوند و درمجموع عکس‌های گرفته‌شده با دوربین اصلی کیفیت بسیار بالایی خواهند داشت.

یکی از قابلیت‌های جالب دوربین اصلی این گوشی، اسنپ شات مود است که به شما اجازه می‌دهد از یک شی در حال حرکت یک عکس باکیفیت و شفاف بگیرید. هوآوی مدعی است که حتی اگر سرعت شی متحرک به 300 کیلومتر بر ساعت برسد، بازهم دوربین می‌تواند عکس باکیفیتی ارائه دهد. عملکرد عالی این دوربین در عکاسی از افراد، مخصوصاً در حالت پرتره هم دیده می‌شود. سوژه‌ها به‌درستی از پس‌زمینه تشخیص داده می‌شوند و رنگ پوست افراد هم از دقت مناسبی برخوردار است.

هوآوی با به‌کارگیری لرزش گیر OIS سنسور شیفت حتی کیفیت تصاویر در نور کم را هم بهبود بخشیده است. ترکیب این لرزش گیر با سنسور یک اینچی بسیار عالی شده و عکاسی در شب یا شرایط نوری نامناسب به بهترین شکل انجام می‌شود.

عملکرد دوربین اولترا واید: تصاویر ثبت‌شده با دوربین اولتراواید کیفیت بسیار بالایی دارند، اما به‌اندازه دوربین اصلی نیستند. دوربین 40 مگاپیکسلی فوق عریض درمجموع عکس‌های خوبی را ثبت می‌کند و وجود فوکوس خودکار تصویربرداری با آن را بسیار آسان کرده است.

عملکرد دوربین تله فوتو: دوربین سوم این گوشی یک سنسور 50 مگاپیکسلی تله فوتو باقابلیت زوم 3.5 برابری است. باوجود لرزش گیر اپتیکال OIS، تصویر عکس‌های تله فوتو کیفیت بهتری دارند و کمتر پیش می‌آید که تار شوند. دوربین تله فوتو امکان عکاسی ماکرو هم دارد و می‌توانید تا فاصله 5 سانتی‌متری به سوژه نزدیک شوید.

عملکرد دوربین سلفی: رزولوشن دوربین سلفی 14.4 مگاپیکسل است اما تصاویر ثبت‌شده توسط آن 13 مگا پیکسلی هستند. در دوربین سلفی سه حالت زوم 0.6، 0.8 و 1 برابری وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تصاویر را وایدتر از دوربین‌های سلفی دیگر ثبت کنید. کیفیت تصاویر در هر سه حالت تقریباً یکسان است و افتی در کیفیت آن‌ها مشاهده نمی‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : تکنولایفدیجی کالاهوآوی
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز