نحوه تشخیص اصل بودن لپ تاپ

خرید لپ تاپ-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

یکی از سوالات همیشگی که از سوی خریداران لپ‌تاپ و تجهیزات الکترونیکی مطرح می‌شود، این است که چگونه می‌­توان از اصالت محصول مطمئن شد؟ به طور کلی، دو راه برای اطمینان از اصل بودن لپ‌تاپ خریداری شده وجود دارد که بهتر است پیش از خرید به هر دو آن‌ها توجه شود. در قدم اول بهتر است که خرید از یک فروشگاه اینترنتی معتبر همچون فروشگاه اینترنتی آداک انجام شود و در گام دوم می­‌توان سریال دستگاه مورد نظر را از شرکت تولیدکننده استعلام کرد.

به گزارش کاماپرس، امروزه کارخانه‌هایی در برخی از کشورها از قبیل چین و تایوان مشغول فعالیت هستند که دستگاه‌هایی بی‌کیفیت و بی نام و نشان تولید می‌کنند و به خریداران اجازه می‌دهند نام هر برندی را روی آن ثبت کنند و با قیمت ارزان‌تر بفروشند. همچنین در مواردی لپ‌تاپ‌های خراب یا دست دوم به صورت غیرقانونی از مرزها به کشور وارد و به جای کالای نو فروخته می‌شود.

در این گزارش، نکاتی برای تشخیص لپ‌تاپ اصل از متفرقه و دست دوم معرفی شده است.

مراحل تشخیص اصل بودن لپ تاپ

خرید لپ‌تاپ از نمایندگی‌های رسمی و معتبر برای همه امکان‌پذیر نیست، زیرا برخی برندها همچون ایسوس، اچ پی و MSI فقط در برخی از شهرها نمایندگی دارند و به همین دلیل بسیاری از خریداران، خرید از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر همچون فروشگاه اینترنتی آداک را ترجیح می‌دهند. در خرید کالاهای دیجیتال و به‌­ویژه لپ­تاپ از فروشگاه‌های اینترنتی، برای اطمینان از اصل بودن محصول خریداری شده باید به چند نکته مهم توجه داشت که در ادامه به آنها پرداخته شده است.

1- توجه به بسته بندی محصول

برندهای معروف تولیدکننده لپ‌تاپ در تولید محصولات خود برای کیفیت، کارایی و مقاومت بالای بسته‌بندی نیز اهمیت ویژه­ای قائلند. هنگام خرید لپ‌تاپ بایستی به این نکته توجه داشت که اجناس تقلبی معمولا بدون جعبه یا با جعبه‌های بی نام و نشان و بی‌کیفیت ارائه می‌شوند. بنابراین اگر هنگام خرید لپ‌تاپ با این شرایط روبه­رو شدید، باید به اصل بودن آن شک کنید.

فروشگاه اینترنتی آداک شاپ-کاماپرس

2- استفاده از کد دیجیتالی QR

نکته دیگر که می‌تواند در تشخیص اصل بودن لپ‌تاپ کمک کننده باشد، کد QR است. این کد را می‌توان پشت بدنه لپ‌تاپ، در دفترچه راهنمای محصول و گاهی روی شارژر لپ‌تاپ پیدا کرد. با اسکن کردن کد QR توسط برنامه بارکدخوان گوشی، مشخصات دستگاه اعم از نام، سال ساخت، نوع پردازنده، حافظه داخلی، کارت گرافیک و امثال آن نمایش داده می­‌شود.

3- بررسی شماره سریال ساخت لپ­تاپ (Serial Number)

ساده‌ترین روش برای یافتن شماره سریال لپ‌تاپ، بررسی پشت دستگاه یا بسته‌بندی آن است. در برخی لپ‌تاپ‌ها نیز برای مشاهده شماره سریال نیاز است که باتری آن را خارج کرد. شماره سریال لپ‌تاپ از یک کد ترکیبی 15 یا 16 رقمی تشکیل و در بسیاری از مواقع زیر کد QR در پشت بدنه محصول حک می‌شود.

اطلاع از صحت این کد، موضوع بسیار مهمی است و برای بررسی آن باید به وب‌سایت رسمی برند لپ تاپ مراجعه و در صفحه مربوط به پشتیبانی، کد سریالی را در کادر Search Product By Serial Number وارد کرد. اگر محصول مورد نظر اصل باشد، مشخصات اصلی لپ‌تاپ نمایش داده می‌شود.

فروشگاه اینترنتی آداک شاپ-کاماپرس

4- بررسی بایوس سیستم

روش بعدی برای اطلاع از اصالت لپ­تاپ، بررسی بایوس (BIOS) سیستم یا اطلاعات مرتبط با آن است. این روش علاوه بر نمایش اصالت لپ‌تاپ، برای بررسی قطعات دستگاه هم کاربرد دارد. برای این کار باید پس از ورود به کنترل پنل لپ‌تاپ، بخش System را بررسی کرد. در صفحه‌ی View basic information about your computer نام کارخانه سازنده، مدل دستگاه، پردازنده‎‌ها، نوع سیستم، مموری و لمسی یا معمولی بودن آن نمایش داده می‌شود.

5- بررسی برچسب هولوگرام آبی

گام بعدی، توجه به هولوگرام آبی رنگ متصل به قطعات سیستم است. معمولا به راحتی می‌توان هولوگرام ساختگی یا جعلی را شناسایی کرد. بهتر است پیش از خرید لپ‌تاپ، از کارشناسان متخصص این حوزه کمک گرفت تا اطلاعات دقیق‌تری از محصول مورد نظر به دست آورد.

6- خرید از فروشگاه اینترنتی معتبر

بهترین روش برای تشخیص اصل بودن لپ‌تاپ و اطمینان از اورجینال بودن دستگاه مورد نظر، خرید از مراکز معتبر و مجاز همچون فروشگاه اینترنتی آداک است. تیم متخصص آداک شاپ به خوبی افراد را در زمینه اصل بودن لپ‌تاپ راهنمایی و به آنان کمک می‌کنند تا با خیالی آسوده لپ‌تاپ اورجینال مطابق با سلیقه و بودجه مورد نظر خود تهیه کنند. از جمله مزیت‌های خرید از آداک می‌توان به ارسال رایگان، بازگشت 10 روزه کالا، ضمانت اصالت و شرایط خرید اقساطی بدون ضامن اشاره کرد.

فروشگاه اینترنتی آداک شاپ-کاماپرس

خرید لپ‌تاپ اورجینال از «فروشگاه اینترنتی آداک»

شرکت آداک فناوران آینده با بیش از 21 سال سابقه فعالیت در زمینه واردات و تامین محصولات حوزه آی تی به عنوان یکی از معتبرترین فروشندگان لپ‌تاپ، موبایل، تبلت، کامپیوترهای یک‌پارچه و امثال آن در سطح کشور شناخته شده است. در صورتی که برای خرید لپ‌تاپ اورجینال همچنان دچار تردید و ابهام هستید، می‌توانید از تیم متخصص آداک شاپ کمک بگیرد و بهترین گزینه را مطابق با بودجه و ویژگی‌های مورد نظر خود انتخاب کنید.

متقاضیان برای اطلاع بیشتر از خدمات و ویژگی‌های فروشگاه اینترنتی آداک و بررسی قیمت برندهای مختلف لپ‌تاپ می‌توانند به وبسایت این مجموعه به آدرس www.adak.shop.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02142297 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آداک شاپ
روکش مارال
آهن رویال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز