هرآنچه باید درباره داروسازی آتی فارمد بدانید

ژیوار

شرکت‌های اندکی هستند که به صورت اختصاصی به تولید داروهای مخصوص زنان مشغول باشند. داروسازی آتی فارمد با مدیریت عبدالرضا طاهر طبری، نخستین شرکت دارویی متمرکز بر زنان در ایران است. این شرکت همچنین یکی از نمونه‌های سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های ایرانی و خارجی است بنابراین مطالعه درباره این شرکت، خالی از لطف نیست.

کاماپرس قصد دارد در ادامه طی ۷نکته مجزا، آتی فارمد را به علاقه‌مندان و فعالان حوزه دارو و درمان معرفی کند؛

1. شرکت داروسازی آتی فارمد در سال 1390 به صورت سهامی خاص در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت شد. این شرکت به صورت ماژولار و تحت نظر شرکت «استراژن» در کشور سوییس، با هدف تولید فرآورده‌های هورمونی خوراکی ایجاد شد. اسفندماه 1394، 65 درصد سهام آتی فارمد از سوی «شرکت سرمایه‌گذاری البرز» و «کمپانی اکتوکم» خریداری شد.

2. آتی فارمد در سال 1396 مجوز «جی.‌ام.‌پی» را کسب کرد و به تولید داروهای هورمونی جنسی و قرص‌های ضدبارداری پرداخت. لازم به ذکر است آتی فارمد اولین و تنها شرکتی است که این تاییدیه را برای تولید داروهای هورمونی از سوی وزارت بهداشت دریافت کرده‌است. همچنین این شرکت استانداردهای جی‌اس‌پی و جی‌دی‌اس را نیز داراست.

3. کارخانه آتی فارمد در کردان استان البرز و در شهرک صنعتی دارویی برکت قرار گرفته است؛ این کارخانه در زمینی به مساحت 10 هزار و 200 متر مربع در زیربنای 12 هزار و 100 متر مربع واقع  شده و دفتر مرکزی آن در سعادت‌آباد تهران قرار دارد.

دریان سفر امید

4. شرکت داروسازی آتی فارمد با شعار «همه باهم، برای شما» از ابتدا فعالیت‌های خود را به طور خاص بر روی تولید داروهای هورمونی جنسی متمرکز کرد و فعالیت اصلی آن تحقیق، توسعه و ساخت محصولات دارویی و شیمیایی و تولید، خرید، واردات، فروش و صادرات فرآورده‌های هورمونی است.

5. آتی فارمد تا کنون به تولید سالانه ۲۰ میلیون بلیستر قرص نائل آمده است.  محصولات آتی فارمد به تفکیک گروه درمانی شامل: جی‌یو سیستم و هورمون‌های جنسی و درماتولوژیکال‌ها هستند. تولیدات برند آتی فارمد شامل «تنسی»- یک قرص ضد بارداری اورژانسی- و لویتود، دروسبلین، دروسبلا، سیبل و دزولست می‌شود که همگی قرص‌های ضدبارداری ماهیانه هستند. همچنین کپسول «اکتوژست» که نوعی کپسول جایگزینی هورمون است، از دیگر تولیدات آتی فارمد است.

6. آنچه آتی فارمد را با سایر شرکت‌های داروسازی متمایز می‌کند، می‌توان در روش و کیفیت تولیدات آن مشاهده کرد. شرکت ‌داروسازی آتی فارمد اولین و تنها شرکت ‌داروسازی در ایران است که دارای خط تولید اختصاصی داروهای هورمونی جنسی است و به طور تخصصی با تکیه بر تکنولوژی برتر روز دنیا به تولید این گروه از داروها اقدام کرده است. این امر سبب شده که داروهای تولیدی در ‌داروسازی آتی فارمد حتی با توجه به میزان ناچیز هورمون در هر قرص-در حد میکروگرم- از بیشترین میزان مطابقت هورمون با میزان درج شده در قرص‌ها را برخوردار باشند و مهمتر از آن، یکسانی مواد موثر در تمامی قرص‌های یک بلیستر با یکدیگر است که میزان اثربخشی در مطلوب‌ترین حد ممکن را برای هر دارو برآورده می‌سازد.

7. مولکول‌های هورمون‌های جنسی به عنوان ماده‌های بسیار ناپایدار شناخته می‌شوند که حتی در رطوبت محیط نیز تمایل به تجزیه و کاهش تاثیرات خود دارند. بنابراین در صورت ضعف در تکنولوژی تولید، امکان تبدیل این مواد به سایر هورمون های جنسی بسیار بالاست. اما شرکت ‌داروسازی آتی فارمد با به کارگیری تکنولوژی برتر روز دنیا در تولید، بسته‌بندی و نگهداری، توانسته به پایداری مطلوب در تولید مولکول هورمون‌های جنسی دست یابد.

مرتبط با : آتی فارمد
نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز