نکات کلیدی که قبل از خرید زمین باید بدانید

خرید زمین - کاماپرس
ژیوار

خرید زمین یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری در بخش مسکن است. معمولا زمین برای ساخت‌وساز خریداری می‌شود و می‌توان انواع زمین مسکونی و صنعتی را برای ساخت آپارتمان یا واحدهای تولیدی خریداری کرد. اگرچه هر کدام از این زمین‌ها می‌توانند شرایط متفاوتی داشته باشند اما بسیاری از نکات کلی باید در هنگام خرید هر نوع زمینی رعایت شود.

کاماپرس در این گزارش به ارائه نکات کلیدی که قبل از خرید زمین صنعتی و زمین مسکونی باید بدانید، پرداخته است.

اطمینان از کاربری زمین

زمین‌های مختلف می‌توانند کاربری‌های متفاوتی داشته باشند و ساخت و ساز نیز باید بر اساس نوع کاربری زمین انجام گیرد. برای نمونه یک زمین می‌تواند کاربری مسکونی، کشاورزی، صنعتی و یا کاربری‌های دیگری داشته باشد. به همین دلیل اطمینان از نوع کاربری قبل از خرید زمین صنعتی یا مسکونی اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

استعلام کاربری زمین باید از شهرداری یا مراجع ذی ربط صورت گیرد. زمین‌های داخل محدوده شهری باید قبل از خرید از شهرداری استعلام شوند و زمین‌های خارج از شهر نیز می‌توانند از ادارات و سازمان‌های مرتبط به راحتی مورد استعلام قرار گیرند.

بررسی سند مالکیت زمین

سند مالکیت زمین باید به طور دقیق مورد بررسی و استعلام قرار بگیرد. بسیاری از افراد از سند مالکیت زمین به عنوان وثیقه بانکی استفاده می‌کنند و خریدار زمین باید از رهن و توقیف نبودن سند زمین اطمینان حاصل کند.

دریان سفر امید

دفاتر ثبت اسناد و املاک و ادارات مرتبط با این موضوع می‌توانند بهترین مرجع برای استعلام وضعیت سند قبل از خرید زمین صنعتی یا مسکونی باشند.

اهمیت مسیرهای دسترسی به زمین

مسیرهای دسترسی، جاده‌ها و هر نوع امکان حمل و نقلی می‌تواند ارزش یک زمین را بالاتر ببرد. به همین دلیل باید در هنگام بازدید از زمین به این نکته توجه کنید. نزدیک بودن به سیستم حمل‌ونقل عمومی در زمین‌های شهری و وجود جاده آسفالته و یا ارتباطات ریلی در خرید زمین صنعتی می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

همچنین بهتر است که زمین دارای امکاناتی مانند آب، برق، گاز و هر نوع امکان مشابه دیگر باشد. حتی برخی از زمین‌ها می‌توانند چاه آب داشته باشند که باید از اصالت مجوز چاه نیز اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید:

خرید زمین - کاماپرس

قرارداد رسمی و دقیق در حضور وکیل یا مشاورین ملکی

بهترین قرارداد برای خرید زمین صنعتی یا مسکونی، قرارداد رسمی است که در دفاتر ثبت اسناد نیز مورد تایید و ثبت قرار گیرد. در این قرارداد باید خریدار و فروشنده ضمانت اجرایی داشته باشند تا عدم انجام تعهدات توسط هر یک از طرفین قابل پیگیری و شکایت باشد.

این قرارداد می‌تواند توسط وکیل یا مشاورین املاک نوشته شود و شما می‌توانید از خدمات دفاتر املاک برای نوشتن یک قرارداد دقیق و بدون مشکل کمک بگیرید. همچنین اگر توافقات دیگری غیر از قرارداد دارید نیز بهتر است که همگی به صورت مکتوب نوشته شده و آن‌ها نیز دقیق و اجرایی باشند.

 کارشناسی بودن قیمت زمین

قیمت یکی از مهم‌ترین بخش‌های معاملات خرید زمین صنعتی یا مسکونی است و این قیمت باید کارشناسی شده و برای هر دو طرف معقول باشد.

عوامل زیادی بر قیمت زمین تاثیر دارند. برای نمونه می‌توان به موقعیت جغرافیایی، کاربری، مساحت، شرایط توپوگرافی و امکانات زمین اشاره کرد که وجود هر یک از این موارد می‌تواند قیمت زمین را بالاتر ببرد.

قیمت زمین در تمام معاملات با چانه زنی همراه است و به همین دلیل بهتر است که در این زمینه نیز از افراد کاربلد و کارشناس برای قیمت‌گذاری و خرید استفاده کنید.

خرید زمین - کاماپرس

گزینه‌های مختلف را بررسی کنید

برای یافتن زمین مناسب خرید بهتر است که گزینه‌های بیشتری را ببینید و در این کار صبر و حوصله داشته باشید. سایت‌های ثبت آگهی خرید‌وفروش املاک و زمین بهترین گزینه برای یافتن و بررسی موارد مد نظر شما هستند و می‌توان بدون نیاز به مراجعه حضوری بخشی از کارهای یافتن زمین و بررسی شرایط را در این سایت‌ها انجام داد.

خرید زمین صنعتی با استفاده از خدمات سایت «املاک نوین صنعت»

املاک نوین صنعت به عنوان مرکز تخصصی معاملات انواع زمین صنعتی و مسکونی، یکی از قدیمی‌ترین و شناخته شده ترین دفاتر املاک کشور در این حوزه تخصصی است. نوین صنعت در زمینه خرید، فروش، رهن و اجاره رمین، سالن، انبار و کارخانه فعالیت می‌کند.

املاک نوین صنعت هم اکنون فعالیت خود را به صورت یک سایت نیز گسترش داده است و علاقمندان می‌توانند از طریق سایت www.amlaksanati.com و یا تماس با شماره تلفن 49707 نسبت به یافتن املاک مورد نظر خود اقدام کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : املاک نوین صنعت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز