نکات مهم برای خرید اینترنتی چرم طبیعی

چرم طبیعی
ژیوار

محصولات چرم طبیعی از ابتدای زندگی بشر تاکنون با او همراه بوده‌اند. در واقع از زمانی که انسان‌ها شکار کردن را یاد گرفتند، محصولات چرم طبیعی نیز به عنوان لباس و پوشش، مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه، این محصولات به صورت ویژه‌ وارد دنیای مد و فشن شده؛ به طوریکه برندها و شرکت­‌های مختلفی به فروش محصولات چرم طبیعی به روش‌های مختلف حضوری و اینترنتی می‌پردازند. خرید اینترنتی چرم طبیعی و تشخیص نکات لازم برای خرید محصولات چرم طبیعی کمی دشوار است اما امروزه این امر نیز طرفداران بسیاری پیدا کرده است. تنها لازم است از فروشگاه‌های معتبر خرید خود را انجام دهید تا با مشکل مواجه نشوید.

کاماپرس در این گزارش به ۵ نکته جالب که هنگام خرید اینترنتی چرم طبیعی باید بدانید، می‌پردازد.

تشخیص چرم طبیعی اصل از مصنوعی

آستر: چرم طبیعی از مصنوعی را می‌توان با بررسی پشت آن تشخیص داد چراکه پشت چرم طبیعی معمولا پرزهایی است در حالیکه آستر چرم مصنوعی با نخ دوخته می‌شود. البته در صورت خرید کت یا کفش، امکان باز کردن چرم برای مشاهده پشت آن وجود ندارد. بدین جهت کافیست به لبه‌های چرم طبیعی توجه کنیم تا بافت پرز مانند آن را مشاهده کنیم.

طرح چرم: بارزترین نشانه بصری در تشخیص چرم هنگام خرید اینترنتی چرم طبیعی، توجه به طرح رگ‌های خونی حیوان روی چرم است. در فرآیند خرید اینترنتی چرم طبیعی به بافت فشرده و متراکم چرم، خطوط غیر یکنواخت همچنین چین و چروک‌های موجود بر سطح آن توجه کنید. به علاوه اگر چرم دارای طرحی منحصر به‌ فرد و غیر تکراری با بافت نامنظمی بود یعنی طبیعی بوده و اصالت دارد.

چرم - کاماپرس

دریان سفر امید

انعکاس نور: زمانی که نور به سطح چرم طبیعی می‌تابد، انعکاس آن به یک اندازه منظم نبوده و معمولا سطح آن حالت مات و براقی دارد. ناصافی و نامنظم بودن سطح چرم طبیعی باعث این امر می‌سود چراکه نمی‌تواند نور را به طور یکنواخت و یکسان منعکس کند اما در مقابل، چرم مصنوعی انعکاس نور یکنواخت و یکسانی دارد. اگر تصاویر موجود از محصول در وبسایت‌های فروش محصولات چرم طبیعی با تابش نور عکاسی شده باشند می‌توانید هنگام خرید اینترنتی چرم طبیعی از این روش استفاده کنید.

ضخامت چرم: چرم طبیعی ضخامت یکدستی ندارد و در برخی قسمت‌ها نازک یا زخیم‌تر می‌شود. در مقابل چرم مصنوعی معمولا ضخامت و بافت یکدستی خواهد داشت.

جنس چرم: از مهم‌ترین نکات ضروری خرید اینترنتی چرم طبیعی توجه به جنس آن است. چرم طبیعی از فرآوری پوست حیواناتی مانند گاو، گوسفند، شترمرغ، شتر، بز همچنین پرندگان و برخی آبزیان دریایی مانند کوسه و ماهی به دست می­‌آید. بسته به نوع چرم و نوع دباغی آن، کیفیت آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. به علاوه انواع مختلفی از چرم­‌های صنعتی نیز توسط شرکت­‌های گوناگون از پلاستیک و پلیمر مصنوعی تولید می­‌شود. چرم‌ طبیعی به دلیل سازگاری با محیط زیست، کیفیت بالا، دوام و زیبایی چشم‌نواز از قیمت بالاتری نسبت به چرم صنعتی برخوردار است. هنگام خرید اینترنتی چرم طبیعی باید به طبیعی یا صنعتی بودن جنس چرم پی ببرید.

نوع چرم : چرم‌ها به ۳ دسته سبک، نیمه سنگین و سنگین تقسیم‌بندی شده و هر کدام برای تولید محصولاتی خاص استفاده می‌شوند. این تقسیم‌بندی براساس درجه ضخامت و کیفیت چرم صورت می‌گیرد. البته در دسته‌بندی دیگر براساس نوع فرآوری به چرم بالا دانه، چرم دانه کامل، چرم تقسیمی و چرم پیوندی تقسیم می­‌شوند. در این تقسیم‌بندی چرم­‌هایی مانند چرم بالا دانه و چرم دانه کامل که خاصیت طبیعی بودن‌شان بیشتر حفظ شده باشد از کیفیت بسیار مرغوبی برخوردار هستند. چرم­‌های غیرطبیعی نیز بسته به کیفیت مواد اولیه دارای انواع مختلفی بوده که برای تشخیص آن‌ها می‌توان از طریق نوع برش لبه­‌ها، ظاهر، بو و میزان نرمی به مصنوعی بودنشان پی برد. در خرید اینترنتی چرم طبیعی می‌توان از برخی نشانه‌های ظاهری از نوع چرم اطلاع پیدا کرد.

چرم - کاماپرس

رنگ محصولات چرم طبیعی

تنوع رنگی در محصولات چرم طبیعی در گذر زمان با پیشرفت دستگاه‌ها و روش‌های دباغی به‌ وجود آمده است. رنگ‌های رایج محصولات چرم طبیعی در بازار انواع قهوه‌ای و مشکی است. رسیدن به دیگر رنگ‌ها به‌ویژه سفید دشوارتر است. علاوه بر آن به دلیل فراهم کردن چرمی فوق‌العاده مرغوب، قیمت چرم طبیعی سفید نسبت به سایر رنگ‌ها بالاتر است. به همین خاطر در خرید اینترنتی چرم طبیعی بهتر است به سراغ رنگ‌ مشکی و خانواده‌ی رنگ قهوه‌ای روید.

دوام و دوخت چرم

کلیه محصولات چرم طبیعی لزوما با دوام و دارای طول عمر بالا نیستند. عمر مفید چرم طبیعی علاوه بر نوع و کیفیت چرم به دوخت آن نیز بستگی دارد. هنگام خرید اینترنتی چرم طبیعی حتما به دوخت آن بسیار دقت کنید که دوخت‌ها کج نبوده یا خیلی به لبه کار نزدیک نباشند. اینگونه خرید مطمئن‌تری خواهید داشت.

چرم - کاماپرس

خرید اینترنتی چرم طبیعی از “چرم پرسیس”

چرم پرسیس، مجموعه‌ای از محصولات برتر بهترین برندهای ملی ایران است. سیستم توزیع کالا و خدمات به مشتریان در چرم پرسیس با به‌ کارگیری زیرساخت‌های استاندارد، تضمین‌کننده‌ی تحویل به موقع کالا و پشتیبانی پاسخگو در صورت خرید اینترنتی از نشانی اینترنتی https://persisleather.ir است. برای خرید حضوری نیز شما می‌توانید به آدرس‌های تهران، خیابان سعدی شمالی، کوچه جابرزاده، پلاک 60 یا تهران، ایران مال، طبقه جی 2، جنب کتابخانه جندی‌شاپور، سالن 2، غرفه 10 مراجعه کنید. شما می‌توانید در صورت نیاز با شماره تلفن 02128421139 نیز تماس بگیرید.

لازم به ذکر است چرم پرسیس با ارائه تسهیلات خرید قسطی چرم طبیعی برای مشتریان خود خیال آنان را بابت گران بودن قیمت چرم طبیعی راحت کرده است؛ به همین خاطر شما می‌توان با استفاده از این شرایط ویژه تجربه‌ی خریدی عالی و باکیفیت را از این مجموعه را داشته باشید. همچنین این مجموعه از مرحله تولید چرم و مواد اولیه تا تولید و عرضه کفش به صورت مستقیم نظارت بر کیفیت دارد؛ به همین خاطر بهترین محصولات را به دست مشتریان خود می‌رساند.

انتهای پیام

مرتبط با : چرم پرسیس
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز