جای خالی تحول در نمایشگاه خودرو

نمایشگاه تحول صنعت خودرو-کاماپرس
ژیوار

سومین دوره از نمایشگاه‌های تحول صنعت خودرو از ۳۰ تیر ماه تا ۲ مرداد ۱۴۰۳ در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران میزبان علاقمندان به خودرو خواهد بود.

گفته می‌شود بیش از 30 شرکت خودرو سازی و صنایع وابسته به این حوزه در سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو دور هم جمع می‌شوند، اما مشاهدات میدانی خبرنگار کاماپرس با آنچه در تبلیغات این نمایشگاه آمده همخوانی ندارد و می‌توان گفت این نمایشگاه بیشتر شبیه یک دورهمی برای برخی شرکت‌های خودروسازی است با جمعیت بازدیدکننده ناچیزی که لااقل در روز اول توی ذوق می‌زند.

یک نمایشگاه بی رمق

با اینکه برندهای معروف خودروسازی کشور در این نمایشگاه حضور داشتند اما به جرات می‌توان گفت روز اول این نمایشگاه آنقدر بی‌رمق بوده که می‌شود از آن قطع امید کرد. بر خلاف چیزی که به نظر می‌آید در این نمایشگاه خبری از تحول صنعت خودرو نبود و صرفا شرکت‌های خودرو سازی سعی کرده‌اند دوباره همان محصولاتی که در زمستان گذشته و در نمایشگاه‌های پیش به نمایش گذاشته بودند را در تهران هم در معرض دید عموم قرار دهند.

به عبارتی، توقع می‌رفت نمایشگاهی با این ابعاد و این حجم از تبلیغات نشان دهنده تحول در صنعت خودرو کشور باشد، چیزی که اصلا در این نمایشگاه به چشم نیامد.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

آیا نمایشگاه تحول صنعت خودرو دستوری بوده؟

به گفته برخی از شرکت‌های خودرو سازی مطرح، این نمایشگاه صرفا یک نمایشگاه دستوری بوده و میل و رغبتی برای شرکت کردن خودروسازی های بزرگ کشور وجود نداشته است. به نظر می‌آید اختصاص دادن دو سالن کوچک، غرفه‌های ساده و حضور نداشتن مدیران بخش خصوصی در چنین نمایشگاهی تایید کننده همین موضوع است.

نمایشگاه تحول صنعت خودرو-کاماپرس

جای خالی خودروهای غیرچینی در نمایشگاه تحول خودرو

با اینکه جمعیت بازدیدکنندگان در روز اول این نمایشگاه کمتر از حد انتظار بود، اما برخی هم به امید دیدن تحول در صنعت خودرو سازی کشور راهی نمایشگاه شده بودند. یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه تحول صنعت خودرو در گفت‌وگو با کاماپرس به این نکته اشاره می‌کند که تمام خودروهای ما مونتاژ خودروهای چینی است و همین موضوع جذابیت را برای حضور علاقمندان به این نوع نمایشگاه‌ها کم کرده است.

او می‌گوید: من امید داشتم که خودروهای دیگری هم جز ماشین‌های چینی ببینم اما متوجه شدم ما همچنان باید برای ماشین‌های چینی چندصد میلیون یا چند میلیارد هزینه کنیم چون هیچ گزینه دیگری به جز ماشین‌های ساخت چین و مونتاژ ایران نداریم.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز