نظرسنجی ایلان ماسک برای سرمایه‌ گذاری 5 میلیارد دلاری در ایکس‌ ای‌ آی

نظرسنجی ایلان ماسک برای سرمایه گذاری در ایکس‌ای‌آی
ژیوار

ایلان ماسک از کاربران شبکه ایکس (توییتر سابق) درباره سرمایه‌گذاری 5 میلیارد دلاری شرکت تسلا در ایکس‌ ای‌ آی (xAI)، استارتاپ هوش مصنوعی‌اش نظرسنجی‌ای راه‌اندازی کرد که بالای 70 درصد از شرکت‌کنندگان به‌ آن رأی مثبت دادند.

به گزارش کاماپرس، او  در پلتفرم شبکه اجتماعی ایکس از کاربران پرسید: «آیا تسلا در استارت‌آپ هوش مصنوعی ایکس‌ ای‌ آی باید 5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند؟» البته او در ادامه اشاره کرده که برای انجام این کار تأیید و رضایت هیئت‌مدیره و سهام‌داران لازم است و اضافه کرد این نظرسنجی برای «گرفتن مزه دهان» سایرین برای انجام این معامله است.

حدود 322 هزار کاربر در این نظرسنجی شرکت کردند که 70.2% آنها موافق این سرمایه‌گذاری بودند. ماسک ایکس‌ ای‌ آی را سال گذشته برای رقابت با هوش مصنوعی اوپن‌ ای آی شرکت مایکروسافت و آلفابت گوگل بنا کرد که شرکت‌های پیشتاز هوش مصنوعی هستند.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

کمی پیش‌تر از این نظرسنجی، ماسک اعلام کرد که تسلا به‌خاطر کم‌کردن هزینه‌ها برای حفظ تقاضا و افزایش هزینه‌ها در ایکس‌ ای‌ آی، به کمترین سود در پنج‌سال گذشته رسیده است.

تسلا گفته انتظار دارد سود مربوط به سخت‌افزارهایش با شتاب‌گرفتن سود هوش مصنوعی، نرم‌افزارها و ناوگان‌هایش همراه شود. ماسک ماه گذشته گفته بود: «تسلا شاید بین 3 تا 4 میلیارد دلار برای ساخت تراشه‌های سخت‌افزاری ان‌ویدیا (Nvidia) هزینه خواهد کرد.»

انتهای پیام

مرتبط با : تسلاتوییترایلان ماسک
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز