موتور وسپا؛ آیکونیک ترین و شناخته شده ترین موتور دنیا

موتور وسپا-کاماپرس
ژیوار

موتور وسپا یک موتور ایتالیایی اصیل است که در رنگ‌های متنوع به بازار عرضه می­‌شود. این موتور جمع و جور به دلیل ظاهر جذاب و خوش آب و رنگش گزینه مناسبی برای عکاسی فرمالیته،  عکاسی تولد و نظایر آن محسوب می‌شود.

به گزارش کاماپرس، کارخانه وسپا از جمله تولیدکنندگان موتورسیکلت است که بیشتر تولیدات آن مربوط به گروه اسکوتر می­‌شود. این شرکت همواره در حال افزایش تولید موتورهای کلاس اسکوتر یا همان موتور وسپا است و همچنان از سرآمدان انواع موتورسیکلت نیمه اتوماتیک، تمام اتوماتیک و بی‌کلاچ به حساب می‌آید.

موتور وسپا از نمای روبه­‌رو مانند زنبور و دارای ظرافت زیادی است؛ به گونه‌ای که دو نفر به سختی روی این موتور جای می‌گیرند. این نوع موتورها بالغ بر نیم قرن است که در بازار ایران حضور داشته و اولین موتور اسکوتری دنیا محسوب می‌شود. موتور وسپا علاوه بر ظاهر جذاب، کم‌مصرف بوده و دارای ابعاد کوچک است. موتور وسپا در هر 100 کیلومتر تقریبا 1.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند و با این اوصاف گزینه خوبی برای طی کردن مسافت‌های کوتاه درون شهری محسوب می‌شود.

قیمت موتور وسپا نسبت به دیگر موتورسیکلت‌­ها معقول‌تر است و همین موضوع در کنار ویژگی‌های دیگر باعث شده که جوانان زیادی مایل به خرید آن باشند.

بیشترین کاربرد موتور وسپا

احتمالا تعداد زیادی از این موتورها را در تبلیغات یا عکاسی مراسم‌های مختلف دیده‌­اید. این موتورها برای عکاسی در مراسم‌های مختلف گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود و رنگ‌ بندی آنها به گونه‌ای است که جذابیتشان را برای عکاسی و فیلمبرداری بیشتر می‌کند. معمولا بیشتر از موتور وسپا کلاسیک برای فیلمبرداری و عکاسی استفاده می‌شود.

دریان سفر امید

موتور وسپا-کاماپرس

کلاسیک‌ترین نوع موتور وسپا

این موتورها انواع مختلفی دارند که قدیمی‌ترین نوع آنها‌ در ادامه بررسی شده است.

وسپا 946

بازه قیمتی؛ 250 میلیون تا 400 میلیون تومان

این موتور بسیار کلاسیک در سال 1946 به بازار عرضه شد. وسپا 946 ظاهری زیبا و در عین حال سبک و راحت دارد و در رنگ‌بندی مختلف عرضه شده، اما رنگ قرمز آن به طور ویژه برای احترام بیماران مبتلا به ایدز تولید شد. موتور این محصول 155 سی سی است. این موتور تک سیلندری معادل 11.6 اسب بخار قدرت دارد. تعداد سوپاپ این موتور سه و ظرفیت مخزن سوخت آن 8.5 لیتر اعلام شده است.

وسپا سی جیورنی

بازه قیمتی؛ 600 میلیون تا 800 میلیون تومان

در سال 1951 مدل جدیدی از وسپا با نام سی جیورنی به بازار عرضه شد که مقام اول را در مسابقات بین­‌المللی شش روزه وارس به دست آورد. این موفقیت در حالی به دست آمد که رقبای سی جیورنی موتورهای آفرود قدرتمندی بودند. هم‌اکنون شرکت وسپا نسخه به­روزرسانی شده این محصول را با حجم موتور 278 سی سی به بازار عرضه کرده است. این متور تک سیلندر چهار سوپاپ دارد. توان موتوری آن معادل 20 اسب بخار در 8 هزار و 30 دور است. مصرف سوخت این محصول بنزین بوده و حجم باک آن به 8.5 لیتر می‌رسد.

وسپا پریماورا

بازه قیمتی؛ 200 میلیون تا 460 میلیون تومان

یکی از کلاسیک‌ترین موتورهای تولید وسپا ، پریماورا نام دارد. این مدل در سال 1968 معرفی شد و همچنان نیز مورد توجه علاقه‌­مندان موتور است. این مدل موتور بسیار چابک و ایمن بوده و در دو حجم 50 و 155 سی سی در بازار وجود دارد. موتور این محصول تک سیلندر بوده و حداکثر توان آن 8.65 کیلووات در 7 هزار و 504 دور بر دقیقه است. مصرف سوخت این موتور بنزین بوده و گنجایش مخزن سوختی آن به 8 لیتر می‌رسد.

موتور وسپا-کاماپرس

بهترین مرکز اجاره موتور وسپا کلاسیک

در صورتی که به موتور وسپا کلاسیک برای مدت محدود و به منظور عکاسی و فیلمبرداری نیاز دارید ، خرید آن واقعا با نرخ‌های اعلامی واقعا به صرفه نیست . بهتر است به جای خرید ، این محصول را از یک مجموعه معتبر مانند «ماشین قدیمی» اجاره کنید . کارشناسان خبره‌ این مجموعه با توجه به نیاز شما ، موتور وسپا با رنگ مناسب را در اختیارتان قرار می‌دهند. برای این کار نیازی به مراجعه حضوری نیست و فقط باید به سایت ماشین قدیمی مراجعه و موتور وسپای مورد نظر را درخواست کنید. اجاره موتور وسپا در سایت ماشین قدیمی با رنگ های مختلف موجود است . موتور وسپای موجود در سایت ماشین قدیمی ، کلاسیک است .

علاقه­ مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اجاره موتور وسپا می­‌توانند علاوه بر وبسایت با شماره همراه 09192005150 نیز تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : گلزار
نهال گشت
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز