نکات مهم برای دریافت ویزای برزیل

ویزای برزیل - کاماپرس
ژیوار

برزیل به عنوان بزرگ‌ترین کشور آمریکای جنوبی سالانه پذیرای گردشگران زیادی از سراسر جهان است. سواحل زیبا و طبیعت وسیع در کنار تنوع موسیقی و معماری، این کشور را به مقصدی عالی برای سفر تبدیل کرده است.

به گزارش کاماپرس، ایرانیان پیش از سفر به برزیل باید ویزای آن را دریافت کنند. انواع ویزای این کشور با اهداف گوناگون و به صورت موقت و دائم صادر می‌شود. متقاضیان اخذ ویزای برزیل می‌بایست مدارک خود را به همراه فرم درخواست به سفارت ارسال کنند.

در این گزارش نکات مهم برای دریافت ویزای برزیل و انواع آن بررسی شده است.

انواع ویزای برزیل

برزیل دو نوع ویزای دائم و موقت دارد که متقاضیان با توجه به شرایط خود می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند.

ویزای موقت: این ویزا شامل ویزای کاری، تحصیلی و تجاری می‌شود. افرادی که ویزای موقت را دریافت می‌کنند، تا حداکثر 90 روز اجازه اقامت در خاک این کشور را دارند و در صورت نیاز به تمدید باید به پلیس فدرال برزیل مراجعه کنند. دریافت ویزای موقت برای تماشای رویدادهای ورزشی، معاهدات تجاری و کارآموزی الزامی است.

دریان سفر امید

ویزای توریستی: اتباع 100 کشور جهان می‌توانند بدون ویزا به برزیل سفر کنند، اما ایرانیان برای سفر به این کشور نیاز به اخذ ویزا دارند. ویزای توریستی برزیل برای افرادی مناسب است که قصد هیچ‌گونه فعالیت مالی و کاری در این کشور نداشته باشند. این ویزا برای کسانی که  قصد تفریح، شرکت در فعالیت‌های ورزشی، ترانزیت و امضای قرارداد دارند، صادر می‌شود.

ویزای ترانزیت: اگر فرد قصد جابه‌جایی از فرودگاه برزیل نداشته باشد، نیازی به اخذ ویزا ندارد؛ اما در صورتی که بخواهد با کنترل پاسپورت، خاک این کشور را ترک کند، باید پیش از سفر به برزیل ویزای ترانزیت دریافت کند.

ویزای کاری: افرادی که پیشنهاد کار از طرف کارفرمای برزیلی داشته باشند، می‌توانند برای دریافت این ویزا درخواست دهند. البته بررسی این درخواست از سوی سفارت به تاییدیه وزارت کار این کشور نیاز دارد.

ویزای دائم: افرادی که ویزای دائم این کشور را دارند، می‌توانند بدون نیاز به تمدید ویزا در برزیل اقامت داشته باشند. کسانی که به هر طریقی با اقامت دائم به مدت چهار سال در این کشور زندگی کنند، شهروند این کشور به حساب می‌آیند. هم‌چنین در صورتی که با فردی از برزیل ازدواج کنند یا فرزندی داشته باشند، تنها بعد از یکسال به عنوان شهروند برزیل شناخته می‌شوند. افرادی که به قصد سرمایه‌گذاری مستقیم وارد این کشور می‌شوند، به دلیل کمک به اقتصاد برزیل می‌توانند ویزای دائم این کشور را دریافت کنند. هم‌چنین این ویزا به بازنشستگان مستمری بگیر و دانشمندان تعلق می‌گیرد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای برزیل

جهت اخذ ویزای برزیل متقاضیان می‌بایست فرم درخواست آنلاین را به همراه مدارک مورد نیاز به سفارت برزیل ارسال و هزینه مربوط به آن را پرداخت کنند. برای درخواست ویزا مدارکی مانند پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار، اصل شناسنامه، گواهی عدم سوء پیشینه و اسنادی جهت اثبات تمکن مالی نیاز است.

متقاضیان باید با توجه به نوع ویزا و هدف خود از سفر به برزیل، مدارک مرتبط را به سفارت ارائه دهند. به طور مثال متقاضی ویزای توریستی باید بلیط رفت و برگشت و رزرو موقت هتل و متقاضی ویزای تحصیلی باید نامه پذیرش از دانشگاه را در کنار مدارک دیگر برای بررسی به سفارت برزیل ارسال کند. البته زمان رسیدگی به درخواست ویزای این کشور بسته به نوع ویزا و اقامت دائم یا موقت متفاوت خواهد بود.

چند نکته مهم هنگام تکمیل درخواست ویزای برزیل

هنگام تکمیل فرم درخواست ویزا، متقاضی باید اطلاعات شخصی خود را به دقت وارد کند. وجود هرگونه تناقض در جزئیات فرم درخواست با پاسپورت شخص منجر به عدم پذیرش متقاضی در خاک برزیل می‌شود. متقاضیان می‌بایست مدارک را به درستی به سفارت برزیل ارائه دهند، زیرا در صورت وجود هرگونه جعل در مدارک، ویزای فرد از سمت سفارت رد می‌شود. همچنین سفارت برزیل تنها درخواست‌هایی را بررسی می‌کند که به طور مستقیم از سمت فرد یا شخص ثالت مانند آژانس‌های مسافرتی ارسال شده باشد. البته فرم درخواست ویزا برای افراد زیر 18 سال باید توسط پدر و مادر آنان امضا شود.

دریافت ویزای برزیل با «تکماه تراول»

مجموعه تخصصی تکماه تراول با در اختیار داشتن کارشناسان مجرب، بهترین خدمات را جهت اخذ ویزای دائم و موقت به متقاضیان عرضه می‌کند.

متقاضیان برای دریافت انواع ویزای برزیل می‌­توانند به وبسایت https://takmahtravel.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن­‌های 02188581915 و 09912015862 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : تکماه تراول
نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز