مهمترین دلیل مرگ آزاده نامداری چه بود؟

لست سکند

بعد از اعلام خبر درگذشت آزاده نامداری مجری سابق تلویزیون گمانه زنی های زیادی درباره دلیل مرگ او مطرح شد. بعضی از خبرگزاری ها ، سایتها و صفحه های مجازی از خودکشی او خبر دادند و بعضی ها هم از قتل او خبر دادند. اما واقعا دلیل اصلی مرگ آزاده نامداری چه بود؟

به گزارش کاماپرس، پدر آزاده نامداری روز گذشته و در مراسم تشییع پیکر دخترش احتمال خودکشی و قتل دخترش را تکذیب کرد و اعلام کرد دخترش به دلیل ایست قلبی فوت کرده است او بعد از مراسم خاکسپاری از شایعات و خبرهای کذب فضای مجازی گلایه کرد و گفت هر کس می خواهد دلیل مرگ آزاده را بداند از خودم بپرسد.

قاضی کشیک هم هرگونه اظهار نظر درباره دلیل مرگ این مجری سابق را منوط به گزارش پزشکی قانونی کرده است.با این حال مهرداد خدیر روزنامه نگار در یادداشتی درباره دلیل مرگ آزاده نامداری این چنین نوشته است:

قصد نداشتم تا روشن‌شدن موضوع یادداشتی بنویسم اما اعلام قطعی منتفی‌بودن قتل و آن چه داییِ آزاده نامداری نوشته انگیزه‌ای شد برای این چند سطر.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

راز آسمان پایتخت

خدیر در بخشی از این یادداشت طولانی درباره علت اصلی مرگ آزاده نامداری این چنین نوشته است:

مهم‌ترین دلیل و اگر نه دلیل که زمینه و بستر مرگ آزاده نامداری می‌تواند این باشد که تحمل او تمام شده بود. پس باید آستانۀ تحمل خودمان را بشناسیم. بیش از حد بار نگذاریم بر خودمان. نه جسم‌مان. که ذهن‌مان و حتی رؤیاهامان. خود را ملعبه پند واندرز و توقعات و انتظارات دیگران نکنیم.

زندگی همین است و بدانیم چقدر فشار را تاب می‌آوریم. این فشار را گاه نگاه‌های دیگران تحمیل می‌کند. گاه سؤالات و کنجکاوی آنها و گاه انتظاراتی که مشخص نیست چرا متوجه ماست و این گونه است که کار به جایی می‌رسد که شخص می‌گوید دیگر نمی‌توانم ادامه بدهم.

نه فرزاد حسنی مقصر بود که نتوانست به زندگی مشترک با آزاده نامداری ادامه دهد هر چند رفتار ناشایست به تناسب و نه مقصر مرگ دیگری دانستن، شایسته سرزنش است، نه خود آزاده نامداری که نمی‌دانست در پارکی در سوییس هم زیر نظر است، نه رسانه‌ای که احساس می‌کرد نماد تبلیغ چادر مشکی و چادر قهوه‌ای خلاف توافق و مأموریت عمل کرده و نه خود او که پر جنب و جوش بود و می خواست دیده شود و به شهرت برسد و دوست نداشت فراموش شود.

مقصر، این همه بارگذاشتن اضافی بر دوش خودمان و دیگران است. هر یک از ما ظرفیتی داریم و حدمان را می‌دانیم؛ چه در عمل سیاسی و چه در رفتار اجتماعی. بیش از آن نباید لاف بزنیم.

خدیر در بخش پایانی این یادداشت نوشته:

من نمی‌دانم آزاده خانم داستان تراژیک ما به مرگ طبیعی از دنیا رفته یا خودکشی کرده. حتی اگر احتمال منتفی شده قتل دوباره زنده شود یا اگر فشاری قلب او را از تپش بازداشته یا مصرف بی‌رویه دارو به حیات او پایان داده باشد باز هم می‌توان گفت او «سوخته» است. از آرزوهای دور و دراز و خود را بسی بالاتر و جدی‌تر دانستن گاه باید فاصله گرفت، چون مثل نزدیک‌شدن به آفتاب، می سوزاند.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز