نحوه دریافت وقت سفارت آمریکا

تورهای مسافرتی لحظه آخر

وجود مشکلات متعدد در روابط سیاسی بین ایران و آمریکا سبب شده که اخذ ویزای آمریکا برای ایرانیان دشوار  شود. متقاضیان می‌بایست پیش از سفر به این کشور اقدام به درخواست ویزا و تعیین وقت سفارت کنند و در تاریخ مشخص برای ارائه مدارک، ثبت اثر انگشت و مصاحبه در سفارت آمریکا حضور یابند.

به گزارش کاماپرس، متقاضیان برای تعیین وقت سفارت می­‌توانند به صورت حضوری و آنلاین اقدام کنند و این در حالی است که به دلیل نبود سفارت آمریکا در ایران، تنها به صورت آنلاین امکان تعیین این وقت وجود دارد.

در این گزارش نحوه دریافت وقت سفارت آمریکا بررسی شده است.

ویزای مهاجرتی یا غیر مهاجرتی؟

انواع ویزاهای آمریکا به دو دسته ویزای مهاجرتی و غیر مهاجرتی تقسیم می‌شود. ویزای مهاجرتی شامل ویزای خانوادگی، کاری و سرمایه گذاری است و ویزای غیر مهاجرتی نیز انواع ویزای تحصیلی و توریستی را در بر می‌گیرد.

تعیین وقت سفارت آمریکا برای دو دسته ویزای مهاجرتی و غیر مهاجرتی متفاوت است. روش دریافت ویزای غیر مهاجرتی بدین صورت است که فرد پس از تعیین وقت و پرداخت هزینه، به صورت حضوری به سفارت مراجعه می‌کند و پس از ارائه مدارک و انجام مصاحبه، افسر مربوطه با بررسی اسناد و قبول شرایط متقاضی ویزای غیر مهاجرتی صادر می‌کند.

در ویزای مهاجرتی متقاضیان مایل به اقامت دائم در ایالات متحده آمریکا هستند. این افراد می‌بایست درخواستی بر اساس روابط خانوادگی، شغلی یا سرمایه­گذاری ارسال کنند و پس از تایید درخواست توسط مرکز ملی ویزای ایالات متحده، وقت مصاحبه با افسر کنسولگری تعیین می‌شود و در صورتی که فرد متقاضی واجد شرایط باشد، ویزای مهاجرتی وی صادر می‌شود. در ویزای مهاجرتی، افراد می‌بایست در موعد مقرر برای ثبت اثر انگشت و مصاحبه در سفارت آمریکا حضور پیدا کنند.

چگونگی دریافت وقت سفارت

تعیین وقت سفارت مستلزم پرداخت هزینه معین، انتخاب محل و تاریخ حضور در سفارت است. همچنین افراد باید نوع ویزای مهاجرتی یا غیر مهاجرتی و کشور مورد نظر برای حضور در سفارت را انتخاب کنند. افرادی که درخواست فوری برای دریافت ویزا و تعیین وقت سفارت دارند، باید مدارک مستند برای اثبات فوریت این کار را ارائه دهند.

برای درخواست اولیه ویزا، ثبت نام در سایت سفارت آمریکا و پر کردن فرم DS-160 و ارسال آنلاین آن به سفارت ضروری است. داشتن عکس رنگی تمام رخ و پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار از دیگر مدارک مورد نیاز برای درخواست وقت سفارت آمریکا است.

پس از ارسال فرم و مدارک و تایید آن در هنگام حضور در سفارت، افراد می‌بایست شماره رسید پرداخت هزینه ویزا، تاییدیه فرم DS-160، پاسپورت معتبر و مدارک مرتبط با نوع ویزا را به همراه داشته باشند. معاینه پزشکی زیر نظر دکتر مورد تایید سفارت نیز از دیگر مراحل اخذ ویزای آمریکا به حساب می‌آید. به طور کلی زمان تخمینی برای دریافت وقت سفارت بسته به نوع ویزا و حجم کاری سفارت متفاوت است.

مراجعه به کشورهای نزدیک جهت دریافت وقت سفارت آمریکا

همانطور که اشاره شد، آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد و بدین منظور صدور ویزای این کشور برای ایرانیان از طریق سفارتخانه‌های آمریکا در امارات، ترکیه، عمان و ارمنستان امکان‌پذیر است. حضور در این کشورها برای دریافت ویزا به دلیل نزدیکی به ایران، کمترین هزینه را متوجه متقاضیان خواهد کرد. به این ترتیب ایرانیان می‌توانند از طریق سفارت آمریکا در دو شهر آنکارا و استانبول در ترکیه، ابوظبی و دبی در امارات و شهر ایروان ارمنستان اقدام به دریافت ویزا و وقت سفارت آمریکا کنند.

تعیین مجدد وقت سفارت آمریکا

اگر افراد به هر دلیلی نتوانستند در زمان تعیین شده در سفارت حضور داشته باشند، می‌بایست برای تنظیم وقت مجدد با مرکز ملی ویزا آمریکا یا همان NVC تماس بگیرند و دلایل عدم حضور خود را توضیح دهند. در صورتی که متقاضیان بیش از یک‌بار درخواست وقت مجدد برای مراجعه حضوری داشته باشند، ممکن است سفارت هزینه درخواست ویزا را به عنوان جریمه در نظر بگیرد؛ بنابراین بهتر است افراد در زمان مقرر در سفارت حضور داشته باشند.

 رزرو وقت پر شده سفارت آمریکا

در صورتی که افراد وقت سفارت خود را کنسل کنند، سایر متقاضیان می‌توانند نسبت به رزرو این وقت اقدام کنند. این رزرو به دو صورت رزرو عادی وقت سفارت با پرداخت مبلغ عادی و رزرو ویژه با پرداخت مبلغی اضافه انجام می‌شود.

رزرو وقت سفارت آمریکا با «تکماه تراول»

متقاضیان برای رزرو وقت سفارت آمریکا ‌می‌توانند با کارشناسان متخصص تکماه تراول در تماس باشند. تکماه تراول با داشتن کادری مجرب و پشتیبانی حرفه‌ای، در کنار مشاوره رایگان به صورت تخصصی در زمینه وقت سفارت فوری و عادی فعالیت می‌کند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو وقت آمریکا می‌توانند به وبسایت https://takmahtravel.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های02188581915 و 09912015862 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : تکماه تراول
آریاپی
روکش مارال
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز