نحوه دریافت ویزای توریستی آمریکا

ویزای توریستی آمریکا- کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

افراد زیادی سالانه به قصد تفریح و گردش و یا شرکت در کنفرانس‌ها و جلسات به آمریکا سفر می‌کنند. افراد پیش از رفتن به این کشور می‌بایست ویزای توریستی آن را دریافت کنند. با دریافت این ویزا افراد موظف به رعایت الزاماتی در خاک این کشور خواهند شد. ویزای توریستی از نوع غیر مهاجرتی بوده و افراد با اخذ آن می‌توانند به صورت موقت در آمریکا اقامت داشته باشند.

کاماپرس در این گزارش نحوه دریافت ویزای توریستی آمریکا را بررسی کرده است.

انواع ویزای توریستی آمریکا

ویزای  B آمریکا مخصوص کسانی است که با اهداف تفریحی و تجاری به این کشور سفر می‌کنند. متقاضیان دریافت این ویزا باید توجه کنند که نمی‌توانند فعالیتی خارج از موارد مجاز تحت قوانین ویزا در ایالات متحده انجام دهند.

ویزای B-1: این ویزا برای کسانی صادر می‌شود که با اهداف تجاری و برای سفرهای کوتاه مدت مانند شرکت در کنفرانس‌ها، جلسات و مذاکرات قصد رفتن به آمریکا را داشته باشند.

ویزای B-2: این ویزا برای کسانی مناسب است که با مقاصد تفریحی و درمانی، یا تماشای مسابقات ورزشی به آمریکا سفر می‌کنند. افرادی که ویزای B-1 را دریافت می‌کنند می‌توانند همسر و فرزندان خود را با ویزای B-2 وارد ایالات متحده کنند. این ویزا برای دیدار با دوستان و خانواده در آمریکا نیز صادر می‌شود.

راز آسمان پایتخت

ویزای B-1 و B-2: این ویزا همانطور که از نامش پیداست ترکیبی از دو ویزای توریستی قبل است. با دریافت این ویزا افراد می‌توانند به طور همزمان برای تفریح و اهداف تجاری به آمریکا سفر کنند. افرادی که این نوع ویزا را دریافت می‌کنند می‌توانند تا زمان اتمام اعتبار چندبار وارد آمریکا شوند.

ویزای توریستس آمریکا - کاماپرس

فرآیند دریافت ویزای توریستی

متقاضیان دریافت ویزای توریستی آمریکا در ابتدا باید فرم DS-160 را پر کرده و بعد از ارسال از صفحه تاییدیه آن پرینت بگیرند. هم‌چنین افراد می‌بایست مدارک مورد نیاز را به سفارت ایالات متحده ارسال کرده و هزینه مربوط به آن را پرداخت کنند. پس از تعیین زمان مصاحبه متقاضیان باید در زمان مقرر در نزدیک‌ترین سفارت این کشور حضور پیدا کنند.

متقاضی دریافت ویزای توریستی آمریکا باید مدارکی مانند کپی تایید فرم DS-160 و رسید پرداخت هزینه ویزا را هنگام حضور در سفارت به همراه داشته باشد. هم‌چنین مدارکی مانند گواهی عدم سوء پیشینه، اثبات تمکن مالی در طول سفر و تعهد مبنی بر بازگشت به کشور از دیگر الزامات دریافت این ویزا به شمار می‌آید.

ارائه اسنادی که هدف متقاضی از سفر به آمریکا را مشخص کند ضروری است. بدین ترتیب متقاضیان باید جزئیات سفر و محل اقامت خود و دعوتنامه کنفرانس یا قرارداد را به سفارت ارسال کنند. پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار و ارائه شواهدی مبنی بر بازگشت به کشور از دیگر مدارک مورد نیاز درخواست ویزای توریستی آمریکا به شمار می‌رود.

در صورتی که افراد قصد ادامه درمان در آمریکا را داشته باشند، ابتدا باید نامه‌ای از پزشک معتمد ایالات متحده مبنی بر صحت و ضرورت درمان در این کشور به سفارت ارائه دهند. در کنار آن متقاضیان می‌بایست مدارکی مبنی بر توانایی پوشش هزینه‌های درمانی در طول اقامت خود را به همراه داشته باشند.

ویزای توریستی آمریکا - کاماپرس

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی آمریکا

افرادی که ویزای توریستی آمریکا را دریافت کرده‌اند می‌توانند به مدت 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشند. در صورت نیاز به تمدید ویزا متقاضیان باید حداقل 45 روز قبل از منقضی شدن زمان ویزا، نسبت به تمدید آن اقدام کنند. هم‌چنین زمان انتظار برای دریافت ویزا بسته به سفارت و نوع ویزا متفاوت خواهد بود.

چه کسانی  نمی‌توانند ویزای توریستی آمریکا را دریافت کنند؟

سوء پیشینه متقاضی و محکومیت‌های فرد باعث رد ویزای توریستی توسط سفارت آمریکا شود. هم‌چنین در صورتی که فرد متقاضی درگیر بیماری قابل انتقالی باشد واجد شرایط دریافت این ویزا نخواهد بود.

در صورت ارائه اطلاعات یا هر مدرک نادرست در طول فرآیند دریافت ویزا، درخواست متقاضی رد خواهد شد. همچنین، اگر فرد متقاضی در گذشته قوانین مهاجرت در ایالات متحده را نقض کرده یا سابقه کیفری داشته باشد، ویزای او ریجکت خواهد شد.

در صورتی که متقاضی مدارک جعلی به سفارت ارائه داده باشد قادر به دریافت ویزای توریستی نخواهد بود. وجود هرگونه جعل در تمامی مراحل اخذ ویزای آمریکا شرایط را برای دریافت ویزاهای بعدی این کشور دشوار خواهد کرد.

ویزای توریستی آمریکا - کاماپرس

نحوه تمدید اقامت موقت با ویزای توریستی

ممکن است افرادی که ویزای توریستی آمریکا را دریافت کرده‌اند به دلیل ادامه کنفرانس‌ها یا جلسات و یا ضرورت ادامه روند درمانی نیاز به تمدید ویزا داشته باشند. بهتر است تمدید ویزای توریستی را حداقل 45 روز قبل از انقضا انجام دهید. در این شرایط افراد باید زمان دقیق خروج خود از آمریکا را به همراه اثبات توانایی مالی برای اقامت بیشتر ارائه دهند. هم‌چنین متقاضیان باید اطمینان دهند که اقامتشان در آمریکا موقت خواهد بود. در این شرایط فرد متقاضی باید طی نامه‌ای رسمی دلیل درخواست تمدید ویزا را عنوان کرده و تاثیر این تمدید بر کار و تجارت یا بیماری را به صورت دقیق توضیح دهد.

فرد متقاضی تمدید ویزای توریستی باید فرم I-539 را تکمیل کرده و هزینه مربوط به آن را پرداخت کند. امکان درخواست تمدید ویزا و اقامت بیشتر در آمریکا نیز در شرایط خاص دزدیده شدن مدارک یا پاسپورت فرد نیز ممکن است.

امکان تغییر وضعیت ویزای توریستی به ویزای دیگر در طول اقامت فرد در آمریکا ممکن نیست. به همین دلیل فرد پس از برگشت به کشور خود می‌تواند نسبت به دریافت ویزای دیگر اقدام کند.

اخذ ویزای توریستی آمریکا با مجموعه مهاجرتی بهکار

افرادی که می‌خواهند به قصد تفریح و یا شرکت در سمینارهای مختلف به آمریکا سفر کنند باید ویزای توریستی این کشور را دریافت کنند. متقاضیان دریافت ویزای توریستی برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با تیم متخصص می‌توانند با مجموعه مهاجرتی بهکار در تماس باشند. بهکار مجموعه‌ای تخصصی در زمینه انواع ویزاهای آمریکا است و از معتبرترین گروه‌های ارائه کننده خدمات مهاجرتی به حساب می‌آید.

متقاضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت این مجموعه به آدرس https://behkarlawgroup.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه مهاجرتی بهکار
آهن رویال
رایانه کمک
دادپویان
آریاپی
اوج آرام
ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز