نقاط دیدنی‌ یونان در فصل پاییز

نقاط دیدنی‌ یونان در فصل پاییز
ژیوار

پاییز یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به یونان است. در این فصل، دما معمولاً ملایم‌تر و جمعیت گردشگران کمتر از فصل شلوغ  تابستان می‌شود. علاوه بر این، هزینه‌ها هم معمولاً در این فصل پایین‌تر است. اگرچه بسیاری تصور می‌کنند زیبایی‌های طبیعی این کشور کهن، در انحصار جزایر زیبایش است اما دیدنی‌های شگفت‌انگیزی در تمام نقاط سرزمین اصلی و اطراف یونان به‌چشم می‌خورد که هرکدام شگفت‌انگیز و چشم‌نواز هستند.

کاماپرس، در ادامه چند جاذبه گردشگری یونان را به شما معرفی می‌کند.

مونمواسیا یک منطقه تاریخی

مونمواسیا (Monemvasia) منطقه‌ای تاریخی و زیبا در استان لاکونیا که به‌خاطر قلعه‌های قرون وسطایی، معماری سنگی و چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌اش شناخته می‌شود و یادآور سریال پرطرفدار «بازی تاج و تخت» است. این منطقه در دوران بیزانس و سپس در دوره‌های تاریخی مختلف اهمیت زیادی داشته و بسیاری از ساختمان‌های آن به‌سبک بیزانسی و ونیزی ساخته شده‌اند.

از جاذبه‌های گردشگری اصلی این منطقه می‌توان به قلعه تاریخی مونمواسیا، کلیساهای آغیوس نیکولاس و آغیوس جرجیوس اشاره کرد. همچنین خیابان‌های سنگ‌فرش، حس‌وحال تاریخی این منطقه را به‌خوبی منتقل می‌کند. علاوه بر اینها مهمان‌نوازی مردم محلی و غذاهای خوشمزه‌ مونمواسیا هم شهرت بسیاری دارد.

دریان سفر امید

مته‌‌اورا مکانی با صومعه‌های معلق

مته‌‌اورا (Meteora) منطقه‌ای شگفت‌انگیز در یونان است که با صومعه‌های معلق روی صخره‌های بلند و مناظر طبیعی خیره‌کننده‌اش شناخته می‌شود. این منطقه نزدیکی شهر کالامباكا در استان تسالی واقع شده است.

مته‌‌اورا شامل شش صومعه اصلی است که در قرن‌های 14 تا 16 میلادی ساخته شده‌اند. این صومعه‌ها به‌دلیل موقعیت منحصربه‌فردشان روی صخره‌ها، به‌عنوان یکی از شگفتی‌های معماری جهان شناخته می‌شوند. صخره‌های عظیم و عمودی مته‌ورا به ارتفاع حدود 400 متر، چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای را ایجاد می‌کنند. این منطقه برای صخره‌نوردی، عکاسی و پیاده‌روی بسیار مناسب است و به‌راحتی از شهرهای بزرگ یونان قابل دسترسی است.

نقاط دیدنی‌ یونان در فصل پاییز

پلیون مناسب برای فعالیت‌های آبی

پلیون (Pelion) شبه‌جزیره‌ای زیبا و کوهستانی در یونان است که بین دریای اژه و دریای پلوپونز قرار گرفته است. این منطقه با مناظر طبیعی خیره‌کننده، روستاهای سنتی و تاریخ غنی‌اش شناخته می‌شود و محل زندگی اسطوره‌های یونانی و شخصیت‌های تاریخی است. روستاهای تاریخی این شبه‌جزیره هم با معماری سنگی و خیابان‌های باریک،  فضایی دلنشین و سنتی را ارائه می‌دهند- مانند مکریدی، پلیسیترو و تساجنیا. سواحل معروف و زیبای پلیون از جمله آگیا کیریاکی و پلاکا شنی و صخره‌ای‌اند که برای شنا، غواصی و دیگر فعالیت‌های آبی مناسبند.

تنگه ویکوس یکی از عمیق‌ترین دره‌های جهان

تنگه ویکوس (Vikos Gorge) با عمق حدود 1000 متر و طول تقریبی 20 کیلومتر، یکی از شگفت‌انگیزترین و عمیق‌ترین دره‌های جهان است که در پارک ملی ویکوس-آوگاستا در شمال‌غربی یونان واقع شده است. این منطقه به‌خاطر مناظر طبیعی خیره‌کننده، تنوع زیستی و فعالیت‌های گردشگری‌اش شناخته می‌شود. دورتادور این تنگه با صخره‌های آهکی، جنگل‌های انبوه و رودخانه‌های خروشان احاطه شده است. مسیرهای پیاده‌روی متعددی در این منطقه وجود دارد که یکی از معروف‌ترین آنها، مسیری از روستای سنتی مکرو به پاپیگکو است.

نقاط دیدنی‌ یونان در فصل پاییز

آثوس، زادگاه ارسطو

آثوس (Athos) شبه‌جزیره‌ای در شمال یونان که زادگاه ارسطو، فیلسوف نامی یونانی است و به‌خاطر تاریخ غنی، فرهنگ مذهبی و صومعه‌های تاریخی‌اش، همچون همچون داوید، هیلنداریو و زگرافو با معماری خاص و آثار هنری باارزش‌شان، شناخته می‌شود و یکی از مراکز مهم ارتدکس‌هاست. کوه آثوس، که با عنوان «کوه مقدس» شناخته می‌شود، بلندترین نقطه این شهر است. نکته جالب درباره آثوس این است که منطقه‌ای خودمختار تحت‌حاکمیت یونان است، با قوانین و مقررات خاص خود؛ ازجمله اینکه فقط مردان مجاز به ورود به این شبه‌جزیره هستند!

بیشتر بخوانید:

سانتورینی با غروب‌های دل‌انگیز

نمی‌توان به جاذبه‌های یونان اشاره کرد و از سانتورینی (Santorini) نام نبرد. سانتورینی یکی از زیباترین و معروف‌ترین جزایر یونان در دریای اژه است. این جزیره به‌خاطر مناظر خیره‌کننده، معماری خاص و تاریخ غنی‌اش شهرت دارد. سانتورینی پر است از صخره‌های آتشفشانی و آب‌های آبی عمیق. غروب‌های دل‌انگیز در این جزیره یکی از جاذبه‌های اصلی آن محسوب می‌شود. خانه‌های سفید با سقف‌های آبی و راه‌های باریک سنگی، نمایی زیبا و منحصر به فرد به جزیره می‌بخشند.

انتهای پیام

نهال گشت
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “نقاط دیدنی‌ یونان در فصل پاییز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز