نکاتی که باید پیش از خرید لاستیک آفرود بدانید + قیمت لاستیک آفرود

انواع لاستیک آفرود-کاماپرس
ژیوار

واژه «آفرود» در زبان لاتین به معنای خارج از جاده است. خودروهای آفرودی نیز برای رانندگی در شرایط جاده‌ای دشوار و خارج از شهر طراحی شده‌اند. چنین خودروهایی برای آن که بتوانند یک سفر هیجان‌انگیز و ماجراجویانه را برای مسافران مهیا کنند، به لاستیک‌های مخصوص و استاندارد آفرود نیازمندند. با این حال، عده‌ای از افراد تصور می‌کنند که استفاده لاستیک‌های آفرود خیلی بزرگ، عملکرد اتومبیل را در هنگام رانندگی افزایش می‌دهد. اما آیا این موضوع واقعیت دارد؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ خودرو و حمل و نقل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت لاستیک آفرود به برند و سایز تایر بستگی زیادی دارد. اما صرف چند میلیون تومان بیشتر، منجر به افزایش عملکرد خودروهای آفرودی نمی‌شود. استانداردهای فنی هر خودرو از سوی کمپانی تولیدکننده و بر اساس تحقیقات و آزمایش‌های مختلف تعیین می‌شود. رعایت این استانداردها باعث می‌شود تا استهلاک اتومبیل به حداقل میزان خود برسد و خودرو بهترین عملکرد را داشته باشد. اما استفاده از لاستیک آفرود بسیار بزرگ چه تبعاتی به همراه خواهد داشت؟

معایب لاستیک آفرود غیراستاندارد

لاستیک‌ها قدرت و گشتاور تولید شده توسط پیشرانه را از طریق پولوس‌ها و دیفرانسیل دریافت می‌کنند و به زمین انتقال می‌دهند. نیروی اصطکاک میان لاستیک و زمین باعث می‌شود تا خودرو بر روی جاده به حرکت دربیاید. این نیرو هم از طریق لاستیک به زمین و هم توسط زمین به لاستیک وارد می‌شود. بنابراین، هر چقدر که سطح تماس تایر با جاده بیشتر شود، نیروی اصطکاک هم افزایش پیدا می‌کند.

این در حالی است که دیگر اجزای خودرو مانند سیستم تعلیق، فرمان، ترمز و… تحمل این نیروی اضافی را ندارند. در صورت استفاده از تایرهای آفرودی خیلی بزرگ، طول عمر سیستم تعلیق کاهش پیدا کرده و کمک فنرها نمی‌توانند ضربات ناشی از لاستیک‌های بزرگ‌تر را دفع کنند.

دریان سفر امید

قیمت لاستیک آفرود-کاماپرس

لاستیک‌های بزرگ به گلگیرها برخورد می‌کنند و این مشکل در مسیرهای ناهموار، تبعاتی بیشتری به همراه خواهد داشت. در واقع، کمک فنرها در مسیرهای ناهموار کمی به عقب مایل می‌شوند و موجب می‌شوند تا ضربات خودرو به سرنشینان خودرو وارد نشوند. اما در صورتی که لاستیک‌ها بیش از حد بزرگ باشند، فنرها نمی‌توانند این ضربه‌ها را جذب کنند و تایر با گلگیر برخورد می‌کند. این مسئله بر روی کیفیت سواری نیز تاثیر منفی می‌گذارد.

تحت فشار قرار گرفتن سیستم هیدرولیک و جعبه فرمان نیز از دیگر معایب استفاده از لاستیک آفرود غیراستاندارد است. گاهی اوقات نیز این لاستیک‌ها باعث می‌شوند تا حرارت روغن هیدرولیک افزایش پیدا کند و پمپ خودرو بسوزد. در نتیجه، هر چند که تایرهای بزرگ، چهره قدرتمند و جذابی را به آفرود شما می‌بخشد؛ اما تاثیرات منفی آن در دراز مدت ارزش چنین ریسکی را ندارد.

قیمت لاستیک آفرود

به طور کلی، قیمت لاستیک آفرود گران‌تر از لاستیک‌های معمولی است. دارندگان خودروهایی چون نیسان پاترول، تویوتا اف جی کروزر، لندکروزر، انواع جیپ، تویوتا پرادو و… می‌توانند از این نوع لاستیک‌ها استفاده کنند و خودروی خود را برای سفرهای هیجان‌انگیز یا تورهای سافاری آماده کنند.

اگر قصد خرید تایر آفرود را دارید، می‌توانید بهترین محصولات را با قیمت‌های مناسب از فروشگاه اینترنتی لاستیک فروش تهیه کنید. لاستیک فروش بیش از بیست سال سابقه فعالیت در صنعت لاستیک و رینگ را دارد و همواره توانسته خدمات ارزنده‌ای را به مشتریان در سراسر کشور ارائه کند.

انتهای پیام

مرتبط با : لاستیک فروش
نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز