نابودی کسب‌وکارهای خُرد در روزهای شلوغ پاریس

ژیوار

وقوع رویدادهایی مانند المپیک در هر کشور فرصتی برای رونق کسب‌وکارهای محلی فراهم می‌کند؛ اما در پاریس، این فرصت به برندهای لوکس‌ و معروف داده شده است.

به گزارش کاماپرس، خلاف آن‌چه کسب‌وکارهای کوچک در پاریس توقع داشتند، هم‌زمان‌شدن فصل گردشگری با رویداد المپیک نه تنها رونقی به بازار آن‌ها نبخشید، بلکه اکنون خیابان‌های پایتخت فرانسه از تابستان‌های گذشته نیز خلوت‌تر است.

اوضاع کسب‌وکارهای خرد، وضع بدی دارد و همه از این شرایط ناراضی‌اند. چراکه از یک سو، اقدامات امنیتی گردشگران را با حصار نرده‌های فلزی و ایست‌ بازرسی از خیابان دور نگه داشته و از سوی دیگر، خرابکاری‌ها و حریق شبکه ریلی را مختل کرده است. بعضی از گردشگران احتمالی نیز ترجیح داده‌اند به پاریس قدم نگذارند تا از گرانی، شلوغی و هرج‌ومرج ناشی از المپیک دور بمانند.

بیشتر بخوانید:

امسال تعداد پاریسی‌هایی نیز که هر تابستان از شهر خود خارج می‌شوند نسبت به سال‌های پیش افزایش یافته است و به سختی می‌توان تاکسی پیدا کرد و کرایه را نیز باید چندبرابر معمول پرداخت کرد.

دریان سفر امید

همچنین کاهش ۱۳ درصدی ورود گردشگران به پاریس در ۳ هفته قبل از شروع بازی‌ها نسبت به گذشته نشان می‌دهد گردشگران معمولی نیز ترجیح داده‌اند تا بعد از پایان المپیک صبر کنند.

برندهای لوکس تجمل را به المپیک گره زدند

در این اوضاع اما، شرایط برای شرکت Airbnb بر وفق مراد است. این پلتفرم اعلام کرده که خانه‌های محلی در زمان بازی‌های المپیک با استقبالی بیش از زمان برگزاری هر رویداد دیگری از زمان تأسیس این شرکت، مواجه شده‌اند.

بازشدن پای تجمل به المپیک

در گزارش‌ها آمده است که تکه آهن شش‌ضلعی مرکز مدال‌های المپیک -که قطعه‌ای به‌جای مانده از بازسازی برج ایفل است- را برند لوکس شومه (Chaumet) از برندهای زیرمجموعه LVMH طراحی کرده است؛ این نمونه‌ای است از باز شدن پای تجمل به المپیک.

حتی صندوق شطرنجی نگه‌دارنده مشعل المپیک نیز محصول خانه مد لویی ویتون است. برند LVMH نه‌تنها در بازی‌های امسال مشارکتی خلاق دارد بلکه با قراردادی ۱۵۰ میلیون یورویی، از بزرگترین اسپانسرهای این رقابت‌ها نیز هست.

این تغییر نمایانگر جریانی است که ناظران صنعت برای آن نام «عادی‌سازی تجمل» را انتخاب کرده‌اند. اکنون قسمت عمده درآمد کالاهای لوکس از جیب کسانی خارج می‌شود که می‌خواهند پولدارتر از آنچه هستند به‌ نظر بیایند، نه ثروتمندان حقیقی. برند LVMH امید دارد که میلیون‌ها تماشاگر المپیک را به دست‌ودلبازی وسوسه کند.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز