نحوه تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی

نحوه تشخیص چرم- کاماپرس
ژیوار

چرم طبیعی، محصولی مقاوم و انعطاف‌پذیر است که از دباغی پوست حیوانات به دست می‌­آید. چرم مصنوعی نیز با روش‌­های صنعتی و بدون استفاده از پوست حیوانات تولید می‌­شود که در مقایسه با چرم طبیعی ارزان­تر و البته کم کیفیت‌­تر است. اطلاع از ویژگی­‌های چرم طبیعی می­تواند در خرید چرم اصل بسیار موثر باشد.

در این گزارش کاماپرس، انواع چرم و راه ­های تشخیص چرم طبیعی معرفی شده است.

انواع چرم

چرم طبیعی: چرم طبیعی از پوست خام حیوانات درست می­‌شود؛ به این صورت که پوست این جانوران در کارخانه چرم‌سازی دباغی شده و پوست از حالت خامی به یک حالت مقاوم تبدیل می‌شود که به آن چرم طبیعی می‌­گویند. چرم گاوی و چرم بزی پرکاربردترین چرم طبیعی در صنعت مد و پوشاک هستند.

چرم مصنوعی: به علت قیمت بالای چرم طبیعی، مدل دیگری از چرم به اسم چرم مصنوعی وجود دارد. درست است که چرم مصنوعی  کیفیت زیادی ندارد، اما با توجه به ظاهر مناسب و قیمت کم، طرفداران زیادی دارد. چرم مصنوعی با نام‌­هایی همچون چرم گیاهی و چرم وگان نیز شناخته می‌شود و کاربرد زیادی در ساخت روکش صندلی، پالتو، کیف و کفش چرم دارد.

انواع چرم طبیعی

چرم با توجه به روش تهیه آن به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم‌ می‌­شود. چرم طبیعی از دباغی پوست حیواناتی مثل گاو، گوسفند، کروکدیل، مار، مارمولک و شترمرغ تولید می‌شود. چرم طبیعی از کیفیت بالایی برخوردار است و انواع  گوناگونی دارد. در ادامه، انواع چرم طبیعی براساس مقاومت و لطافت آن ارزیابی شده است.

دریان سفر امید

چرم سبک: چرم سبک از پوست جانورانی مثل گوسفند، بره و بزغاله تهیه می‌­شود. چرم سبک در مقایسه با دیگر چرم­‌ها ضخامت کمتری دارد و به همین علت به این نام معروف ‌شده است. چرم سبک به خاطر راحتی و وزن کمتر، بیشتر برای تولید دستکش، کلاه و لباس مورد استفاده قرار می­‌گیرد.

چرم نیمه سنگین: چرم نیمه سنگین از پوست جانورانی مثل کروکدیل و شترمرغ تهیه می­‌شود؛ لذا نسبت به دیگر چرم‌­ها قیمت بیشتری دارد. در دسترس نبودن، کیفیت و قیمت زیاد چرم نیمه سنگین باعث شده که از این مدل چرم بیشتر در تولید کالاهای لوکس استفاده شود.

چرم سنگین: چرم سنگین برترین و باکیفیت ترین چرم طبیعی و اصل بازار است. چرم سنگین از پوست گاو، گوساله وشتر تولید می­شود و بسیار بادوام است.

نحوه تشخیص چرم - کاماپرس

انواع چرم مصنوعی

چرم مصنوعی، پارچه‌­ای ‌چرمی است که شباهت بسیار زیادی به چرم اصل دارد. در تهیه این این مدل چرم هیچگونه ماده طبیعی به کار نرفته است. چرم مصنوعی انواع مختلفی دارد که مهم‌ترین آنها عبارت است از چرم اشبالت، چرم مصنوعی اکلیلی، چرم مصنوعی طرح دار، چرم منفذ دار، چرم پلاستیک، چرم پلی اورتان و چرم وینیل.

مزایای محصولات چرم طبیعی

محصولات چرم طبیعی باعث می‌­شود که افراد، خوش استایل جلوه کنند. همچنین دوام بالا، طراحی خیره کننده، کیفیت عالی، معطر بودن، مقرون به صرفه بودن و سازگاری با محیط زیست و پوست بدن باعث ارزشمندی و مفید بودن محصولات چرم طبیعی می­‌شود.

روش تشخیص چرم طبیعی و مصنوعی

برای تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی می‌­توان مقداری آب روی محصول چرمی ریخت و کمی صبر کرد. اگر آب کم کم به خورد چرم رفت، به طور حتم محصول از چرم طبیعی درست شده و اگر آب روی آن سرازیر شد، محصول از چرم مصنوعی ساخته شده است. با داشتن این اطلاعات، احتمال فریب خوردن از متقلبان نیز کاهش می­یابد و آنان دیگر نمی­توانند چرم غیراصل را به قیمت چرم طبیعی به مردم بفروشند.

نحوه تشخیص چرم طبیعی - کاماپرس

خرید محصولات چرم طبیعی از «چرم پرسیس»

چرم پرسیس، یک فروشگاه اینترنتی است که در آن مجموعه‌ای از محصولات چرمی درجه یک عرضه شده است و مشتریان می توانند آنها را با یکدیگر مقایسه و با اطمینان خاطر از اصالت کالاها، خرید کنند. تحویل به موقع کالا و پشتیبانی 24 ساعته از ویژگی­‌های پرسیس است و می­توان با خرید اینترنتی از آن، تجربه‌ خوشایندی به دست آورد. علاوه بر خرید نقدی امکان خرید اقساطی محصولات چرم پرسیس نیز وجود دارد. همچنین این مجموعه از مرحله تولید چرم و مواد اولیه تا تولید و عرضه کفش به صورت مستقیم بر کیفیت محصولاتش نظارت دارد و به همین خاطر بهترین محصولات را به دست مشتریان خود می‌رساند.

علاقه‌­مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت محصولات چرم پرسیس و خرید آنها می­‌توانند به وبسایت https://persisleather.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن 28421139-021 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : چرم پرسیس
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز