نحوه ثبت نام اینترنتی کارت‌ سوخت خودروهای نوشماره + جزییات

تورهای مسافرتی لحظه آخر

ثبت‌نام اینترنتی کارت‌‌های سوخت بنزین نوشماره درحال انجام است و طی آن متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی FCS.niopdc.ir نسبت به ثبت درخواست کارت سوخت خود اقدام کنند.

به گزارش کاماپرس، از  اوخر اردیبهشت 1403 سامانه ثبت درخواست آنلاین کارت سوخت با توجه به لزوم استفاده از کارت هوشمند سوخت و کاهش زمان تحویل کارت هوشمند سوخت رونمایی شد، با این حال علی‌رغم وعده مسوولان مبنی بر امکان استفاده از سامانه ثبت آنلاین کارت سوخت از ابتدای خرداد،  این اتفاق نیفتاد.

با این حال در حال حاضر یعنی از اواخر خرداد این طرح برای خودروهای نوشماره اجرایی شده است. محمد صادقی مدیر سامانه هوشمند شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز در این رابطه، اعلام کرده که با هدف اجرای مناسب این طرح، لازم است اطلاعات تکمیلی از جمله کد اقلام اطلاعاتی خودرو در کنار محتوای رشته از سوی شرکت پژوهش و توسعه ناجی ارسال شود که البته هنوز محقق نشده است.

بیشتر بخوانید:

وی با تاکید بر اینکه کلیه زیرساخت‌های مورد نیاز برای ثبت‌نام اینترنتی کارت هوشمند سوخت المثنی آماده‌ شده و سامانه نیز فعال است، ادامه داد: تا زمانی که اطلاعات مورد نیاز همچون پلاک و کلید شناسایی خودرو (VIN) از سوی شرکت پژوهش و توسعه ناجی در اختیار وزارت نفت قرار نگیرد، امکان شناسایی و ابطال کارت سوخت قبلی، استعلام بیمه شخص ثالث و ثبت‌نام اینترنتی کارت سوخت المثنی اجرایی نمی‌شود.

به نقل از ایسنا، هم‌اکنون ثبت‌نام کارت سوخت خودروهای نوشماره آغاز شده، اما ادامه فرایند تولید این کارت‌ها پس از ارائه اطلاعات از سوی شرکت پژوهش و توسعه ناجی امکان‌پذیر خواهد بود.

به‌تازگی نیز جلیل سالاری معاون وزیر نفت نیز در این رابطه، تصریح کرد: امکان ثبت آنلاین درخواست کارت المثنی سوخت، نیازمند اطلاعاتی از جمله پلاک، VIN و حتی معاینه فنی خودرو است که هنوز این اطلاعات از سوی فراجا در اختیار ما قرار نگرفته و با وجود آماده‌بودن زیرساخت، این زیرساخت اطلاعاتی نیز باید تکمیل شود.

گفتنی است، دارندگان خودروهای نوشماره هم‌اکنون می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتیFCS.niopdc.ir  نسبت به ثبت درخواست کارت سوخت خود اقدام کنند.

انتهای پیام

آهن رویال
روکش مارال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز