نحوه‌ تشخیص خرابی باتری موبایل چگونه است؟

باتری موبایل
تورهای مسافرتی لحظه آخر

باتری موبایل یکی از اصلی‌ترین قطعات تلفن همراه بوده که تامین‌کننده انرژی است. سلامت باتری موبایل باعث عملکرد مفید گوشی می‌شود؛ در نتیجه خرابی باتری نیز باعث خاموش شدن یا اختلال در عملکرد گوشی خواهد شد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی انواع باتری موبایل، نحوه تشخیص باتری موبایل خراب و چگونگی نگهداری از باتری موبایل می‌پردازد.

آشنایی با انواع باتری موبایل

باتری‌های لیتیوم پلیمری، لیتیوم‌ یونی، نیکل هیدرید فلز و نیکل کادمیومی از انواع باتری موبایل هستند. باتری لیتیوم پلیمری و باتری لیتیوم یونی معروف ‌ترین نوع باتری موبایل بوده که بیشتر گوشی‌ها از این نوع پشتیبانی می‌کنند. باتری‌های لیتیوم یونی عمر مفید بیشتری نسبت به باتری‌های لیتیوم پلیمری خواهند داشت. لازم به ذکر است باتری‌ موبایل تقویت شده نسبت به باتری اورجینال آن از بازدهی بالاتری برخوردار است چراکه دارای ظرفیت شارژ میلی‌آمپر بیشتری هستند. البته باتری‌ موبایل تقویت شده برای تمامی موبایل‌ها موجود ندارد، معروف‌ترین باتری تقویت شده باتری‌های Senior و Basus و Powe Bear بوده که با ظرفیت بیشتر باتری خود موبایل تولید می‌شوند.

باتری موبایل

نحوه‌ی تشخیص خراب شدن باتری موبایل چیست؟

باتری موبایل قطعه‌ای مصرفی بوده که پس از حدود 2 تا 3 سال عمر مفید خود را از دست می‌دهد؛ بدین جهت باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد. خالی شدن باتری بدون استفاده از آن، خالی شدن باتری به صورت ناگهانی، خالی کردن شارژ بیش از حد و غیر معمول و باد کردن باتری باد کردن درب پشت گوشی از موارد نشان‌دهنده خرابی باتری موبایل است که باید در صورت مشاهده آن در اسرع وقت نسبت به تعویض باتری موبایل یا خرید باتری گوشی اقدام کنید.

چگونه از باتری موبایل نگهداری کنیم؟

برای افزایش طول عمر باتری موبایل و نگهداری از آن باید تا حد امکان از شارژ کردن طولانی مدت بپرهیزید و  کمتر از پاور بانک یا شارژر فندکی استفاده کنید. حتما با شارژر اصلی گوشی، باتری موبایل را شارژ کنید. موبایل خود را در معرض گرما یا سرمای بیش از حد به هیچ عنوان قرار ندهید. با رعایت این نکات تا حد بسیاری می‌توانید در دراز مدت به افزایش طول عمر باتری موبایل خود کمک کنید اما باز هم در نظر داشته باشید که باتری موبایل یک قطعه مصرفی بوده و پس از مدت زمانی باید تعویض شود.

باتری موبایل - کاماپرس

خرید باتری موبایل از “ابزارک موبایل”

سایت تخصصی ابزارک موبایل فروشگاهی معتبر در زمینه‌ی فروش و ارائه‌ی ابزار تعمیرات موبایل، قطعات موبایل، شارژر گوشی و باتری موبایل بوده که روزانه پذیرای کاربران بسیاری است. قیمت باتری موبایل در فروشگاه تخصصی ابزارک موبایل نسبت به کیفیت بالای آن در نظر گرفته شده است. تیم تخصصی ابزارک موبایل با تهیه باتری موبایل اصل سعی در تهیه با کیفیت‌ترین باتری‌ها و خدمات به مشتریان خود دارند. از خدمات فروشگاه ابزارک موبایل می‌توان به ضمانت تعویض 7 روزه بی قید و شرط، گارانتی 3 ماهه باتری گوشی، تحویل 2 ساعته در شیراز، باتری گوشی با بهترین کیفیت و ارسال باتری موبایل به سراسر کشور اشاره کرد. برای ارتباط با این مجموعه‌ می‌توانید به نشانی فارس، شيراز، خیابان داریوش، بازار دشتی، طبقه دوم، واحد s4 به صورت حضوری مراجعه کرده یا با شماره تلفن 09176824099 تماس بگیرید. همچنین برای تسهیل فرآیند خرید خود می‌توانید از تمامی نقاط کشور از طریق نشانی اینترنتی https://abzarakmobile.com خرید خود را انجام دهید.

انتهای پیام

مرتبط با : ابزارک موبایل
آریاپی
روکش مارال
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز