نکاتی درباره انتخاب وکیل از موسسه ‌های حقوقی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

به طور کلی خدمات حقوقی در دو دسته اصلی مشاوره حقوقی یا وکالت و رسیدگی به پرونده طبقه‌بندی می‌شود. وکیل متخصص و باتجربه می‌تواند به میزان زیادی به افراد در درک بهتر مسائل حقوقی کمک و بهترین راه‌حل را برای مشکلات افراد ارائه کند؛ به همین جهت افراد باید در انتخاب وکیل برای مساله حقوقی خود بیشترین دقت را داشته باشند تا نتیجه مطلوبی دریافت کنند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی نکاتی درباره انتخاب بهترین وکیل از موسسه‌های حقوقی پرداخته است.

موسسه های حقوقی

موسسه‌های حقوقی توسط دانش‌آموختگان رشته حقوق، مشاوران حقوقی و وکلای پایه یک دادگستری به منظور ارائه خدمات به مراجعان تاسیس می‌شوند. این موسسه‌ها به عنوان یک سازمان تجاری ارائه‌کننده خدمات حقوقی در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسه‌های غیرتجاری ثبت می‌شوند. در صورتی که نام موسسه حقوقی در اداره ثبت شرکت‌ها درج شده باشد، افراد می‌توانند برای سپردن امور حقوقی به آنها اعتماد کنند. کانون وکلای دادگستری برای جلوگیری از فعالیت موسسه‌های غیرمجاز شروط سخت‌گیرانه‌ای برای صدور مجوز به کانون وکلا در نظر گرفته است و به همین جهت افراد باید مجوز فعالیت موسسه‌های حقوقی را بررسی کنند تا بتوانند با اطمنیان خاطر بهترین وکیل را انتخاب کنند.

تفاوت موسسه حقوقی و دفتر وکالت

دفاتر وکالت معمولا توسط وکلا دادگستری تاسیس می­شود و ممکن است یک یا چند وکیل جوان‌تر نیز در آن مجموعه مشغول فعالیت باشند. در مقابل، موسسه‌های حقوقی دارای یک شخصیت حقوقی مستقل بوده و تعدادی از وکلای متخصص در زمینه‌های مختلف در آن مشغول فعالیت هستند. موسسه‌های حقوقی تحت عنوان یک ساختار سازمانی نظام‌مند فعالیت می‌­کنند.

خدمات موسسه های حقوقی

موسسه‌های حقوقی طیف وسیعی از خدمات حقوقی را به متقاضیان ارائه می‌کنند. این موسسه‌ها در زمینه وکالت در دعاوی حقوقی که نیاز به تنظیم سند، مطالبه وجه و الزام به ایفای تعهد مالی دارد، فعالیت می‌کنند. همچنین این موسسه‌ها در زمینه دعاوی مدنی، مالی، تجاری و قراردادها‌ به ارائه خدمات می‌پردازند. افراد در دعاوی کیفری مانند کلاهبرداری، سرقت، مواد مخدر و قتل نیز می‌توانند از خدمات وکیل‌های مجرب موسسه‌های حقوقی استفاده کنند.

راز آسمان پایتخت

دعاوی خانواده، یکی از رایج‌ترین مسائلی است که افراد بابت آن به دریافت خدمات از وکیل‌های حرفه‌ای نیاز پیدا می­کنند. با توجه به ماهیت پیچیده و عاطفی دعاوی خانوادگی، افراد نیاز دارند در مسائلی مانند نفقه، طلاق، تقسیم اموال و حضانت از خدمات بهترین وکیل بهره‌مند شوند.

یکی از پرمتقاضی‌ترین خدمات موسسه‌های حقوقی، ارائه مشاوره در مسائل مختلف با مشتریان است. همچنین موسسه‌های حقوقی علاوه بر ارائه مشاوره حقوقی، در زمینه تهیه مستندات حقوقی، تفسیر قوانین و تدوین قراردادها نیز به مراجعه‌کنندگان خود یاری می‌رسانند.

ویژگی های بهترین وکیل حقوقی

با توجه به ماهیت پیچیده و حساس مسائل حقوقی، افراد باید در انتخاب وکیل دقت زیادی داشته باشند. در این راستا در وهله اول باید میزان تخصص و تجربه وکیل را در نظر داشته باشند. وکیل پایه یک دادگستری باید در زمینه تخصصی خود دانش و تسلط کافی داشته باشد تا بتواند به آسانی پرونده‌های مراجعان را حل و فصل کند. یکی دیگر از عواملی که افراد برای انتخاب بهترین وکیل از موسسه‌های حقوقی باید در نظر بگیرند، داشتن کارنامه فعالیت حرفه‌ای موفق است.

یکی از بهترین فاکتورهایی که افراد در انتخاب وکیل متبحر باید در نظر داشته باشند، نظرات و بازخوردهای موکلان قبلی است. افراد از این طریق می‌توانند دید مناسبی از میزان مهارت وکیل به دست آورند. همچنین افراد قبل از انتخاب وکیل باید اطمینان کسب کنند که خدمات متناسب با مساله حقوقی خود را دریافت خواهند کرد.

انتخاب بهترین وکیل از موسسه‌ حقوقی «دادپویان»

موسسه حقوقی دادپویان در سال 1391 توسط سید محمد صادقی، با هدف ارائه خدمات وکالت تخصصی تاسیس شد. در حال حاضر بیش از 30 وکیل پایه یک دادگستری و 14 کارشناس حقوقی در این مجموعه مشغول به ارائه خدمات تخصصی هستند. دادپویان در مجموع بیش از 4000 پرونده موفق را در کارنامه حرفه‌ای خود به ثبت رسانده است. پرونده‌هایی که به این مجموعه ارجاع داده می‌شود، توسط سه وکیل متخصص و مدیر حقوقی موسسه بررسی و سپس راهکارهای حقوقی به مراجعه‌کنندگان اطلاع داده می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت https://dadpouyan.vip مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02191690950 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه حقوقی دادپویان
رایانه کمک
آهن رویال
ایده سبز
آریاپی
دادپویان
اوج آرام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز