جذاب ترین موزه هایی که در تور فرانسه باید ببینید

ژیوار

فرانسه کشوری با موزه‌های بزرگ و مهم است که بسیاری از گردشگران را به خود جذب می‌کنند. تعداد موزه‌های مهم شهر پاریس به قدری زیاد است که حتی بسیاری از آن‌ها ناشناخته می‌مانند و مسافران لذت بازدید از آن‌ها را از دست می‌دهند.

کاماپرس در این گزارش، برخی از موزه‌های کمتر شناخته شده در تور فرانسه را معرفی می‌کند.

موزه آرشیو ملی فرانسه

موزه آرشیو ملی در سال 1869 تاسیس شده است و امروزه در آن بیش از هزاران سند تاریخی ارزشمند با قدمتی طولانی نگه داری می‌شود. اکثر آثار این موزه از سال 625 حفظ شده‌اند و آن را یکی از 6 آرشیو ملی فرانسه می‌دانند که اهمیت قابل توجهی دارد. موزه آرشیو ملی تاریخ متلاطم فرانسه را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد و در آن می‌توان جزئیات خاصی را پیدا کرد.

همچنین این موزه مفاهیم تاریخی متفاوتی نسبت به نمایشگاه‌های دائمی و موقت، پیش روی علاقه مندان قرار می‌دهد و سبک معماری باروک آن زیبایی بسیار زیادی دارد. موزه آرشیو ملی به دستور ناپلئون اول ساخته شده است و در زمان ساخته شدن به آن هتل سوبیز می‌گفتند. مجسمه‌ها، تندیس‌ها و ستون‌های بسیار زیبایی در این موزه قرار دارد.

همچنین باغ‌ها و محوطه سرسبز موزه آرشیو ملی فرانسه نیز جذاب است و مسافران می‌توانند نمایشگاه‌های متعددی را در آن ببینند. برای بازدید از این موزه دوشنبه و چهارشنبه تا جمعه از ساعت 10 صبح تا 5 و 30 بعد از ظهر می‌توان مراجعه کرد. همچنین شنبه و یکشنبه ساعت 2 ظهر تا 5 و 30 عصر نیز این موزه باز است.

دریان سفر امید

خانه ارواح در ملک اربابی پاریس

ملک اربابی پاریس، در اصل یک موزه ترسناک است که می‌توان آن را خانه ارواح نیز دانست. این موزه اتاق‌های زیادی دارد و چهره‌های پریشان مختلفی در آن به چشم می‌خورند. شخصیت‌های معروف ترسناک نیز در این مکان بازسازی شده‌اند. برای مثال شبح اپرا، کروکودیل فاضلاب و خون آشام‌ها را در ملک اربابی می‌توان دید.

چیزی که این موزه را هیجان انگیزتر می‌کند، بازیگرانی هستند که در آن فضای ترسناکی می‌سازند. انیماترونیک‌ها با روش‌های خلاقانه در این موزه جان می‌گیرند و اتاق‌های فرار با درجه سختی‌های مختلف امکان تجربه بازی و ترشح آدرنالین را فراهم می‌کنند. کودکان 10 سال به بالا اجازه ورود به موزه را دارند و زمان بازدید از آن جمعه 6 عصر تا 9 و 30 شب و شنبه و یکشنبه 3 ظهر تا 6 و 30 عصر است.

موزه تاریخی ادیت پیاف

ادیت پیاف یکی از خواننده‌های قدیمی و معروف فرانسه است که بین سال‌های 1930 تا 1960 در فضای موسیقی این کشور می‌درخشید. این خواننده ترانه‌های معروفی مانند زندگی به رنگ صورتی، حسرت هیچ چیز را نمی‌خورم و موسیقی فیلم تلقین را اجرا کرده است. ادیت پیاف در آغاز کار، آپارتمان کوچکی در منطقه منیل موتان داشته است که امروزه همین خانه کاربرد موزه دارد.

مسافران تور فرانسه در این موزه، وسایل شخصی این خواننده زن مانند لباس‌ها، عکس‌ها و نامه‌های طرفداران او را می‌توان از نزدیک دید. همچنین صفحه‌های گرامافون طلایی و پلاتینی، پوسترها و آهنگ‌ها یا برگه‌هایی از دفتر موسیقی او همچنان نگه داری می‌شوند. برای بازدید از موزه پیاف باید از قبل وقت گرفت و هزینه ورود به آن رایگان است. دوشنبه تا چهارشنبه از 1 ظهر تا 6 عصر و پنجشنبه از 10 صبح تا 12 ظهر این موزه در اختیار بازدید عموم قرار می‌گیرد.

موزه ماری کوری در فرانسه

ماری کوری به عنوان اولین زنی که توانست جایزه نوبل را به خاطر تحقیقاتش در مورد رادیواکتیو دریافت کند، اهمیت زیادی دارد. این بانوی پژوهشگر تنها زنی بود که دو بار جایزه نوبل گرفت که در رشته فیزیک و شیمی بود. حتی کلمه رادیواکتیو نیز توسط ماری کوری اختراع شده است. او اولین زنی بود که در دانشگاه پاریس تدریس کرد و حتی اولین زنی بود که خاکسترش در پانتئون پاریس کنار مشاهیر دیگری مانند ولتر، ژان ژاک روسو، ویکتور هوگو و امیل زولا قرار گرفت.

علاقه مندان می‌توانند در ناحیه پنجم پاریس و در آزمایشگاه قدیمی ماری کوری، آثار باقی مانده از این زن تکرار نشدنی را ببینند. در این موزه کشف‌های تاریخی او مشخص شده‌اند و تحقیقات علمی مهمش در معرض دید عموم قرار دارند که بسیار الهام بخش است. موزه ماری کوری هزینه‌ای ندارد و افراد از چهارشنبه تا شنبه 1 ظهر تا 5 عصر از آن بازدید می‌کنند.

خرید تور فرانسه با «تکماه تراول»

«تکماه تراول» مجموعه‌ای مطمئن و کاربلد در زمینه ارائه انواع تورهای گردشگری جذاب است و مسافران زیادی را در سراسر جهان همراهی می‌کند. این آژانس مسافرتی خدماتی مانند خرید بلیط و رزرو هتل را نیز ارائه می‌دهد و در اجرای تورهای نمایشگاهی و طبیعت گردی تجربه خوبی دارد. همچنین «تکماه تراول» بهترین گزینه برای مشاوره مهاجرتی است و در مسیر دریافت اقامت، گرفتن وقت سفارت و کارهای اداری متعدد به متقاضیان کمک می‌کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط و خدمات «تکماه تراول» بخصوص در مورد تورهای منطقه شینگن و فرانسه، می‌توانید از سایت این مجموعه با آدرس www.takmahtravel.com دیدن کنید و یا با شماره تلفن 02188581915 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : تکماه تراول
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز