میلگرد باکیفیت را از کدام کارخانه ها بخریم؟

میلگرد - کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

زمانی که ساخت و ساز بناهای مختلف مطرح می‌شود ناخودآگاه ذهن به سمت اسکلت بنا می‌رود که معمولا اولین چیز از هر ساخت و سازی است. معمولا در جریان شکل دادن به اسکلت ساختمان از تیرآهن، میلگرد، نبشی و … استفاده می‌شود. از این رو فعالان حوزه ساختمان سازی همواره قیمت روز میلگرد و دیگر آهن آلات را رصد می‌کنند.

به گزارش کاماپرس، میلگرد یکی از آهن آلات پرکاربرد ساخت و ساز است که هم به تنهایی و هم با قطعات فلزی و غیرفلزی دیگر به کار برده می‌شود. از آنجایی که میلگرد نقش اساسی در جریان ساختمان سازی ایفا می‌کند باید به کیفیت آن توجه شود. در واقع باید گذشته از بررسی قیمت روز میلگرد ، کیفیت این محصول نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

آشنایی با مشخصات کلی و استانداردهای میلگردهای موجود در بازار

میلگردها از ترکیب کربن، سیلیسیوم، منگنز، فسفر، گوگرد، نیتروژن و آلومینیوم ساخته می‌شوند. میزان سختی و استقامت میلگردها متناسب تغییر هر یک از این مواد متفاوت می‌شود و بالا و پایین می‌رود. به عنوان مثال برخی میلگردها حاصل ترکیب میزان کمی کربن با دیگر مواد نام برده هستند. اما گروهی دیگر بالاترین حد استاندارد کربن را دارند. لازم به ذکر است که برخی از میلگردهای تولیدی از ضایعات آهن هستند و تولیدشان شرایط ویژه‌ای دارد. ضمنا این ترکیبات به روش نورد گرم یا سرد یا میکروآلیاژی یا ترمکس به میلگرد نهایی تبدیل می‌شوند.

گذشته از ترکیبات مذکور و روش تولید که روی کیفیت میلگرد اثر زیادی دارند، پیروی از یک سطح استاندارد نیز در این مورد موثر است. کشورهایی که جزو تولیدکنندگان عمده میلگرد بودند، برای تولید این محصولات استانداردهای مختلفی را وضع و تدوین کرده‌اند و در حال حاضر شرکت‌ها و مجموعه‌های تولیدکننده این محصول از یکی از این استانداردها پیروی دارند. هم اکنون استانداردهای تولید میلگرد به استاندارد ملی روسیه، صنعتی ژاپن، استانداردهای آلمان و ملی ایران تقسیم بندی شده است. در واقع تولیدکنندگان باید مشخصات ظاهری، هندسی، ترکیبات شیمیایی و خواص مکانیکی و وزن را در نظر داشته و حتما مطابق با استاندارد مشخص باشند.

میلگرد - کاماپرس

دلیل حساسیت نسبت به کیفیت میلگردها چیست؟

ساختمان سازها و دیگر فعالان صنایع مختلف باید به استانداردها و موارد مذکور توجه داشته باشند تا ماحصل باکیفیتی داشته باشند. در واقع انتخاب یک میلگرد باکیفیت مناسب و استاندارد باعث کاهش در زمان ساخت و ساز، جلوگیری از بروز آسیب‌هایی زیست محیطی با توجه به استفاده بهینه از مصالح، جاگیری مناسب و بی‌نقص در آرماتور، صرفه جویی در مقدار آرماتور مصرفی و جلوگیری از هزینه‌های بی‌رویه در پرداخت دستمزد کارگران و پروسه آرماتوربندی می‌شود. پ

قیمت سه نوع از میلگردهای موجود در بازار

در صورتی که فعال حوزه ساخت و ساز هستند و مایل به رصد قیمت روز میلگرد هستید، بهتر است به سایت آیرومارت مراجعه کنند. هم اکنون در این سایت قیمت روز هر شاخه میلگرد آجدار سایز 14 تولید نیشابور 23 هزار و 636 تومان است. نرخ روز میلگرد آجدار تولید بافق یزد سایز 18 به صورت شاخه‌ای به 23 هزار و 636 هزار تومان می‌رسد. قیمت روز میلگرد ساده شاخه شش متری با سایز 12 و استاندارد آ1 تقریبا 26 هزار و 545 تومان است.

میلگرد - کاماپرس

آیرومارت؛ درگاه مناسب برای خرید میلگرد

افراد به منظور مشاهده قیمت هر نوع میلگرد از هر برند ایرانی این امکان را دارند تا به سایت آیرومارت مراجعه کنید. در این درگاه نرخ به روزرسانی شده تمامی میلگردها موجود است و فرد با چند کلیک امکان دسترسی به نرخ آن‌ها را دارد.

البته قیمت برخی از انواع میلگردها درج نشده است و افراد در صورت تمایل برای آگاهی می‌توانند با کارشناسان آیرومارت به شماره 02145306 تماس داشته باشند تا نرخ آن را بدانند.

درگاه آیرومارت یک بستر قدیمی و باسابقه در حوزه آهن آلات و فولاد است که خدمات آن تنها به ارائه قیمت‌های روز این نوع محصولات محدود نمی‌شود، بلکه امکان خرید و فروش از آن وجود دارد. در واقع این درگاه به دلیل فراهم کردن امنیت و امکان خرید بی‌دردسر توانسته نظر بسیاری از فعالان مسکن و صنایع مختلف را به خود جلب کند.

افرادی که قصد خریدی بی‌دردسر و مناسب را دارند کافی است با چند کلیک به وبسایت این مجموعه به نشانی https://iromart.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آیرومارت
آریاپی
آهن رویال
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز