نرخ سکه و طلا برخلاف قیمت دلار حرکت کرد

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در روز جاری نسبت به دیروز 4 هزار و 400 تومان بالا رفت و به مرز 1 میلیون و 392 هزار و 600 تومان رسید. نرخ سکه نیز در مقایسه با دیروز 28 هزار تومان کم شد و در محدوده 14 میلیون و 467 هزار تومانی توقف کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود افزایش قیمت دلار اما نرخ طلا و سکه کاهشی شد. احتمالا افت قیمتی طلا و سکه به دلیل کاهش نرخ اونس رخ داد. هم اکنون نرخ اونس در مقایسه با دیروز 12.6 درصد کم شده و به مرز هزار و 689 دلاری رسیده است. محمد کشتی‌آرای، کارشناس طلا، پیش بینی کرده که تا پایان هفته آنیده داد و ستد و تقاضا در بازار طلا همچنان کاهشی باشد. بنابراین حباب سکه رشد پیدا نخواهد کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

بنا بر گفته کشتی‌آرای، قیمت ارز و به تبع آن نرخ طلا و سکه تحت تاثیر مذاکرات برجام در نوسان خواهد بود و به نظر با توجه به اخبار در دسترس نرخ طلا و سکه همچنان میلی به کاهش قیمتی ندارند.

آریاک سفر

علت دیگر ریزش نرخ سکه

در حال حاضر قیمت نیم سکه نسبت به روز گذشته 100 هزار تومان کمتر شده و به مرز 8 میلیون و 150 هزار تومانی رسیده است. قیمت ربع سکه با افت 1.94 درصدی در مقایسه با دیروز، در محدوده 5 میلیون و 150 هزار تومانی خرید و فروش می‌شود. نرخ سکه گرمی نیز نسبت به دیروز 30 هزار تومان افت پیدا کرده و در محدوده 2 میلیون و 970 هزار تومانی قرار دارد.

برخی معتقدند علت اصلی ریزش نرخ سکه، افت قیمت اونس نیست، بلکه حباب این فلزگرانبها است. دیروز حباب سکه در محدوده 15 درصدی قرار داشت. در حالی که در هفته‌های گذشته حباب این فلزگرانبها بیشتر در مرز 14 درصدی بود.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز